וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוז הכורדים נפל: צבא טורקיה והמורדים נכנסו לעפרין

18.3.2018 / 12:50

הכוחות חדרו לעיירה שבצפון סוריה ולפי ארדואן כבשו אותה לחלוטין. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על המשך הלחימה בעפרין, שגרמה למנוסת כ-150 אלף איש בימים האחרונים. הכוחות הטורקיים והמורדים הרסו פסל של גיבור כורדי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות צבא טורקיה והמורדים הסורים נכנסו היום (ראשון) לעפרין, מעוז המיליציה הכורדית בצפון סוריה. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי הכוחות שולטים על העיירה, עם נסיגת המיליציה הכורדית YPG, ודובר מטעם המורדים אמר כי הם לא נתקלו בהתנגדות בשטח.

ואולם, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הלחימה נמשכת בכמה חלקים בעפרין, העיירה המרכזית באזור הנושא את אותו השם שהייתה תחת שליטת הכורדים בשנים האחרונות. עפרין היא אחד משלושה קנטונים שביססו הכורדים בצפון סוריה, לאורך גבול טורקיה.

לקריאה נוספת בנושא
"המצב טראגי": אלפים נמלטים מפרברי דמשק וממעוז הכורדים בסוריה
"ארדואן מנסה לשחזר את האימפריה": טורקיה בשערי המעוז הכורדי

כוחות של צבא טורקיה ומשורות המורדים בעיירה עפרין, סוריה, 18 במרץ 2018. רויטרס
כוחות טורקיים ומורדים עם דגלי טורקיה וסוריה החופשית/רויטרס

הלחימה במובלעת הכורדית יצרה משבר חדש במדינה רוויית החזיתות והקרבות, שנכנסת לשנה השמינית במלחמה ההרסנית שבה מעורבות מעצמות זרות יריבות. לפחות 150 אלף תושבים נמלטו מהאזור בימים האחרונים, אך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שעוקב אחרי המלחמה מבריטניה, עוד אלפי אזרחים נותרו בשטח העיירה.

בתמונות שצולמו בעיירה, נראו כוחות טורקיים וכוחות מורדים מניפים את דגלי טורקיה ואת דגל סוריה החופשית, וכן מפילים פסל של לוחם כורדי, שנחשב לדמות מרכזית בהיסטוריה של הכורדים. הפסל הוא של הדמות המיתולוגית קווה, ששמו נקשר בחגיגות השנה החדשה של הכורדים, הנורוז. הכורדים גינו זאת ואמרו כי זאת "הפגיעה הבוטה הראשונה בתרבות ובהיסטוריה הכורדית מאז ההשתלטות על עפרין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות של צבא טורקיה ומשורות המורדים מפילים פסל של גיבור כורדי בעיירה עפרין, סוריה, 18 במרץ 2018. רויטרס
מוחקים את סמלי העיר. פסל של גיבור כורדי מופל בעפרין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully