וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטראמפ: הדמוקרטים בדרך לניצחון בבחירות במעוז רפובליקני

14.3.2018 / 18:28

קונור לאמב מוביל בפער של כמה מאות קולות על יריבו השמרן, אך כבר הכריז על ניצחון במרוץ לבית הנבחרים מטעם מחוז בפנסילבניה. ב-2016 ניצח בו טראמפ ביותר מ-20%, והרפובליקנים רואים בכך סימן מבשר רעות לקראת נובמבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הדמוקרטים הכריזו היום (רביעי) על ניצחון בבחירות מיוחדות על מושב בבית הנבחרים מטעם מדינת פנסילבניה, במחוז שנחשב למעוז של הרפובליקנים. ההצבעה נחשבת למעין משאל עם על תפקודו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אולם המנצח טרם הוכרז סופית בשל המרוץ הצמוד.

שמונה חודשים לפני בחירות אמצע הכהונה, קיבלו טראמפ והרפובליקנים מסר מבשר רעות בעקבות היתרון של קונור לאמב הדמוקרטי על הרפובליקני ריק סקון בפער של כמה מאות קולות בודדים. התוצאות הסופיות עשויות להתקבל רק ביום שישי.

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, פול ראיין, קרא למרוץ "קריאת השכמה" במהלך פגישה עם חברי קונגרס רפובליקנים. הוא דחק בהם להגביר את גיוס הכספים ולהדגיש את הרפורמה במס שקידמו הרפובליקנים בהובלת טראמפ, החקיקה המרכזית המשמעותית היחידה שהעביר הבית הלבן מאז תחילת הכהונה.

קונור לאמב, מועמד הדמוקרטים במחוז בפנסילבניה, חוגג את תוצאות הבחירות לבית הנבחרים, 14 במרץ 2018. רויטרס
אינו מחזיק בעמדות דמוקרטיות מסורתיות. לאמב חוגג את תוצאות הבחירות/רויטרס

הרפובליקנים לא הודו בהפסד במחוז ה-18 של פנסילבניה, והם לא שוללים עתירה בדרישה לספירה חוזרת של הקולות או נקיטת פעולות משפטיות אחרות. לפי גורמים דמוקרטיים, הציפיה היא כי לאמב יגבר על יריבו בפער של יותר מ-400 קולות.

טראמפ השתתף בקמפיין הבחירות של סקון, ואף קיים עצרת גדולה ביום שבת במחוז, שבו ניצח בפער של 20% במהלך הבחירות ב-2016. המחוז, המורכב מעיירות קטנות, מחוות ומפרברי פיטסבורג, נחשב למעוז כה גדול עבור הרפובליקנים עד שהדמוקרטים אפילו לא הציבו מתמודד בשתי מערכות הבחירות הקודמות לבית הנבחרים. סקון אף הוביל בפער של 10% על לאמב בתחילת ינואר.

לאמב בן ה-33, ששירת בעבר בחיל הנחתים, חגג. "זה לקח זמן רב ויתר ממה שציפינו, אך עשינו זאת", אמר לקהל תומכיו במהלך הלילה. לפני הכרזת הניצחון שלו, אמר סקון - שתיאר את עצמו כמי שהיה "טראמפ עוד לפני שטראמפ היה טראמפ" אמר כי המרוץ טרם הסתיים. "אנחנו להילחם עד הסוף. אתם יודעים שאני לעולם לא מוותר", אמר קצין חיל האוויר לשעבר בן ה-60.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ריק סקון, מועמד הרפובליקנים במחוז בפנסילבניה, בעצרת אחרי הבחירות לבית הנבחרים, 14 במרץ 2018. רויטרס
האשים את יריביו בשנאה לאלוהים. סקון בעצרת תמיכה אחרי הבחירות/רויטרס

הצלחתו של לאמב מעודדת את הדמוקרטים לקראת הבחירות בנובמבר, שבמהלכן הן ינסו לכבוש את הרוב בבית הנבחרים. לפי ההערכות, ב-118 מושבים שבהם מכהנים כיום רפובליקנים המרוץ יהיה פתוח, ולדמוקרטים די ב-24 מושבים כדי להנהיג את בית הנבחרים.

המרוץ בפנסילבניה יכול גם לחזק את האסטרטגיה של הדמוקרטים בחלק מהבחירות, שבהן הם מציבים מעומדים שהאידיאולוגיה שלהם אינה עולה בהכרח בקנה אחד עם זו של המפלגה הדמוקרטית הארצית. לאמב, למשל, תומך בזכות לשאת כלי נשק ואף תקף את מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי.

כתוצאה מכך, התקשו הרפובליקנים לתקוף אותו על עמדותיו ביחס להפלות, לכלי הנשק ולמפלגה הדמוקרטית. סקון ספג ביקורת לקראת סוף המרוץ אחרי שאמר כי חלק ממתנגדיו "שונאים את אלוהים".

הבחירות התקיימו בעקבות פרישתו של חבר קונגרס שהסתבך בשערורייה בשנה שעברה. היה זה מפגן הכוח האחרון של הדמוקרטים, שניצחו גם בבחירות למושל וירג'יניה והשתלטו על מושב מטעם מדינת אלבמה בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully