וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ החליט להדיח את היועץ לביטחון לאומי"

16.3.2018 / 4:00

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי נשיא ארה"ב מתכנן לפטר בקרוב את מקמאסטר, ימים אחרי פיטורי שר החוץ טילרסון. זאת מאחר שהוא "קשוח מדי" ובשל תדרוכיו הארוכים. בין המחליפים האפשריים: השגריר לשעבר באו"ם ג'ון בולטון

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: שר החוץ טילרסון על פיטוריו, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט להדיח את היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר - כך דווח הלילה (שישי) בעיתון "וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, טראמפ פועל למציאת מחליף למקמאסטר. השבוע השתמש טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כדי לפטר את שר החוץ בממשלו, רקס טילרסון, ולמנות במקומו את מקורבו ראש ה-CIA מייק פומפאו.

עוד דווח ב"וושינגטון פוסט" כי לדברי חמישה גורמים המעורים בנעשה בממשל, טראמפ מוכן לדחות במקצת את הדחתו של מקמאסטר כדי לא להבין להשפלתו וכדי לוודא שמחליפו יהיה אדם הראוי לתפקיד. בין השמות שהוזכרו כמחליפים: שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, שנחשב לנץ במדיניות חוץ, וכן ראש הסגל של המועצה לביטחון לאומי, קיית' קלוג.

עם זאת, דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס הכחישה את הדיווח.

עוד בוואלה! NEWS:
מכה לטראמפ: הדמוקרטים בדרך לניצחון בבחירות במעוז רפובליקני
שר החוץ שתמך בהסכם הגרעין משלם את מחיר הכאוס בממשל טראמפ
פיקדה על מתקן עינויים והשמידה ראיות: האישה הראשונה בראש ה-CIA

נשיא ארה"ב טראמפ והיועץ לביטחון לאומי מקמאסטר בבית הלבן, יוני 2017. רויטרס
הדחה נוספת? מקמאסטר לצד טראמפ/רויטרס

ביום שלישי, הדיח טראמפ את טילרסון ובימים האחרונים הוא אותת כי השינויים בממשל לא הסתיימו. "אני בלשב שבו אני מתקרב לכך שיהיה לי ממשל ודברים אחרים שאני רוצה", אמר טראמפ לכתבים אחרי הדחת שר החוץ.

לפי הדיווח בוושינגטון פוסט, טראמפ מעולם לא הסתדר באופן אישי עם מקמאסטר ואף אמר לאחרונה לראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, כי הוא רוצה להחליף את היועץ לביטחון לאומי. טראמפ סבור כי מקמאסטר, גנרל שלושה כוכבים, קשוח מדי ושתדרוכיו ארוכים מדי ולא רלוונטיים.

מקמאסטר הוא היועץ לביטחון הלאומי השני של טראמפ, והוא החליף את מייקל פלין שהודח לפני שנה אחרי שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס על קשריו עם שגריר רוסיה בארצות הברית בתקופת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully