וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם למופת, לביאה אמיתית": דור וילדיה שנרצחו נקברו במגדל

29.1.2017 / 18:18

מאות ליוו בדרכם האחרונה את כרסנטי בת ה-23 ואת ילדיה יוסף ובנימין בבית העלמין במושבה. "מלאכים קטנים שלא הכירו את העולם", ספדו הנוכחים לילדיה. מוקדם יותר נטמן נחמן עתיה, שנדקר למוות גם הוא. "נפלה בחלקי הזכות להיות אביך", ספד אביו

צילום: שלומי גבאי וערן גילווארג, עריכה: שמרית גולדשטיין

מאות בני משפחה וחברים ליוו היום (ראשון) למנוחות את נחמן עתיה, בן ה-11, דור כרסנטי, בת ה-23 ואת שני ילדיה בני השנה והשנתיים, בנימין ויוסף, שנרצחו אתמול במגדל, בבית העלמין במושבה. ראשון להיטמן היה נחמן. "היום אני מבין שנפלה בחלקי הזכות להיות אבא שלך. וכמו תמיד אפשר להעריך את זה רק אחרי שנפרדים, ואם נפרדנו ממך ככה, אני מבין שאתה צדיק גדול", ספד לו אביו, ישראל, במכתב שהקריא חברו בהלוויה. מאוחר יותר הערב, בהלוויית האם והילדים, נשמעו קולות שבר עם כניסת גופותיהם לאולם ההספדים. "היית אימא למופת, לביאה אמיתית שמגנה על ילדיה בחייה ובמותה", ספדה לדור בת דודתה. "דור, תקומי", צעקה ברקע אם המנוחה.

אבי משפחת כרסנטי-סעד חשוד שרצח את עתיה ואת אשתו ושני ילדיו, ומעצרו הוארך היום ב-11 ימים. אחיו של נחמן, נתן, נפצע גם הוא והצליח להימלט דרך החלון. הוא אושפז במצב בינוני, שהשתפר מאז, והיום הוא שוחרר מבית החולים. "בליל שבת באת עם יוזמה משלך לסיים את כל ספר תהילים, אני קצת הופתעתי, שכן לא מדובר בתיקון הכללי שאתה היית רגיל לעשות", סיפר אביו של נחמן. "כמובן שעודדתי אותך. התחלת מיד אחרי הסעודה לעוד שעה, התאמצת והגעת לפרק פ"ג. קמת איתי בבוקר והתפללת איתי שחרית במסמך זבולון והשלמנו את ההלל בשירה נפלאה בתוך החצר כולל של הצדיק. במהלך התפילה סיימת את כל ספר תהילים. חזרנו לסעודה בבית ואתה התעקשת ללכת לסעודה שלא חזרת ממנה".

לקריאה נוספת:
אמה של הנרצחת: "הוא נעל את הבית וטבח בהם, ראיתי את זה בעיניים שלי"
נחמן הגיע לארוחה אצל חברי המשפחה ונרצח: "היה ילד מופלא"
האב החשוד ברצח משפחתו ובן חבריו: "אני מבקש סליחה מאלוהים"

מאות בהלווייתו של נחמן עתיה שנרצח אמש על ידי שכנו ביישוב מגדל , 29 בינואר 2017. ערן גילווארג
אביו של נחמן/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתם של האם דור וילדיה, יוסף ובנימין, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
"השמיים כחולים מדי בשביל יום כל כך שחור. נתן נשאר כדי להאיר. נחמן חזר אל האור"

"אני ואימא סירבנו, נתן כבר הלך. אחר כך שכנענו אותך לאכול איתנו ושתמשיך את הסעודה איפה שאתה רצית. מה אני אגיד לך, נחמן היקר, עלית עם ספר תהילים ביד. נחמן אתה היית צדיק, ותמחל לי ולאימא ולאחים ולאחיות שלך אם ציערנו אותך יתר על המידה", ביקש האב.

"אני מתבייש ממך ואוהב אותך ומחכה להמשיך ללמוד אתך את המשניות שבת בשמיים. ברוך השם אתה למדת ואתה זכית להתבודד איתי כמה פעמים. אני יודע שעכשיו אתה שמח. אנא ממך תתפלל עלינו ובפרט על נתן. נמשיך לחיות חיים בריאים בגוף ונפש שנוכל לעמוד בניסיון הקשה הזה. מודה לכל עם ישראל על התפילות". בסוף דבריו ביקש לשלוח מסר לציבור: "השם נתן לנו ילדים לפיקדון, תאהבו אותם, תגדלו אותם לדרך הנכונה, כמו שנחמן היה כל כולו אהבת ישראל, ויתור ונתינה. השמיים כחולים מדי בשביל יום כל כך שחור. נתן נשאר כדי להאיר. נחמן חזר אל האור".

מאות בהלווייתו של נחמן עתיה שנרצח אמש על ידי שכנו ביישוב מגדל , 29 בינואר 2017. ערן גילווארג
"טוהר של יוסף הצדיק". נחמן נטמן/ערן גילווארג

חבר המשפחה סיפר כי לנחמן היה "טוהר של יוסף הצדיק. מסירות הנפש שלו למקווה כל יום הייתה גדולה. הוא היה הולך לבית כנסת כל יום. ופתאום רואה שאחד הזקנים נעלם. הוא היה שואל 'לאן נעלם', והיו עונים לו 'נפטר', והוא היה תוהה: 'מה זה נפטר?'. קוברים אותו באדמה, הסבירו לו, והוא עולה למעלה לתת דין וחשבון".

דור וילדיה הובאו למנוחות: "עלו למקום שבו נמצאים המלאכים"

שעה קלה לאחר קבורת נחמן עטיה, הובאו למנוחות האם ושני ילדיה שנרצחו אתמול באותה התקרית. "דור שלנו, דור אהובה, נולדת במגדל למשפחת כרסנטי, משפחה שורשית. בת בכורה, יפהפייה, חכמה וסקרנית. אהבתך לבעלי חיים היתה ידועה לכל, אספת, כל חתול שראית. אהבת את סבתא שרה והיא אהבה אותך. הפצת אור ושמחת חיים. היית נאמנה לדרך שלקחת, על עצמך, אותה קיימת, בענווה. ילדת את יוסף בכורך. ילדת את בנימין, בן 10 חודשים במותו", ספדה לה בת דודתה.

מאות בהלווייתו של נחמן עתיה שנרצח אמש על ידי שכנו ביישוב מגדל , 29 בינואר 2017. ערן גילווארג
מאות הגיעו להלוויית נחמן/ערן גילווארג

רפאלה, קרובת משפחה אחרת, סיפרה: "דור, צדיקה היית. דור, יוסף ובנימין קשה לדבר עליכם בלשון עבר. כשאני חושבת עליכם אני רואה מלאכים, נפשות עשויות ללא חטא, שמעולם לא ידעו לפגוע בנפש חיה. דור, כל כך צעירה וכל כך טהורה. תמיד היית ילדה שצוחקת ושמחה. היית ילדה חסונה וכשגדלת נשארת עם אותן מידות. כולם אהבו אותך וידעו איזו נפש טמונה בתוכך. החלטת לחזור בתשובה ולהתקרב לאלוהים. כנראה שאותו אלוהים ידע למה הוא רוצה אותך קרוב. אבל לדעתנו הוא רצה אותך קרוב מדי.

"ומי אנחנו שנתווכח? נשחרר אותך בשביל שהוא ירוויח. הרי הוא יוצר והוא לוקח. נשחרר אותך בידיעה שהרווחנו ממך כל מה שרק אפשר. נודה לך שלמדת אותנו טוב לב. ושני בניך שרק לחייך ידעו תמיד היו חבוקים בזרועותייך ועטופים בחום ואהבה. מלאכים קטנים שלא הכירו את העולם שאליו הבאת אותם. עלו למקום שבו נמצאים המלאכים", המשיכה.

עתיה התארח אמש בביתם של דור כרסנטי, בת 23, שני ילדיה בני השנה והשנתיים בנימין ויוסף, ונרצחו בידי אבי המשפחה. נתן, אחיו של נחמן, אותר בסמוך לזירה עם סימני דקירה כשהוא במצב בינוני. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה באמצעות מסוק והיום שוחרר לביתו.

(עדכון ראשון: 16:19)

מאות בהלווייתו של נחמן עתיה שנרצח אמש על ידי שכנו ביישוב מגדל , 29 בינואר 2017. ערן גילווארג
הלוויתו של נחמן. מגדל, היום/ערן גילווארג
מאות בהלווייתו של נחמן עתיה שנרצח אמש על ידי שכנו ביישוב מגדל , 29 בינואר 2017. ערן גילווארג
נחמן מובא לקבורה. מגדל, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully