וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מגיבה לפרשת עובד הקונסוליה: "שר החוץ דרש לפתוח בחקירה"

שגרירות צרפת בישראל פרסמה הודעה בנוגע לעובד הקונסוליה בירושלים, הנאשם בהברחת נשק מעזה לגדה ומסרה כי המדינה "מייחסת לפרשה חשיבות רבה". כתב אישום הוגש נגד חמישה בני אדם נוספים המעורבים בפרשה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

- אזרח צרפתי המועסק כנהג בקונסוליה נעצר בחשד להברחת משלוחי נשק מעזה לגדה
- החשוד הודה בחקירתו כי ביצע את המעשים במשך שלושה חודשים
- גורמים במשרד החוץ: "מדובר באירוע חמור אך הוא לא ישפיע על היחסים עם צרפת"
- מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "גורמי הטרור מבצעים ניצול ציני של אפיקי הסיוע לרצועה"
- שגרירות צרפת: "החשוד זוכה להגנה קונסולרית מלאה"

שגרירות צרפת בישראל הגיבה היום (שני) לפרשה שנחשפה היום בנוגע למעצרו של עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים בחשד שסייע להעברת נשק מרצועת עזה ליהודה ושומרון. "אנו מייחסים לפרשה הזו חשיבות רבה", נכתב בהודעה שפרסמה השגרירות. "היות שמדובר במקרה שנידון בבית משפט ישראלי, אין אנו מגיבים עליו ואנחנו משגיחים שכלל זכויותיו של בן ארצנו יכובדו".

"בנוסף, שר החוץ דרש לפתוח חקירה אדמיניסטרטיבית מידית, שהופקדה בידי המפקח הכללי במשרד החוץ. החקירה תאגד את כלל המידע העומד לרשותנו הנוגע לפרשה הזאת. מדובר גם בהסקת מסקנות שתאפשר לצוות עובדי הקונסוליה הכללית להמשיך בעבודתם החשובה בתנאים הטובים ביותר בנסיבות קשות", נמסר.

לדברי השגרירות, החשוד "זוכה להגנה קונסולרית מלאה ולביקורים מטעם שגרירותנו בתל אביב, גם של השגרירה עצמה. אנחנו עומדים בקשר רציף עם משפחתו ועם הרשויות הישראליות".

עוד בוואלה! NEWS:
דרעי: "אשקול לבטל תושבות 12 תושבי מזרח י-ם המעורבים בטרור"
אחרי פחות משנה: אלאור אזריה ישוחרר ממאסר ב-10 במאי
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס

הבריחו אמל"ח לגדה - כ.א. הוגשו נגד שישה נאשמים, בהם נהג הקונסוליה הצרפתית, בגין הברחת כלי נשק מעזה לגדה המערבית. שי מכלוף
הנאשמים בפרשה בבית המשפט, היום/שי מכלוף

מוקדם יותר הותר לפרסום כי על פי החשוד ניצל רומן פרנק, אזרח צרפתי שהועסק כנהג בקונסוליה, את הדרכון הרשמי שלו כדי לעבור את הבידוק הביטחוני במעבר ארז ולהיכנס לרצועה. היום הוגש נגד החשוד, ונגד חמישה נוספים שנעצרו בפרשה, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

החשוד אף הודה בחקירתו כי במהלך שלושת החודשים האחרונים העביר עשרות משלוחי נשק. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בצרפת, מעצר החשוד קשור לתפיסת מאגרי נשק במזרח ירושלים בשבוע שעבר בידי כוחות הביטחון.


מלבד האופן שבו ניצל פרנק את עמדתו כדי להעביר את כלי הנשק, בכתב האישום מתוארים קשריו עם שאר המעורבים, בהם זוהיר, עובד מרכז התרבות הצרפתי בעזה. לשניים הייתה היכרות מוקדמת על רקע עבודתו של פרנק ונסיעותיו לעזה, ובתקופה זו, בכמה הזדמנויות, העביר פרנק לבקשת זוהיר דברי ערך שונים מעזה לישראל, תוך ניצול המעבר החופשי דרך מעבר ארז ברכב הקונסולרי בו נהג, וזאת בתמורה לתשלום כספי
.
סמוך לנובמבר 2017 הציע זוהיר לפרנק להצטרף לקשר שקשר עם תושב עזה בשם מחמד ג'מאל אלחאלדי, לסחור בנשק ולהעביר כלי נשק מרצועת עזה, דרך מעבר ארז לישראל, ומשם להעבירם לאחרים בגדה המערבית, הכול תמורת תשלום כספי, בהסכמת פרנק. בהמשך הצטרפו לכך המעורבים הנוספים: מופק אלעג'לוני תושב הגדה המערבית, אחמד מג'די עראביד, תושב עזה המתגורר בגדה המערבית, מחמד כתות, תושב עזה שמתגורר בגדה המערבית, אנור ענאתי ונזאם מוהלווס, תושבי מזרח ירושלים ואחרים שזהות חלקם אינה ידועה.

לאחר הצטרפותו לקשר הציע פרנק למוחמד סיאד, עובד הקונסוליה ותושב ישראל, להצטרף לקשר, ולסייע לו בכך שיתלווה אליו בחלק מנסיעותיו לגדה המערבית עם הנשק, וסיאד הסכים לכך.

עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים החשוד בהרחת נשק בעזה. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
פרנק/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ
הקונסוליה הצרפתית בירושלים. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
הקונסוליה הצרפתית בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

בעקבות מעצרו של העובד, גורמים במשרד החוץ אמרו היום כי "מדובר בארוע קשה מאד, אליו אנחנו מתייחסים בחומרה רבה. היחסים עם צרפת מצויינים והפרשה לא תשפיע לרעה עליהם. אנו מודים לשלטונות הצרפתים על שיתוף הפעולה".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, אמר כי מדובר בניצול ציני של אפיקי הסיוע ההומניטרי לעזה בידי גורמי הטרור ברצועה. "אירוע זה רק מחדד את ההכרח במדיניות קפדנית ומחמירה של מתן היתרים", טען אלוף מרדכי. "הגורמים הבינלאומיים נדרשים לבצע בדק בית פנימי כדי להבטיח סיוע לתושבי עזה ולא לטרור. ארגוני הטרור ברצועה לא בוחלים באף ערוץ בין אם הוא נועד לתת סיוע רפואי או בינלאומי לניצול צרכיהם. שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שטובת האוכלוסייה ברצועת עזה אינה מעניינת כלל וכלל את ארגוני הטרור".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, המייצג את אזרחי המדינה המתגוררים בישראל, בעזה, וביהודה ושומרון אמר בעקבות הפרסום כי "למרבה הצער לא מדובר בפרשה הבעייתית הראשונה שבה הקונסוליה הצרפתית בירושלים מעורבת". לדבריו, "גם אם מדובר בסגל זוטר, יש לצערי תחושה כי הקונסוליה למעשה הפכה להיות שגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית".

הרכב הקונסולרי בו השתמש רומן פרנק בזמן מעברו במעבר ארז. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
מכוניתו של פרנק במעבר ארז/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully