וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזמן אוזל": דרום סודאן נחושה להעביר סיוע לאזורים מוכי הרעב

21.2.2017 / 21:26

בצל מלחמת האזרחים, נשיא המדינה הודיע כי יסייע לסוכנויות האו"ם לגשת לאזורים שבהם הוכרז על רעב. דוח יוניצ"ף: "הרעב מתפשט, חיי 1.4 מיליון ילדים בדרום סודאן ובמדינות נוספות בסכנת חיים ממשית"

רויטרס

נשיא דרום סודאן סלבה קיר הבטיח היום (שלישי) לסוכנויות הסיוע גישה חופשית לאזורים מוכי הרעב במדינה, יום לאחר שגורם רשמי הכריז על רעב באזורים שונים במדינה הצעירה, בה מתחוללת מלחמת אזרחים מאז עצמאותה בשנת 2013, וארגוני הסיוע של האו"ם הודיעו כי הם מתקשים להגיע ולסייע לאזורים מסוימים בהם קיימת סכנה לעובדי הארגון.

הנשיא קיר הודיע בנאום בפרלמנט: "הממשלה מבטיחה כי תתאפשר כניסה בלתי מוגבלת לארגוני סיוע לאוכלוסייה נזקקת ברחבי המדינה". עוד הוסיף הנשיא כי "הממשלה מודעת לבצורת של השנה שעברה במדינת המחוז יוניטי ומיישמת צעדים כדי למנוע את התפשטות הרעב באזור. לבסוף, תגביר המדינה אספקה של סחורת המזון הבסיסית למי שזקוק לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
עברת באדום? אולי תגורש מארה"ב: תקנות ההגירה החדשות של טראמפ
"סייעה לטרור": הפרלמנט בטורקיה הדיח את ראשת מפלגת האופוזיציה
לוב: עשרות גופות של מהגרים שטבעו למוות נשטפו לחוף

חלוקת המזון של האו"ם, סודן. פברואר 2017. רויטרס
הפעם הראשונה בה מוכרז רעב בעולם מאז 2011. חלוקת מזון של האו"ם, דרום סודאן/רויטרס

חלקים מדרום סודאן סובלים ממצב של רעב וכמחצית מהאוכלוסייה צפויה לסבול מחוסר אספקה קבועה של מזון עד חודש יולי. מלחמת האזרחים האכזרית פרצה לפני יותר מארבע שנים, כשהנשיא קיר פיטר את סגנו. בעקבות זאת פרצה לחימה המתבססת בעיקר על חלוקה אתנית והאו"ם מזהיר כי המדינה נמצאת על ספו של רצח עם. זאת הפעם הראשונה שבה מוכרז על רעב בעולם מאז 2011.

הלחימה מונעת מחקלאים רבים מלקצור את יבוליהם, בעוד האינפלציה בדרום סודאן הרקיעה עד ל-800%, מה שמקשה על רבים לרכוש מזון מיובא ויקר. חלקים מהמדינה בת 11 מיליון התושבים אף סובלים מבצורת. אתמול הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה כי חלקים מסוימים במדינת המחוז יוניטי הם מוכי רעב. ארגון סיוע בינלאומי מסר היום כי אחד מכל ארבע ילדים במחוז סובל מתת-תזונה.

לפי האו"ם, רעב מוכרז כשלפחות 20% מבתי אב באזור מסוים סובלים ממחסור חמור במזון, כששיעורי התת-תזונה עוברים את ה-30% ושני אנשים ומעלה על כל עשרת אלפים איש מתים מדי יום. הלחימה הובילה לעקירת שלושה מיליון איש מבתיהם ודוח שפרסם היום האו"ם קבע כי התמשכות המצב "עלולה להאריך את תת-הייצור ל-2018".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יוניצ"ף: "סכנה ממשית לחיי 1.4 מיליון ילדים"

הרעב שפוקד את המדינה הצעירה בעולם אינו פוסח גם על מדינות אחרות באזור ובחלקים נוספים של העולם. היום הודיע סוכנות יוניצ"ף של האו"ם כי יחד עם דרום סודאן, 1.4 מיליון ילדים נמצאים ב"סכנה ממשית לחייהם" בעקבות רעב בניגריה, בסומליה ובתימן. לפי ארגון המזון של האו"ם, חייהם של כ-20 מיליון בני אדם נמצאים בסכנת מוות ברעב בחצי שנה הקרובה.

"הזמן הולך ואוזל", אמר מנכ"ל יוניצ"ף אנטוני לייק. "אנחנו יכולים עדיין להציל את חייהם של רבים, הרעב המתפשט והתזונה הלקויה הם במידה רבה מעשי ידיו של האדם, אסור לנו לחזור על טעויות עבר", הוסיף.

מהארגון נמסר כי כחצי מיליון ילדים סובלים מתת-תזונה ורעב בתימן, הסובלת מפגעי מלחמת האזרחים בת השנתיים במדינה, שהביאה להתמוטטות כלכלית. בצפון-מזרח ניגריה נלחמת הממשלה המקומית בשנה האחרונה בארגון הטרור בוקו חארם. בעקבות הלחימה, מעריכים ביוניצ"ף כי מספר הילדים שיחוו תת-תזונה קיצונית בשנה הקרובה יגיע לכחצי מיליון.

חלוקת המזון של האו"ם, סודן. פברואר 2017. רויטרס
"הזמן הולך ואוזל". מרכז סיוע של האו"ם בדרום סודאן./רויטרס
חלוקת המזון של האו"ם, סודן. פברואר 2017. רויטרס
אחד מכל ארבע ילדים במחוז יוניטי סובל מתת-תזונה. חלוקת מזון של האו"ם, דרום סודאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully