וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוהר הבחינות: עובדים במשרד החינוך חשודים בקבלת מיליוני שקלים במרמה

18 עובדים, בהם נושאי משרות בכירות, עוכבו לחקירה בחשד שהקימו מערך בדיקות עבודות ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים - שגילגל לכיסם סכומי כסף של יותר מ-20 מיליון שקל. חלק מהחשודים הצהירו על בדיקות של בחינות שנעשו בשכר שהתקבל מחברה חיצונית בנוסף לשעות עבודתם

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
מערך הבדיקות שגילגל מיליונים לכיסם של החשודים/בן קלמר

המשטרה עיכבה לחקירה הבוקר (שני) 18 עובדי משרד החינוך, בהם כמה בכירים, בחשד שקיבלו כספים במרמה בסכום של יותר מ-20 מיליון שקלים. חקירת הפרשה החלה לפני כחודשיים, זאת בעקבות תלונה שהתקבלה ממשרד החינוך בנוגע לאי סדרים חמורים שהתגלו בעת בדיקת עבודות גמר על ידי החשודים.

החשד בנוגע לביצוע העבירות התעורר בעקבות בדיקת בקרה פנימית שערך המשרד, במהלכה התברר כי החשודים יצרו לכאורה מערך של בדיקת עבודת גמר ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים. אותו מערך הכניס על פי החשד לכיסם של החשודים את סכומי הכסף העצומים.

עוד בוואלה! NEWS:
עדיאל נרצח והותיר ארבעה יתומים: "איש צדיק ויקר שכולו טוב"
מארבים, דקירות וירי: ההיסטוריה העגומה של רחוב הדמים בירושלים
אין אור בקצה המנהרה: הדילמה הקשה שצה"ל מעמיד בפני חמאס

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"מלחמה נגד השחיתות במשרדי ממשלה"/ראובן קסטרו

במהלך אותה הבדיקה עלה החשד לעבירות גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד. בנוסף עולה כי חלק מהחשודים הצהירו על בדיקות רבות של בחינות בעל פה ובכתב שנעשו בשכר שהתקבל מחברה חיצונית הממומנת על ידי משרד החינוך, וזאת על חשבון שעות העבודה השגרתיות שעליהן גם מקבלים שכר.

עובדים אחרים נחשדו שהצהירו על בדיקת נבחנים בעל פה בכמות העולה בהרבה מעל המקובל במהלך שעת עבודה אחת בגינן קיבלו כספים במרמה. הבקרה הפנימית והחקירה הסמויה אף העלו חשד נוסף לפיו כמה חשודים נוספים, רשמו אדם ממשפחתם כבודק בחינות וזאת למרות שלא הוכשר ולא הוסמך לכך, ובדרך זו גרפו בהונאה ומרמה מאות אלפי שקלים לכיסו.

מהמשטרה נמסר כי הם "רואים בחומרה פגיעה בטוהר המידות באשר הוא וימשיכו לפעול לחשיפה וחקירה של תהליכים פסולים המתרחשים תוך ניצול עמדות ותפקידים ציבוריים במשרדי ממשלה במטרה להוציא כספים מקופת המדינה ועל חשבון משלם המיסים הישראלי שלא כדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully