וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בעזה: שני מטענים הופעלו במרחק 100 מטר; ייתכן ששוגר טיל נ"ט

15.3.2018 / 10:47

במהלך פעילות שגרתית של כוח שריון באזור נחל עוז סמוך לגדר, הופעלו שני מטענים בהפרש של דקות. בצה"ל בודקים אפשרות שבוצע לעבר הכוחות גם ירי נ"ט. בתגובה תקף צה"ל חמש עמדות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, אחת באמצעות חיל האוויר

צילום: טוויטר

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

- שני מטענים הופעלו לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר באזור נחל עוז; אין נפגעים
- דובר צה"ל: "נבדקת אפשרות לניסיון ירי נ"ט לעבר הכוח"
- צה"ל תקף בתגובה חמש עמדות ברצועה, אחת מהן באמצעות כלי טיס
- הפלסטינים מדווחים על נפגעים בעקבות תקיפות צה"ל

שני מטענים, שהונחו במרחק של מאה מטר אלו מאלו והופעלו מרחוק, התפוצצו הבוקר (חמישי) במהלך התקרית שאירעה בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. בנוסף לכך, בצה"ל בוחנים אפשרות שבוצע ירי נגד טנקים לעבר כוח השריון שהיה בפעילות שגרתית באזור קיבוץ נחל עוז. בעקבות התקרית, שבה לא היו נפגעים בשורות הצבא, תקף צה"ל עמדות ברצועה.

"כוח של גדוד שריון שביצע פעילות שגרתית נסע באזור במהלך שעות הלילה", מסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס. "כשהכוח היה בגזרת נחל עוז הופעלו לעברו שני מטענים במרחק של מאה מטרים מהגדר, בהפרש של דקות. נבדקת אפשרות שבוצע ניסיון לירי נ"ט לעבר הכוח".

תא"ל מנליס הסביר כי מבדיקה שנערכה לאחר האירוע עלה כי המטענים הופעלו מרחוק. הוא ציין כי זוהתה תנועה חשודה על הגדר, סמוך לאזור שמתקיימות בו הפגנות. "אנחנו לא יודעים אם המטענים הונחו במהלך הפגנה או בחסות הערפל הכבד ששורר באזור. בשלב זה ידוע כי המטענים היו בצד הפלסטיני, ולא ברור אם היו מטענים נוספים". לדבריו, החשש לניסיון ירי נ"ט לעבר הכוח התעורר בעקבות מידע שהתקבל מתצפיות באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
שכני הנרצחת מפרדס חנה: "אישה שקטה שהסתגרה בביתה"
נתניהו נפל למשכב, כחלון חגג תקציב: היום שאחרי הדרמה הפוליטית
מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70"

חיילים במהלך פטרול בגבול עזה. מרץ 2014. רויטרס
המטען הופעל במרחק מאה מטרים מהגדר/רויטרס

תא"ל מנליס ציין כי בתגובה הותקפו חמש עמדות תצפית בשטח הרצועה, אחת מהן באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. "אנחנו רואים בחמאס אחראי וריבון לכל מה שמתרחש ברצועה. מעל ומתחת לפני הקרקע", הצהיר. "אנחנו לא יודעים להגיד מי אחראי למקרה החמור, אך אנחנו נפעל באופן חד נגד כל ניסיון להפוך את את הגדר לזירה פעילה, כולל ההפגנות על הגדר. לא נאפשר להם להפוך להיות כלי לניסוי בטרור".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו בתחילה על שני הרוגים מתקיפות צה"ל, אך בהמשך הכחישו זאת.

כוחות צה"ל ביצעו ירי טנקים לעבר עמדות חמאס בתגובה להפעלת מטענים סמוך לגדר המערכת. אתר רשמי
תקיפת העמדות בעזה. מתוך התיעוד שפורסם בתקשורת הפלסטינית/אתר רשמי

התקרית הבוקר מצטרפת לשורת תקריות דומות שאירעו בתקופה האחרונה בגבול הרצועה. בשבוע שעבר כוח צה"ל נטרל שני מטעני חבלה שהונחו סמוך לגדר המערכת.

לפני כחודש, נפצעו ארבעה חיילים בעקבות פיצוץ מטענים בגבול, סמוך לעין השלושה. המטענים התפוצו בזמן שהחיילים הגיעו למקום על מנת להסיר דגל שהונח סמוך לגדר במהלך הפרות סדר קודם לכן.

גבול רצועת עזה לאחר ירי מרגמות לעבר עמדת צה"ל, 30 בנובמבר 2017. בני בן סימון
גבול רצועת עזה/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully