וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקדישה חייה לחינוך": פרס ישראל לחברה וקהילה יוענק למרים פרץ

ועדת הפרס ציינה כי פרץ, אשת חינוך שזכתה להכרה בשל העובדה ששכלה את שני בניה במהלך שירותם הצבאי, "מהווה סמל ומופת לנתינה ולעזרה לזולת". שר החינוך בנט הגיע לביתה על מנת לבשר לה על זכייתה

.

שר החינוך נפתלי בנט הודיע הערב (חמישי) על הענקת פרס ישראל למפעל חיים בתחום חברה וקהילה לאשת החינוך מרים פרץ, ששכלה את שני בניה אוריאל ואלירז במהלך שירותם הצבאי ומעבירה הרצאות על התמודדותה לבני נוער ולחיילי צה"ל. מדובר בקטגוריה חדשה לפרס שניתנת לרגל שנת ה-70 למדינה כתוספת לאלו הקיימות בוועדת פרס ישראל.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי פרץ "הקדישה את חייה לחינוך ולהנחלת המורשת היהודית והציונית כשהיא עורכת מסעות של הרצאות בפני בני נוער וחיילי צה"ל ואף יוצאת לקהילות ברחבי העולם וכל זאת על מנת להאיר את דרכינו ולחזק את ידינו".

עוד נכתב כי פרץ, בת 64, היא "סמל למסגרת הרוח היהודית והישראלית ומהווה סמל ומופת לנתינה ולעזרה לזולת, לחברה ולקהילה". הוועדה ציינה כי פרץ, שהדליקה משואה בטקס יום העצמאות בשנת 2014, אף מסייעת למשפחות שכולות ולפצועי צה"ל.

לקריאה נוספת:
מייסד חברת צ'ק פוינט גיל שויד הוא חתן פרס ישראל הראשון בהייטק

אשת החינוך מרים פרץ שנבחה להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. מאי 2014. מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט,
זכתה להדליק משואה בשנת 2014. פרץ/מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט

פרץ, ילידת קזבלנקה שבמרוקו, עלתה עם משפחתה לישראל בגיל עשר. המשפחה שוכנה במעברת חצרים שבבאר שבע, שם למדה ספרות והיסטוריה באוניברסיטת בן גוריון ובהמשך נישאה לאליעזר פרץ.

השניים עברו לגור ביישוב אופירה שבסיני ולאחר הסכם השלום עם מצרים עברו לגבעת זאב, שם מונתה מרים בהמשך למנהלת בית הספר הראשון ביישוב. כיום פרץ עובדת כמפקחת במנהל חברה ונוער במשרד החינוך. בשנת 2016 זכתה לתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את פרץ על זכייתה, כמו גם את השר לשעבר דוד לוי, ואמר כי "הם ראויים לאור עשייתם ומחויבותם העמוקה למדינתנו".

עוד באותו נושא

"מנהיג חברתי אמיץ": דוד לוי יקבל פרס ישראל למפעל חיים

לכתבה המלאה

פרץ היא האישה השנייה שלה יוענק פרס ישראל לשנת תשע"ח

השר בנט העלה לחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו הוא מגיע אישית אל ביתה של פרץ, שאותה כינה "האם של כולנו", ומבשר לה על זכייתה בפרס, בנימוק כי "הקדישה את חייה לעשייה החינוכית". לדבריו, פרץ "לא בחרה את נסיבות חייה הקשות, אך בחרה לחיות ולהחיות עם שלם".

בתחילת החודש נמתחה ביקורת על שיעור הנשים הנמוך עד אפסי בקרב מקבלות הפרס, השנה ובכלל. פרץ היא האישה השנייה בין כלות הפרס לשנת תשע"ח, יחד עם יהודית ברוניצקי - שזכתה יחד עם בעלה יהודה בפרס מפעל חיים בתחום התעשייה.

(עדכון ראשון: 22:41)

שר החינוך נפתלי בנט מבשר למרים פרץ על זכייתה בפרס ישראל, 15 במרץ 2018. מערכת וואלה! NEWS
פרץ ובנט, הערב/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully