וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגובה קשה ובלתי מידתית": בוטלה הרשעת מורה שהואשם במות תלמיד

20.3.2018 / 15:03

בעקבות החלטת בית המשפט הופחת עונשו של צחי אברהם שהואשם בגרימת מוות ברשלנות של נתנאל איראני בטיול בשנת 2009. השופט הסביר כי "מדובר בנאשם נורמלי לחלוטין וכי אירוע זה לא מאפיין את התנהלותו כלל"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו ראיון עם כתב וואלה! NEWS אלי אשכנזי ועו"ד מירב זמיר, אחותו של התלמיד שנהרג נתנאל איראני)

בצעד חריג, בוטלה היום (שלישי) הרשעתו של המורה צחי אברהם שהואשם בגרימת מוות ברשלנות של התלמיד נתנאל איראני שטבע במהלך טיול שנתי בבריכת גופרית ב-2009. לפי כתב האישום שהוגש ב-2016, רשלנותו של אברהם התבטאה בכך שבהיותו רכז טיולים ואחראי על הטיול, לא ביצע שורה של הנחיות שחוזר מנכ"ל משרד החינוך מחייב לבצע בטרם התרת כניסת תלמידים לבריכה.

לאור החלטת בית המשפט בדבר הרשעתו, החליט אברהם להגיש ערעור שבמסגרתו הגיעו הצדדים להסדר טיעון שכלל הודאה של אברהם בעבירה פחותה מזו שיוחסה לו. עקב כך, קבע היום בית המשפט כי הרשעתו תבוטל וגזר עליו עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 70 שעות.

בכתב האישום הראשון נטען כי אברהם התיר את כניסת התלמידים למים מבלי שבדק את יכולתם לשחות ומבלי שקיבל מהוריהם הצהרה שהם יודעים לשחות, לא דאג לנוכחות מורה מלווה בעת השהייה במים, לא העביר תדריך בטיחות ולא הסביר על זמן שהייה מקסימלי בבריכת הגופרית החמה.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת המג"ד והבטחת השווא של המ"פ: המחדלים בחקירת הביזה ב"צוק איתן"
בית המשפט האריך את מעצר אביה של עדי ביטי החשוד בעבירות מין
"חשב שהוא שליח האלוהים": הרוצח ממגדל טען כי היה במצב פסיכוטי

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
נתנאל איראני שטבע למוות בטיול שנתי ב-2009/באדיבות המשפחה

בקביעתו הסביר השופט מדוע החליט לבטל את ההרשעה וציין כי הוא מסכים שתוצאות המקרה היו טראגיות אולם יש להבין כי האירוע הביא לפיטוריו של אברהם ולהרחקתו ממערכת החינוך ומתלמידיו. לטענת השופט, הרשעתו של אברהם תהיה "תגובה קשה מדי ובלתי מידתית עבורו ועבור ציבור תלמידיו בהווה ובעתיד".

השופט הסביר כי עברו הנקי של אברהם ותפקודו התקין במהלך השנים שלאחר האירוע חיזקו אצלו את הרושם שביטול ההרשעה לא תפגע באינטרס הציבורי. הוא פירט כי "מתסקיר שירות המבחן ומאסופת המסמכים שהוצגה לעיוני עולה תמונה חיובית לפיה מדובר בנאשם נורמטיבי לחלוטין אשר אירוע זה איננו מאפיין את התנהלותו כלל". השופט סיכם שלאחר שבחן את כלל השיקולים הוא סבור שמדובר במקרה ייחודי המצדיק ביטול הרשעה והוסיף "תהא תוצאת הליך זה אשר תהא היא לא תעניק נחמה עבור משפחת המנוח, בכך אין לי ספק".

מחאת התלמידים: טיול שנתי עצמאי של התלמידים השובתים ברמת הנדיב, ינואר 2015. ערן גילווארג
תלמידים בטיול שנתי/ערן גילווארג

לכל אורך דבריו ציין השופט כי איננו מקל ראש בתוצאה החמורה של המקרה שהיא כאמור מות הנער נתנאל. בדברי הסיכום הוא ציין כי "על השופט היושב בדין למלא חובתו אף כאשר תחושות קשות בליבו ואף תחושת הזדהות עם כאבה של משפחת המנוח".

בעקבות אירוע הטביעה והגשת כתב האישום נגד אברהם, יצאו בארגון המורים בשנת 2014 למחאה והחליטו על ביטול הטיולים השנתיים בחטיבות ובתיכונים באותה העת. הוראה זו גררה ביקורת נרחבת מצד התלמידים שפתחו בשביתה והודיעו שלא יחזרו ללימודים עד שהנושא יטופל. לאחר דיון בין ארגון המורים למשרד החינוך והיועץ המשפטי דאז רז נזרי, הגיעו להסכמות שיאפשרו את החזרת הטיולים השנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully