וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד חברת צ'ק פוינט גיל שויד הוא חתן פרס ישראל הראשון בהייטק

4.3.2018 / 14:36

בנט הכריז על הקטגוריה החדשה ועל הזוכה הראשון בה, גיל שויד, שבתחילת שנות ה-90 הקים את חברת אבטחת המידע לאחר שחרורו מיחידת 8200 של המודיעין. "שויד הוא חלוץ ה-Start Up Nation", אמר בנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שויד. חתן פרס ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מייסד חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, גיל שויד, הוא חתן פרס ישראל הראשון בתחום ההייטק - כך הודיע היום (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט. בנט הודיע בעמוד הטוויטר שלו על הקטגוריה החדשה, וציין כי שויד הוא "חלוץ ה-Start Up Nation". מדובר בפרס שניתן לראשונה לרגל שנת ה-70 למדינה, כתוספת, ולא על חשבון הסבב הקיים.

לדברי בנט, סיפורו של שויד הוא "סיפור ההייטק הישראלי. ‏כבוגר 8200 שהקים את צ'ק פוינט, הוא סלל דרך והיווה השראה עבורי ועבור אלפי יזמי הייטק ישראלים, ותורם ממרצו לחינוך בישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את שויד לרגל קבלת הפרס. "כשהו השתחרר מצה"ל הוא לא חלם על אקזיט - וגם היום, שנים אחרי, אקזיט עדיין לא בתכנון", אמר ריבלין. "שויד, יחד עם חבריו שלמה קרמר ומריוס נכט, הקים את צ'ק פוינט, ספינת הדגל של ההייטק הישראלי, חברה שבחדשנותה ובמובילותה מייצגת אותנו בגאווה בכל מקום בעולם, ונותרת בידיים ישראליות. גיל יקירי, אין ראוי ממך להיות חתן פרס ישראל הראשון לתחום ההייטק".



עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הדריסה בעכו: בגלל ריב עם שוטר על דוח חניה - נסע ופגע בחיילים
פרקליטה לשעבר על אמה של תאיר ראדה: "מטורפת וחולת פרסום"
המשבר בקואליציה: הדרישה של הליכוד - אישור חוק הלאום

מגדלי צ'ק פוינט בתל אביב. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
מגדלי צ'ק פוינט בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

שויד, בן 50, נולד בירושלים ומתגורר כיום בתל אביב עם משפחתו. לאחר שחרורו מהצבא, בתחילת שנות ה-90, הקים את החברה יחד עם שותפו עוד מימי שירותם בצבא, והמציא את הפטנט שעליו מבוססת חומת האש של צ'קפוינט.

שויד אמר בתגובה כי הוא התרגש לקבל את ההודעה על הבחירה בו כחתן פרס ישראל, "ובמיוחד כשמדובר בתחום שמזוהה כל כך עם המדינה שלנו ועם החברה הישראלית. הפרס אולי ניתן לי אך הוא מגיע לכל עובדות ועובדי צ'ק פוינט ב-25 הנשים האחרונות שבאמת יצרנו, ביחד, מענה לבעיה עולמית וביחד אנחנו הופכים את העולם לבטוח יותר". הוא הוסיף כי צ'ק פוינט תתרום את הפרס הכספי הנלווה למטרות חברתיות. "מדינת ישראל היא פלא והתעשייה שלנו, תעשיית ההיי-טק, הופכת את הרוח החדשנית שפועמת כאן למוצרים שמשפרים את העולם ומשנים את חייהם של כל אזרחי העולם באשר הם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רון בן ישי עם חברי המחזור שלו בבית הספר הריאלי. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
רון בן ישי/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

ביום חמישי הודיע בנט על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום התקשורת, רון בן ישי, ובירך אותו על זכייתו. "רון בן ישי הוא 'כתבנו לענייני מערכות ישראל'. כצנחן ואחר כך כעיתונאי השתתף בכל המערכות בחזית, ממלחמת ששת הימים ועד לבנון השנייה, ואף זכה בצל"ש על גבורתו בחילוץ פצועים. עיתונאי ביטחוני מעולה שאוהב את עמו ואת ארצו", אמר.

בן ישי נבחר על ידי ועדת הפרס שבראשה יעקב אחימאיר, ולצדו חברים בוועדה פרופ' רפי מן, איתן הבר וטלי גורן. בנימוקיה ציינה הועדה כי "פרס ישראל בתחום התקשורת לשנת תשע"ח מוענק לעיתונאי רון בן ישי על סיקור ביטחוני, צבאי ובינלאומי מעמיק ואמין, תוך גילוי אומץ לב, במשך עשרות שנים.

"בדיווחיו שיקף נאמנה את אירועי הקרבות, תוך שימת דגש גם על הצד המוסרי. במלחמת לבנון הראשונה היה בין הראשונים שדיווחו לצמרת המדינה על ממדי הטבח שביצעו הפלאנגות הנוצריות במחנות הפליטים סברה ושתילה. לאחר מלחמת יום הכיפורים הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל על טיפול בפצועים תחת אש האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully