וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשב שהוא שליח האלוהים": הרוצח ממגדל טען כי היה במצב פסיכוטי

20.3.2018 / 13:14

בית המשפט המחוזי בנצרת דן בעניינו של נדב סלע שרצח את אשתו, ילדיו וילד נוסף, לפני כשנה. לדיון הגיע מטעם ההגנה פסיכיאטר מומחה שטען כי תאונה שעבר יכולה הייתה לעורר סכיזופרניה. "הוא חייך חיוך אווילי וסבל מהזיות", אמר

עריכה: שניר דבוש

דיון בעניינו של נדב סלע התקיים היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת במהלכו דנו בסוגיית שפיותו בעת מעשה הרצח שביצע לפני כשנה במגדל. נגד סלע הוגש בתחילת החודש כתב אישום בגין רצח אשתו דור כרסנטי, שני ילדיהם בנימין ויוסף, בנם של חברי המשפחה נחמן עתיה, וניסיון רצח אחיו - נתן.

לדיון שנערך היום הגיע מטעם ההגנה הפסיכיאטר, פרופסור סם טיאנו, שבדק את סלע ומסר לבית המשפט את חוות דעתו. לטענת טיאנו, בתאונת דרכים שעבר סלע כמה חודשים לפני הרצח נגרמה לו פגיעה מוחית, על אף שלא נראתה בצילום MRI. לדבריו, אחרי חבלת ראש יש אפשרות להתפרצות של סכיזופרניה או שיש נטייה קיימת למחלה שמתפרצת אחרי הפגיעה.

עוד באותו עניין:
אם הנרצחת ממגדל לרוצח בתה: "למדת בתורה רק איך לשחוט נשים"
"שלף את בנו התינוק מהמיטה ודקר למוות": אישום נגד רוצח משפחתו
"תמותו בגלל ההכפשות": אח הרוצח חשוד באיום על משפחת הקורבנות

נדב סלע, הרוצח ממגדל העמק, בדיון בעניינו. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
נדב סלע בדיון בעניינו, היום/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

טיאנו ציין גם את השירות הצבאי של סלע במהלכו שוחרר לאחר שנה אחרי שפגש קצין בריאות נפש (קב"ן) והדגיש כי "מהלך חייו מאז השירות מראה שהיו סימנים מקדימים לסכיזופרניה". הוא הוסיף כי היו סימנים לדיכאון שפקדו את סלע לפני מעשה הרצח ופירט "הוא ביקש סליחה מאנשים וביקש להיפרד מהם, זו התנהגות מוזרה. התנהגות כזאת מאפיינת מצב דכאוני".

התביעה בתגובה טענה כי בעבר אמרו סלע ואביו כי השתמש במניפולציות על מנת להשתחרר מהשירות הצבאי. בנוסף, הוצגה עדות של האב לפיה סלע תפקד כרגיל ולא היה דבר חריג בהתנהגות שלו. יתרה מזאת, ציין האב בעדותו כי לא היו בעיות נפשיות שהבחין בהן והוא אף פעם לא טופל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פרופסור סם טיאנו, הפסיכיאטר שבדק את הרוצח ממגדל העמק - נדב סלע.. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
פרופסור סם טיאנו בדיונו של סלע, היום/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

פרופסור טיאנו סיפר שכנפגש עם סלע הוא ציין בפניו שביום התאונה וביום ביצוע המעשה שמע קולות. הוא המשיך ופירט כי לפני הרצח היתה לסלע סדרה של הזיות שמיעה שגרמו לו "לחשוב שהוא שליח אלוהים", אחרי התאונה כשהגיע לבית החולים רמב"ם, אמר: "האלוהים דיבר אלי" וגם במרכז לבריאות הנפש שער מנשה, אחרי הרצח, אמר שאלוהים דיבר אליו. טיאנו הסביר שיש שלושה מצבים שמעידים על מצב פסיכוטי: חיוך אווילי, קולות ששומעים ושינוי גרסאות - כל אלו הופיעו אצל סלע, לטענת טיאנו שקיבל מסלע שתי גרסאות שונות לרצח.

ד"ר מרינה לבנשטם, פסיכיאטרית מבית החולים רמב"ם שטיפלה בסלע אחרי התאונה שלו בספטמבר 2016, העידה ואמרה "אני בקושי זוכרת את המקרה, זוכרת רק סיפור עם 'חתול' ו'אלוהים'". בעקבות כך סיפרה כי בבית החולים נתנו לו תרופות אנטי פסיכוטיות באופן חד פעמי כדי להרגיע אותו.

למרות הטענות, בדיון שנערך לפני כחודשיים העיד ד"ר הרמן פרקש, פסיכיאטר מומחה מטעם התביעה כי סלע נמצא כשיר לעמוד למשפט וכי בהתנהגותו שקדמה לרצח "לא היה תוכן חולני". סנגורו של סלע, עו"ד ארז מוסקוביץ' מהסנגוריה הציבורית, שאל את הפסיכיאטר כיצד הוא מסביר שמרשו "שמע מחשבות". על כך השיב ד"ר פרקש כי "יש הבדל בין הצהרה כזאת לבין דיווח מגמתי. לא ראיתי שום התנהגות הזייתית, אלא מגמתיות. לא מדובר היה בפסיכוזה, אלא במגמתיות והחלפת גרסאות".

אישה ושני ילדיה מהיישוב מגדל שעל פי החשד נרצחו על ידי אביהם, 28 בינואר 2017. חדשות בזמן בפייסבוק, צילום מסך
כרסנטי ושני ילדיה/צילום מסך, חדשות בזמן בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully