וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ימי לימודים נוספים בחנוכה ופסח: תוכנית קיצור החופשות נחשפת

8.1.2018 / 14:00

כבר מהשנה תחל לפעול התכנית שמיועדת לילדי הגן ולכיתות א'-ג'. חמישה ימים יתווספו בחנוכה וחמישה בפסח, כאשר במהלכם הילדים ישהו בבתי הספר עד לשעות הצהריים עם צוותים חינוכיים ואבטחה כמקובל. בנט אמר כי "מיליון ילדים ייהנו ממסגרת מוגנת". כחלון: "בשורה אדירה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ניר חן

מוסדות החינוך ימשיכו לפעול עבוד ילדים בכיתות א' עד ג' בחופשות הפסח והחנוכה ועבור ילדי הגן בגילאי שלוש עד שש, החל מחג הפסח הקרוב – כך הודיעו היום (שני) משרדי החינוך והאוצר באופן רשמי. במסגרת התכנית, יתווספו עשרה ימי פעילות בבתי הספר, הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי והדרוזי: חמישה בחופשת החנוכה וחמישה בחופשת הפסח. התכנית תצא לדרך כבר מחג הפסח הקרוב.

ימי הפעילות יהיו השנה בתאריכים 29-25 במרץ במגזר היהודי, ובמגזר הערבי והדרוזי יינתנו חמישה ימים בחופשת האביב – או בחופשת החורף המקבילה לחופשת החנוכה. בגני הילדים שעות הפעילות יהיו 13:00-07:30, ובבתי הספר 13:00-08:00. 461 אלף תלמידים בבתי הספר וכמעט חצי מיליון ילדי גן יוכלו לקחת חלק בתכנית, הן במסגרות החינוך הרגיל והן המיוחד. הקול הקורא של משרד החינוך מזמין את כלל הרשויות המקומיות להפעיל אצלן את התכנית.

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תכנית שיכולה להשפיע על כמיליון תלמידים וילדי גן/ראובן קסטרו
התוכנית החדשה ללימודים בחנוכה ובפסח- אינפו. עיבוד תמונה
התוכנית החדשה ללימודים בחנוכה ובפסח- אינפו/עיבוד תמונה

העלות הכוללת לעשרת ימי הפעילות השנתיים עומדת על 400 אלף שקלים. עבור אשכולות 4-1 בדירוג הלמ"ס, שנמצאים בתחתית הדירוג הסוציו-אקונומי של הרשויות המקומיות, הפעילות תהיה ללא תשלום כלל. אשכולות 7-5 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות ואשכולות 10-8 ישלמו 30 שקלים ליום פעילות.

בכל יום פעילות, ינכחו הצוותים כמקובל. בגני הילדים יהיו סייעת יחד עם גננת או מדריכה, ובבתי הספר יהיו מורה בכל קבוצה, או שני מדריכים. כמו כן, ינכח בבתי הספר רכז בית ספרי. המהלך כולל את התשלום לצוותי החינוך מקצועיים, אבטחת המוסדות כמקובל והעשרה כדוגמת חוגים ומופעי תרבות.

ישיבת סייעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
ראינו את המצוקה. הורים נאלצו לבחור בין עבודה לילדים". בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

"ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים. היום אנחנו מקיימים", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "אנו יוצאים לדרך עם בתי הספר של החופש הגדול כבר בחופשת הפסח הקרובה ומקצרים את החופשה בחמישה ימים, כך נעשה גם בחופשת החנוכה הבאה. כמיליון ילדים, מגיל גן ועד כיתה ג', יזכו ליהנות ממסגרת מוגנת, חינוכית וחווייתית בבית הספר ובגן הילדים. אחרי שטיפלנו בבעיית העומס בכיתות, והוספנו סייעת שנייה בגני הילדים, כעת אנו מקצרים את החופשות".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "התכנית לקיצור החופשות היא המשך ישיר של רפורמת הצהרונים ושל תכנית 'נטו משפחה'. מדובר בבשורה אדירה להורים הצעירים ולמעמד הביניים". לדבריו, "הורים שיכולים לעבוד ולהתפרנס בראש שקט מחזקים את החברה הישראלית ואת המשק. מדובר בתיקון עוול שנגרם במשך השנים להורים שהיו צריכים להיקרע בין הצורך לצאת ולעבוד ובין הדאגה לילדים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "התכנית 'בתי הספר של החגים' היא מפנה גדול, בו לוקח משרד החינוך אחריות על שעות הפנאי של התלמידים, מעניק להם יותר מסגרות חינוכיות ומייצר מציאות דיפרנציאלית חדשה, במטרה אחת ברורה: צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכולם. השנה נפעיל את המסגרות משך חמישה ימים, בפסח, ובשנת הלימודים הבאה כבר ניישם את התכנית במתכונת מלאה – עשרה ימים. אני קורא לכל הרשויות להצטרף לקול הקורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully