וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי על זכייתו בפרס ישראל: "מתרגש, החיים לא פינקו אותי"

15.3.2018 / 23:44

שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי השר לשעבר יקבל פרס ישראל למפעל חיים בתחום החברה, והוסיף: "הוא תמצית סיפור הציונות ומנפץ תקרת הזכוכית". בנו ז'קי לוי: "אין ראוי ממנו"

דוד לוי מחוץ לביתו בבית שאן. מאי 2014. ערן גילווארג
חתן פרס ישראל, דוד לוי/ערן גילווארג

"שר החינוך התקשר ובישר לי על ההחלטה, הוא היה נרגש וגם אני התרגשתי", כך אמר הערב לוואלה! NEWS השר לשעבר דוד לוי, שזכה בפרס ישראל למפעל חיים בתחום החברה. "לאורך כל הדרך הציבורית התמודדתי בעשרות מאבקים קשים בתחום החברתי, החיים לא פינקו אותי. התחום החברתי יקר לכולנו, והעבודה שוועדה העמידה את זה בראש סדר היום, זה דבר גדול מבחינה חברתית, וישפיע גם בתחומים נוספים".

"אני זוכר ימים קשים של מעברות ומצוקת דיור", אמר לוי, "הקרקע לא הייתה בשלה מספיק כדי להבין את חשיבות הדברים, ואני נאבקתי על מה שלי היה ברור כמובן מאליו. ידעתי שאסור להיכשל, כי כישלוני היה בולם צמיחה של דור מנהיגות צעיר בעל פוטנציאל אדיר. מי יודע כמה כוחות ומוחות חשובים אבדו לנו במהלך השנים, בגלל חוסר רגישות. אני מילאתי את חובתי. זה היה קשה מאוד ומלווה במאבקים למה שמכונה היום 'לשבור את תקרת הזכוכית'".

עוד בוואלה! NEWS:
"מנהיג חברתי אמיץ": דוד לוי יקבל פרס ישראל למפעל חיים
"הקדישה חייה לחינוך": פרס ישראל לחברה וקהילה יוענק למרים פרץ
השחיתות בעיריית ירושלים: איש העסקים רמי לוי נחקר באזהרה

תמונת ארכיון - דויד לוי, ואריאל שרון. ראובן קסטרו
דוד לוי לצד אריאל שרון/ראובן קסטרו

"עד לא הגענו למנוחה ולנחלה", הוסיף, "ויש בעיות שזועקות לפתרון, אבל היום כבר יש הכרה בחשיבות הדברים. הפערים והעוני הם בעיה לאומית שצריכה לעמוד לנגד עיני נבחרי הציבור. מה שלא נעשה היום, נתקשה לשקם מחר. מדובר במצוקה של אנשים חיים, ילדים ומבוגרים".

בנט, שהעניק ללוי את הפרס, כינה הערב בטוויטר את לוי "מנהיג חברתי אמיץ, תמצית סיפור הציונות, מנפץ תקרת הזכוכית". בנט הוסיף כי התרגש לבשר ללוי "הנער שעלה מרבאט שבמרוקו אל המעברה ועיירת הפיתוח ופרץ את הדרך לליבת החברה הישראלית" על זכייתו. "דוד, אני מביט בדמותך - ורואה אותנו. מזל טוב לעם ישראל!", חתם בנט את דבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חבר הכנסת ושר בממשלות ישראל, דוד לוי, זוכה פרס ישראל לחברה, 15 במרץ 2018. ראובן קסטרו
"אין ראוי ממנו", דוד לוי/ראובן קסטרו

סגן שר הבינוי והשיכון ובנו של לוי, ח"כ ז'קי לוי, אמר כי "אין ראוי מאבי ומורי לפרס. הוא פורץ דרך, איש שדרכו הישרה גישרה על פערים כואבים ורבים שהיו בחברה, איש שהוא מבוני המדינה, שהוביל את הפרויקט החברתי הגדול ביותר מאז קום המדינה, 'שיקום שכונות'. הוא מודל לחיקוי, בדרכו הצנועה, בהישגיו ובעמידתו על עקרונותיו כיאה למנהיג אמיתי".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה על זכייתה של אביה כי "מעטים הרגעים שבהם קשה לי לבחור את המילים, הרגע הזה הוא אחד מהם". לדבריה, "כמי שהייתה שם כילדה וראתה את העשייה והמאבקים שניהל אבא מקרוב בשביל אותם מאות אלפי האנשים שקולם לא נשמע, אין נרגשת ממני היום לשמוע את הבשורה ואני יודעת כמה הפרס הזה מגיע לו".

"אבא פילס את הדרך עבור רבים וטובים, צעד לפני המחנה גם כאשר שילם מחירים כבדים. הוא מודל ומורה דרך עבורי ועבור דור שלם", אמרה לוי אבקסיס. "אבא, אני גאה ומאושרת על ההכרה והערכה הגדולה שאתה זוכה לה היום. למדתי ממך ואמשיך ללכת בדרכך", הוסיפה.

(עדכון ראשון: 7:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully