וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים תחת כיבוש ארדואן: מעשי ביזה נרחבים במעוז הכורדי שנפל

רויטרס ואי-פי

19.3.2018 / 14:17

הארגון הסורי לזכויות אדם מדווח כי מורדים סורים הנתמכים בידי אנקרה בוזזים חנויות ובתים בעפרין, שממנה נהדפו הכורדים המבטיחים לפתוח בלוחמת גרילה. שבעה אזרחים וארבעה מורדים נהרגו בפיצוץ מבנה בעיירה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מורדים הנתמכים בידי טורקיה מבצעים מעשי ביזה ברחבי העיר עפרין שבצפון סוריה, שנכבשה אתמול מידי הכוחות הכורדיים - כך דיווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי המלחמה דרך רשת פעילים בשטח, הביזה החלה אחרי שהכוחות הטורקיים והמורדים צעדו אל מרכז העיר אתמול והניפו את דגליהם, כמעט חודשיים לאחר תחילת מבצע "ענף זית".

הכוחות נתקלו במעט התנגדות מצד המיליציה הכורדית YPG, שהחליטה לסגת מהעיירה כדי למנוע את החרבתה. היא הבטיחה לפתוח בשלב חדש של לוחמת גרילה נגד צבא טורקיה והמורדים. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הכוחות השולטים בעפרין בוזזים חנויות, בתים ומכוניות.

במקביל, בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דווח כי שבעה אזרחים וארבעה לוחמים משורות צבא סוריה החופשי נהרגו בפיצוץ מבנה בעיר. לפי הדיווח של הסוכנות הממשלתית, המטען הוטמן על ידי "טרוריסטים", והתפוצץ במהלך סריקות של הכוחות.

לקריאה נוספת בנושא
מעוז הכורדים נפל: צבא טורקיה והמורדים נכנסו לעפרין
"המצב טראגי": אלפים נמלטים מפרברי דמשק וממעוז הכורדים בסוריה

לוחם בשורות צבא סוריה החופשי מניף דגל אחרי הפלת פסל כורדי בעיירה עפרין, 18 במרץ 2018. רויטרס
לוחם בשורות צבא סוריה החופשית מניף דגל אחרי הפלת פסל כורדי/רויטרס

המתקפה של טורקיה, שכללה תקיפות אוויריות וירי ארטילרי, הניסה את מרבית 350 אלף תושבי עפרין מבתיהם. בכיר ברשויות הכורדיות באזור אמר כי לכ-200 אלף תושבים שנמלטו מהאזור אין מקלטים או גישה למים ולמזון. "אנשים עם מכוניות ישנים בהן, אנשים ללא מכוניות ישנים מתחת לעצים עם ילדיהם", אמר לרויטרס הבי מוסטפה, חבר הרשות האזרחית בעפרין.

הערב קראה ארצות הברית לטורקיה, רוסיה וסוריה לאפשר לארגונים הומניטריים להיכנס לעפרין - כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקנית. עוד נמסר כי וושינגטון "מודאגת מאוד מהדיווחים על המצב באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חייל טורקיה מרסס "טורקיה" על קיר בעיירה עפרין, סוריה, אחרי שנכבשה מידי הכורדים, 18 במרץ 2018. AP
חייל טורקי מרסס כתובת "טורקיה" על קיר בעפרין/AP

לא ברור מה השלב הבא של טורקיה, שאיימה להרחיב את המבצע נגד ה-YPG, שבו היא רואה ארגון טרור בשל קשריו למחתרת הכורדית PKK, לכל אורך צפון סוריה. עפרין הייתה מובלעת הכלואה בין שטח שבשליטת המורדים הנתמכים בידי טורקיה לבין משטרו של בשאר אסד, אך הכורדים עדיין שולטים על חלקים נרחבים מצפון-מזרח סוריה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דורש מארצות הברית להפסיק את תמיכתה בכורדים, שהיו בעלי בריתה במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחרת יתקוף גם את העיר מנבג', שם מוצבים כוחות אמריקניים.

עם זאת, סגן ראש ממשלת טורקיה, בקיר בוזדג, אמר היום כי לאנקרה אין תכניות להישאר בעפרין לאורך זמן. "אנחנו לא נישאר בעפרין באופן קבוע. אנחנו לא כוח כובש בכלל", אמר בוזדג, המשמש הדובר הבכיר ביותר של הממשלה.

(עדכון ראשון: 10:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully