וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי נפגש עם טראמפ: ניפטר מהאיומים שעומדים בפנינו

20.3.2018 / 19:01

מוחמד בן סלמאן הגיע לבית הלבן במסגרת מסע ביקורים במדינות המערב. "הגעתי לכאן כדי לוודא שנפטרים מהאיומים שיש נגד שתי המדינות", אמר בפתח הפגישה, בה בין השאר ידונו השניים בהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות. טראמפ: "הדד-ליין מגיע בעוד חודש, תראו מה אעשה"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, נפגש הערב (שלישי) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. הפגישה נערכת במסגרת מסע ביקורים שיורש העצר מקיים במערב, והצהיר בפתחה כי הגיע "כדי להבטיח שנפטרים מכל האיומים העומדים בפני שתי המדינות".

אחד הנושאים המרכזיים בפגישתם של השניים הוא הסכם הגרעין עם איראן, ברקע הצהרותיו של טראמפ בנוגע לצורך לערוך בו שינויים. "הדד-ליין מגיע בעוד חודש, אתם תראו מה אעשה", אמר טראמפ, שיצטרך להכריע בחודש מאי אם להישאר בהסכם או לסגת ממנו. "איראן לא התנהלה כראוי מול העולם. הרבה דברים רעים קרו שם".

במקביל לפגישתם של השניים, המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית בארצו לקראת ראש השנה הפרסי כי "בשנה האחרונה איראן נטרלה ניסיונות לפגוע ברפובליקה האסלאמית מהאזור כולו. ניסיונות אלו לא גרמו לה נזק, והיא הפכה אותם להזדמנויות".

עוד בוואלה! NEWS:
יורש העצר הסעודי: נפתח נשק גרעיני - אם איראן תעשה זאת
כשלונדון הפכה לריאד: מסע היח"צ של יורש העצר הסעודי
יורש העצר הסעודי: טורקיה - חלק מ"משולש הרשע" עם איראן וארגוני הטרור

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
נשיא ארה"ב בפגישתו עם יורש העצר של ערב הסעודית, הערב/רויטרס

מלבד הנושא האיראני, צפוי יורש העצר לדון עם טראמפ בהקמת הכורים הגרעיניים הראשונים במדינה. ערב הסעודית טוענת כי היא רוצה לפתח יכולת גרעינית אזרחית כחלק מהרפורמות בשוק האנרגיה, אולם לא ברור אם היא מעוניינת להשיג את הידע להעשרת אורניום. אורניום מועשר ברמה גבוהה יכול לשמש למטרות צבאיות.

יחסיה של ריאד עם וושינגטון השתפרו מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן בינואר אשתקד, אחרי מתיחות ארוכה תחת ממשלו של ברק אובמה שהוביל את העסקה עם איראן.

בימים אלו פועלת ארצות הברית מול מדינות אירופה החתומות גם הן על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - במטרה להכניס בו שינויים ותיקונים, הקשורים בין היתר לתכנית הטילים של איראן, עד לחודש מאי. ואולם בטהראן מסרבים לכך, וושינגטון עשויה לפרוש ממנו בסופו של יום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
"נפטרים מהאיומים". טראמפ ויורש העצר בן סלמאן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully