וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "שגריר ארה"ב בישראל - בן כלב"; פרידמן: "אנטישמיות"

19.3.2018 / 21:40

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיב לדבריו של פרידמן, שמחה על כך שהרשות לא גינתה את הפיגועים האחרונים. בתגובה תהה פרידמן: "זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית?". נתניהו: "האמריקנים הפסיקו לפנק את הפלסטינים - והם מאבדים את העשתונות"

עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינה הערב (שני) את שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן "בן כלב". זאת, בעקבות ביקורת שמתח פרידמן על כך שהרשות לא גינתה את הפיגועים האחרונים שבהם נרצחו שלושה ישראלים. "הוא מתנחל שגר בהתנחלות", אמר אבו מאזן על השגריר.

מוקדם יותר היום צייץ פרידמן בחשבון הטוויטר שלו: "טרגדיה בישראל. שני חיילים צעירים, נתנאל קהלני וזיו דאוס, נרצחו בצפון, ואב לארבעה, עדיאל קולמן, נרצח בירושלים על ידי טרוריסטים פלסטינים. כזו ברוטליות ללא גינוי מהרשות הפלסטינית".

בנאומו בערב הפתיחה של הפורום הגלובלי למלחמה באנטישמיות הגיב פרידמן לדבריו של אבו מאזן ואמר: "הוא קרא לי 'בן כלב'. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט, אשאיר את זה לכם". לדברי פרידמן, "שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה".

עוד בוואלה! NEWS:
החיים תחת כיבוש ארדואן: מעשי ביזה נרחבים במעוז הכורדי שנפל
אסד ביקר בחזית בפרברי דמשק: "שיניתם את המפה הפוליטית העולמית"
"המצב טראגי": אלפים נמלטים מפרברי דמשק וממעוז הכורדים בסוריה

דויד םרידמן. רון שלף, מערכת וואלה! NEWS
"מתנחל, בן כלב". השגריר פרידמן, הערב/מערכת וואלה! NEWS, רון שלף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארצות הברית אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם 'עד כאן'. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "דבריו של אבו מאזן על השגריר פרידמן הם חרפה הראויה לכל גינוי אפשרי". לדבריו, "על הקהילה הבינלאומית ובראשה המדינות התורמות לרשות לגנות בכל תוקף את הדברים ולבחון סנקציות אם לא יחזור בו".

בדבריו בפתח ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה הערב האשים אבו מאזן את ארגון חמאס בתקיפת שיירתו של ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, ברצועת עזה בשבוע שעבר. בפתח ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "אם ניסיון החיסול של חמדאללה היה מצליח, הדבר היה מוביל להשלכות הרסניות על העם הפלסטיני ופותח את הדרך למלחמת אחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כלי רכב משיירתו של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, שנפגע בפיצוץ ברצועת עזה, 13 במרץ 2018. רויטרס
כלי רכב משיירתו של חמדאללה, בשבוע שעבר/רויטרס

"הוריתי למפקדי מנגנון הביטחון לא לפגוע באף אזרח לאחר ניסיון החיסול", אמר אבו מאזן. "ביכולתי להביא 20 אנשים ולהוציא אותם להורג בכיכר, אך אנו בעלי אחריות בשונה מחמאס", הוסיף. לדבריו, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אמר כי "השטח מעל האדמה יהיה של ממשלת הרשות, ומתחת לאדמה - יהיה של חמאס".

"בצל סירובה של חמאס לסיים את הפילוג החלטתי לנקוט בצעדים לאומיים וחוקיים וכלכליים מקיפים למען השמירה על התהליך הלאומי", הוסיף היו"ר.

הפלגים הפלסטיניים בעזה נפגשו עם הנהגת חמאס, ובמסיבת עיתונאים שקיימו אחרי הפגישה קראו לאבו מאזן להגיע לרצועה, ולמנגנוני הביטחון של הרשות להשתתף בחקירת ניסיון החיסול. עוד קראו להימנעות מקבלת צעדי ענישה חדשים נגד עזה, ולהתגברות על המחלוקות בהליך הפיוס.

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה נושא נאום ברצועת עזה אחרי ניסיון חיסולו, 13 במרץ 2018. רויטרס
חמדאללה/רויטרס

ביום שלישי האחרון פגע מטען צד בשיירתו של חמדאללה עם כניסתה לרצועה. חמדאללה עצמו לא נפגע, אך שישה אנשי אבטחה נפצעו בפיצוץ. שום ארגון לא קיבל אחריות על ניסיון החיסול.

חמדאללה הצהיר כי התקרית לא תעצור את מאמצי הפיוס הפלסטיני, אך קיצר את ביקורו אחרי שהשתתף בטקס חניכת מתקן להתפלת מים. אחרי הפיצוץ, בכירי הרשות יצרו קשר עם מתאם פעולות הממשלה השטחים, אלוף יואב מרדכי וביקשו לתאם את היציאה מהרצועה ואת חזרת השיירה לרמאללה.

פיצוץ אירע בעת מעבר שיערת ראש הממשלה באזור בית חאנון בצפון הרצועה, 13 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
עשן מיתמר מאזור הפיצוץ בעזה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, --

הרשות הפלסטינית אמרה כי חמאס נושא באחריות בתקיפת השירה, אך לא האשימה אותו ישירות בתקרית שאירעה סמוך לבית חאנון שבצפון הרצועה. הרשות, כמו גם חמאס, אמרו כי התקרית נועדה לסכל את מאמצי הפיוס, שעליהם הוסכם באוקטובר שעבר.

לפי ההערכות, ייתכן שמוחמד דחלאן, יריבו של יו"ר הרשות אבו מאזן, היה מעורב בתקרית. אבו מאזן אמור לקיים סדרת פגישות בעקבות ניסיון החיסול.

(עדכון ראשון: 19:48)

זירת הפיצוץ שכוון נגד שיירתו של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ברצועת עזה, 13 במרץ 2018. רויטרס
זירת פיצוץ המטען/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully