וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלף את בנו התינוק מהמיטה ודקר למוות": אישום נגד רוצח משפחתו

2.3.2017 / 11:45

בצהרי 28 בינואר הגיע נדב סלע לביתו שבמגדל, בירך את אשתו והילדים "שבת שלום", ואז ניגש למטבח, נטל סכינים - והחל לדקור אותם באכזריות. תחילה את אשתו, בני השכנים נתן ונחמן, ואחר כך את שני ילדיו הפעוטות. כשזיהה שנתן זז בעט בו בראשו לוודא שמת

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ורד לידני וניב עוז

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נדב סלע בגין רצח אשתו דור כרסנטי, שני ילדיהם בנימין ויוסף בני השנה והשנתיים, ובנם של חברי המשפחה נחמן עתיה בן ה-12, וניסיון רצח אחיו, נתן בן ה-11 במושבה מגדל לפני כחודש. כתב האישום, המתפרס על שני עמודים בלבד, מתאר שלב אחר שלב את רצח האישה, שני בניה ובן השכנים, כמו גם את הדרך שבה ניצל נתן.

עם הגשת כתב האישום התפרצה רוית כרסנטי, אם הנרצחת, על הנאשם: "אני מקווה שבית המשפט יעשה איתו דין ויישאר בכלא עד יומו האחרון". כרסנטי סיפרה: "הייתה לי ילדה מדהימה, שעשתה לו כל כך טוב, אם מדהימה עם ילדים מדהימים". באולם היא הציגה את תמונות ילדיה והסבירה: "היה לי חשוב שיראה מה הוא לקח לנו, איזה אוצרות. מאז מה שראיתי בעיניי, נגמרו חיינו, נגמר האושר, אלו מראות שלא יעזבו אותנו, רצח בדם קר".

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עורכי הדין ליאורה חילו וצביקה אברמוביץ, בצהרי שבת, 28 בינואר, הגיע לבית נתן, שהוא ואחיו נחמן הכירו את סלע בבית הכנסת שבו התפללו. בסביבות השעה 13:00 הצטרף נחמן לאחיו, לאחר שחיפש אותו בביתם ולא מצא אותו. שעה לאחר מכן שב סלע מבית הכנסת. לפני שנכנס ראה את איתן כרסנטי, אביה של דור, יוצא מהדירה הצמודה, שבה גר, ובירך אותו בברכת "שבת שלום" ונכנס לביתו. באותו הזמן, הכינה כרסנטי את ארוחת הצהריים, בנימין ישן במיטת התינוק בחדר השינה ונחמן ונתן שיחקו בסלון הבית עם הפעוט יוסף.

לקריאה נוספת:
"אם למופת, לביאה אמיתית": דור וילדיה שנרצחו נקברו במגדל
הוארך מעצר רוצח משפחתו - שממשיך לטעון: "השם מלך, אני חתול"
הוארך מעצרו של החשוד ברצח אשתו וילדיו בצפון: "חטאתי באשת איש"

נדב סלע, הגשת כתב אישום ברצח אשתו שני ילדיו ובן השכנים. בית משפט מחוזי נצרת, 2 במרץ 2017. ערן גילווארג
לא שעה לתחינות קרבנותיו. סלע, היום/ערן גילווארג
רוית כרסנטי, מחזיקה בתמונות בתה ושני נכדיה שנרצחו על ידי חתנה. בית משפט מחוזי נצרת 2 במרץ 2017. אלי אשכנזי
אם הנרצחת עם תמונות בתה וילדיה/אלי אשכנזי

הנאשם התיישב לשולחן, אמר לאשתו ולילדים "שבת שלום", פתח ספר, ואז ניגש למטבח, נטל לידיו סכיני שף, אחז בכרסנטי והחל לדקור אותה. היא התחננה כי יחדל ממעשיו וניסתה להתגונן מפניו, אך הוא המשיך במעשיו. האחים נחמן ונתן שצפו בנעשה ניסו להימלט דרך חלון הבית אך ללא הצלחה.

סלע ניגש אל השניים והחל לדקור את נתן, שהתחנן בפניו שלא יפגע בו. בשלב זה נפל נתן על הרצפה כשעל לחיו חתך גדול, שממנו ניתז דם רב. הוא העמיד פני מת בתקווה שכך סלע יפסיק לדקור אותו. סלע ארן סבר כי הצליח להרוג את נתן והמשיך לעבר נחמן ובנו הפעוט יוסף שהיו בסמוך.

נחמן ביקש גם הוא מסלע שלא יפגע בו, ניסה להגן על עצמו עם ידיו, אך הנאשם המשיך לדקור אותו עד שהצליח להכניעו והשליך אותו במורד גרם מדרגות המוביל למרתף. לאחר מכן ניגש לבנו הפעוט יוסף, רצח גם אותו והמשיך לחדר השינה. כשהגיע לחדר שלף את בנו התינוק בנימין ממיטת התינוק ודקר אותו למוות.

כל אותו הזמן, המשיך נתן להעמיד פני מת. עם זאת, לרגע אחד הוא הזיז מעט את גופו. סלע הבחין בכך, ניגש אליו ובעט בראשו כדי לוודא שהוא מת ונתן חדל לזוז. בשלב זה, חזר סלע שוב לחדר השינה, החליף את בגדיו ונעליו ונמלט מהדלת האחורית של הבית.

כשנתן שמע את סלע עוזב את הבית, הוא קם, ניגש לכרסנטי ושאל אותה אם היא חיה. משלא נענה, החל לבכות. לאחר מכן הוא ניסה לצאת דרך דלת הבית הקדמית וכשהבין שהיא נעולה, פתח את החלון, יצא מהבית והלך לרחוב הראשי של המושבה, שם עצר רכב שעבר במקום והזעיק עזרה.

אישה ושני ילדיה מהיישוב מגדל שעל פי החשד נרצחו על ידי אביהם, 28 בינואר 2017. חדשות בזמן בפייסבוק, צילום מסך
כרסנטי ושני ילדיה/צילום מסך, חדשות בזמן בפייסבוק

ברגעים אלה שב לביתו איתן כרסנטי, אביה של דור. הוא הבחין כי חלון הדירה של דור ונדב פתוח לרווחה, הסתכל פנימה, ונחשף לזוועה. כשהבחין כי נדב לא בין ההרוגים, חשד בו. הוא והתושבים שזיהו את נתן, הזעיקו במקביל את המשטרה. שוטרים שהגיעו למושבה כוונו בידי התושבים, שהבחינו בנדב נמלט למטע הסמוך.

"הם עמלקים, שדינם מיתה"

סלע נעצר ואמר לשוטרים כי מי שהיה בבית "הם עמלקים, שדינם מיתה". הוא נלקח משם לתחנת המשטרה בטבריה ואז החלה חקירתו בידי מפלג הרצח שביחידה המרכזית של המחוז הצפוני, בפיקודו של רב-פקד עופר אוסטה. בדיקות שנלקחו מסלע העלו כי בעת הרצח לא היה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

בטרם החל דיון הקראת כתב האישום, אמר סלע: "לפני כמה חודשים עשיתי תאונה. קרה לי נס. בורא עולם שמר עליי, זו הייתה תאונה משונה. הפנים של האוטו כאילו קפא ולא קיבלתי חבטות.הרגשתי נס על טבעי ומאז התרחשו דברים עד היום של הרצח". לדבריו, "ביום של הרצח נתבקשתי לעשות את המעשה, מצד המחשבה, כדי להביא אותי לפה".

זירת הרצח ביישוב מגדל שליד טבריה בו נדקרו למוות אם ושלושת ילדיה, 28 בינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
הבית שבו אירע הרצח. מגדל/חטיבת דובר המשטרה

סלע, שמיוצג בידי עו"ד ארז מושקוביץ, עבר בדיקה פסיכיאטרית לאחר המעשים ובדוח בית החולים "שער מנשה" נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. לכל אורך 19 השעות שבהן נחקר לא העלה סלע כל הסבר ומניע למעשיו. מדי פעם שב על דבריו: "הם עמלקים, דינם מיתה". במהלך החקירה נמצא כי טקסטים שונים שקרא בימים שלפני הרצח, עסקו במושג "עמלקים". חבריו לכולל, כמו גם המלמדים במקום, לא הצליחו לתת הסבר לקשר בין הדברים וסיפרו כי לא עלה מצד הנאשם כל רמז על כוונתו לפגוע במישהו.

"שאלת המניע היא השאלה שאין לנו תשובה עליה", אמר רפ"ק אוסטה. "אתה חוקר מקרה נורא כל כך; נרצחו ארבע נפשות. זו הייתה משפחה שלא היה חסר לה כלום - היו מכתבי אהבה מקיר אל קיר, ממנה אליו וממנו אליה, משפטים כמו 'תודה לאלוהים שנתן לי אותך'. ואז נגלה לעיניך מעשה רצח נורא כל כך, אתה שואל את עצמך 'למה, למה?'". לדברי אוסטה "גם אחרי שעות חקירה ממושכות סלע המשיך להתנהג כמו אדם רגיל לחלוטין".

החוקר, שב-27 שנות השירות שלו טען כי ראה זירות רצח רבות, אמר ש"זו כנראה זירת הרצח הקשה ביותר אליה נחשפתי". במהלך החקירה נחקרו גם כל מי שהיו קשורים לבני הזוג, מהקרובים ביותר ועד למעגלים המרוחקים. מהחקירה עלה כי לא היו כל סימנים מקדימים למעשי הרצח. לא היה מוכר כל סכסוך בין בני הזוג. כרסנטי תוארה בידי החוקרים "אישה שעשתה הכול כדי לרצות את בעלה ולשמור על כבודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully