וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במוסד בעת התקיפה: "פרדו צודק - בנו כור מתחת לאף שלנו"

21.3.2018 / 16:08

רם בן ברק, שהיה סגן ראש הארגון וראש אגף המבצעים שלו בשנת 2007, מצטרף לביקורת של ראש המוסד על הזיהוי המאוחר של בניית הכור בסוריה: "במשך שנים התנהל פרויקט גרעין ואנחנו לא ידענו". על הישגי חייליו: "זה היה הישג מודיעיני יוצא מהרגיל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

סגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק התייחס היום (רביעי) בריאיון לוואלה! NEWS לביקורת שהפנה ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו על חשיפת התקיפה בסוריה בשנת 2007. פרדו מתח ביקורת נגד אמ"ן על עצם הסרת החיסיון ועל האיחור בזיהוי הכור. "אני לא בטוח שהיה חיוני לצאת עם פרסום המבצע כעת", היה פה כישלון מהדהד מצד אחד. מזל שאותו קומץ לוחמים של המוסד הצליח להביא את המידע", הוסיף פרדו.

"תמיד פרדו צודק במידה מסוימת", אמר בן ברק. "מתחת לאף שלנו במשך כמה שנים התנהל פרויקט גרעין סורי של בניית כור למטרות צבאיות ואנחנו לא ידענו. מהבחינה הזאת הוא צודק. אני לא רוצה להיכנס לוויכוח בין המוסד לאמ"ן. ידוע שכל מה שקורה במדינות השכנות הקרובות זה באחריות אמ"ן ומה שקורה במקומות הרחוקים יותר זה באחריות המוסד", הוסיף.

התקיפה בסוריה נחשפת | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
המתח ב"בור" והכוננות בגולן: גבי אשכנזי חוזר לליל הפצצת הכור
פתאום עכשיו, פתאום היום: מה גרם לצנזורה להתיר לפרסם את התקיפה
ברק: התעקשתי על תכנית תקיפה שלא תוביל למלחמה

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ורם בן ברק 28.2.2018. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"היה בינגו לא נורמלי". בן ברק/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בן ברק אמר כי גם על המוסד קיימת אחריות באיחור באיתור הכור בסוריה ואמר כי "הפאשלה הייתה של שני הארגונים: גם אנחנו לא ידענו וגם הם לא ידעו. צריך להגיד ביושר שמרגע שהתקבל איזשהו רמז שיכול להיות שיש פרויקט, אני לא יודע לגבי אמ"ן, אבל המוסד נכנס לפעילות מאוד אינטנסיבית בשביל לדעת אם זה נכון או לא, למרות הספקנות שהייתה. רוב האנשים לא חשבו שלא יכול להיות שיש. אבל מאיר דגן קיבל החלטה וכראש אגף המבצעים אמר 'תביא לי הוכחה לזה שיש או לזה שאין. אני לא רוצה הערכה, לא רוצה בסבירות גבוהה, אני רוצה לדעת ב-100%'".

ראש אגף המבצעים במוסד באותה העת תיאר את המשימה שביצעו לוחמיו. "נכנסו לפעילות איסוף מבצעית. הבאנו את המידע במבצע העשירי בערך, היה בינגו לא נורמלי. היו מבצעים שלא הניבו שם דבר. במבצע העשירי הבאנו לו הוכחה חד-חד ערכית גם למה שיש, גם לאנשים שנמצאים שם, למיקום, למצב שזה נמצא, להוכל. מבחינתו זה היה הישג מודעיני יוצא מגדר הרגיל".

עוד באותו נושא

ראש המוסד לשעבר על תקיפת הכור: "היה פה כישלון מהדהד"

לכתבה המלאה
תיעוד תקיפה הכור בסוריה - קולות הקשר בתא הטייס - ארכובים בתאריך ה-1.5. אתר רשמי
תקיפת הכור בסוריה ב-2007/אתר רשמי
איזור הכור אחרי התקיפה לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
הכור בסוריה לאחר ההפצצה/מערכת וואלה! NEWS, --
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully