וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "אשקול לבטל מעמד 12 תושבי מזרח י-ם המעורבים בטרור"

19.3.2018 / 17:00

שר הפנים הודיע כי ישתמש בסמכותו כדי להחליט על ביטול מעמדם של ה-12, בהם חברי הממשלה הפלסטינית מטעם חמאס, ומעורבים בפיגועים שבהם נרצחו ישראלים. דרעי: "אפעל בכל כוחי כדי להיאבק במחבלים"

צילום מסך

(בווידאו: פיגוע האבנים שבו נהרג אלכסנדר לבלוביץ', ספטמבר 2015)

רכב הידרדר לתעלה בשל ידויי אבנים בירושלים. כב"ה, דוברות כב"ה
זירת הפיגוע שבו נהרג לבלוביץ', ספטמבר 2015/דוברות כב"ה, כב"ה

שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (שני) ל-12 תושבי מזרח ירושלים כי הוא שוקל לקבל החלטה מחודשת של ביטול תושבות הקבע שלהם. זאת, בהתאם לסמכותו בתיקון לחוק הכניסה לישראל שהתקבל בכנסת לפני כשבוע. הודעתו מגיעה יום לאחר פיגוע הדקירה בעיר העתיקה שבו נרצח עדיאל קולמן.

בין התושבים ארבעה חברי הממשלה הפלסטינית מטעם ארגון חמאס - מוחמד אבו טיר, אחמד עטון, מוחמד טוטח וחאלד אבו ערפה. שלושה מהם ביצעו פיגוע בערב ראש השנה בשנת 2015 ויידו אבנים על כלי רכב בשכונת ארמון הנציב, באירוע שהביא למותו של אזרח ישראלי - אלכסנדר לבלוביץ'.

תושב נוסף שתושבות הקבע שלו עשויה להתבטל הוא בלאל אבו גנאם, שביצע פיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים בשנת 2015. בפיגוע נרצחו שלושה ישראלים - אלון גובברג, ריצ'רד לייקין וחיים חביב, ונפצעו אזרחים נוספים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. רוני כנפו
השר דרעי/רוני כנפו

ארבעה תושבים נוספים - ואיל מחמוד מוחמד עלי קאסם, ואסם סעיד מוסא עבאסי, מוחמד אסחאק שחרדה עודה ועלי אלדין מוחמד עבאסי - הם חברי חוליית הטרור סילוואן, שהייתה מעורבת באופן עקיף וישיר בשורת פיגועים בישראל, ובהם הפיגוע בקפה מומנט בירושלים בשנת 2002, בקמפוס בהר הצופים באותה השנה, בפי גלילות ובפיגועים אחרים שבהם נהרגו עשרות ישראלים ונפגעו רבים אחרים.

לדברי שר הפנים, הוא שוקל לעשות שימוש בסמכותו ולהחליט על ביטול מעמדם של כל ה-12. "רציחת ישראלים ומעורבות בפיגועים נגד אזרחים היא ההפרה החמורה ביותר של האמון בין תושב לבין מדינתו. כך גם מעורבות פעילה ומשמעותית בארגוני טרור. תושבים ואזרחים שיסכנו את הציבור בישראל ויהוו איום על ביטחונם, ידעו שמעמדם בסכנה בנוסף לשאר העונשים הקבועים בחוק. אפעל בכל כוחי ובכל האמצעים העומדים לרשותי כדי להיאבק במחבלים ובכל מי שמעורב ומסייע לטרור", מסר השר דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully