וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70"

15.3.2018 / 9:22

70 הורים ששכלו את ילדיהם נערכו להופעה עם להקתם בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, אך טוענים כי ארגון יד לבנים הפעיל לחץ לביטול השתתפותם. "זו הפגיעה קשה ביותר; קוראים לשרה רגב להחזיר את הופעתנו". יד לבנים: "לא הפעלנו לחצים ולא התערבנו"

באדיבות מקהלות 'אור למשפחות'

מקהלת "אור למשפחות", בה משתתפים הורים שכולים, הייתה אמורה להופיע בטקס הדלקת המשואות בפתיחת חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. המקהלה מונה 70 אימהות ואבות שכולים שהסכימו לוותר על ההתייחדות עם זכר בניהם ביום הזיכרון בחיק משפחותיהם, ולהשתתף בהכנות הקדחתניות לטקס בהר הרצל. אולם הורים המשתתפים במקהלה טוענים כי הופעתם בטקס בוטלה, והעריכו כי ארגון יד לבנים והעומד בראשו, אלי בן שם, עומדים מאחורי המהלך והפעילו לחצים על מארגני ומפיקי האירוע.

עמוס שלו, ששכל את בנו הטייס ניסן במלחמת לבנון השנייה ואף חבר בארגון יד לבנים, מתח ביקורת על ביטל ההופעה בטקס המסורתי. "זה היה אמור להיות רגע מרגש בחיי ההורים ואחד מרגעי השיא של הטקס", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "העמותה הקימה לפני חצי שנה מקהלת זמר שמודרכת על ידי אמנים כמו קורין אלאל וקובי אושרת, והיא הופיעה עד עכשיו בטקסים של העמותה. ההורים ראו את השתתפותם בטקס כמעין תודה לבנים שבזכותם מתאפשר הטקס הזה וקיומה של מדינת ישראל בכלל. מעין גאווה מהולה בעצב כבד. אלא שפתאום קיבלנו הודעה שהשתתפותנו בוטלה. היה גמגום גדול ולא היו מוכנים לומר למארגנת כלום, ובסוף אמרו שיש לחצים פוליטיים, ואין מה לעשות אלא אם תהיה פנייה לדרגים העליונים קרי משרד התרבות ומשרד ההסברה שהם מארגנים את הטקס".

הכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל הערב, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
ההשתתפות בטקס המשואות בוטלה/נועם מושקוביץ

לדבריו, במקהלה פנו לכמה גורמים בנוגע לביטול הופעתם, אולם עד כה לא התקבלו תשובות בנושא. "זה חמור ועצוב שיש התערבות של גורמים חיצוניים שמעורבים מאוד בכל הנושא של ההורים השכולים, ומחבלים בהופעה כזו שיכלה להיות אירוע מאוד סמלי", אמר. "המקהלה הייתה אמורה להופיע עם יתר המקהלות ולא כהופעה יחידנית. זה היה דבר מאוד סמלי. ההורים היו מוכנים לעזוב את הבית ביום הכי הכי עצוב בשנה כדי לשיר באירוע הסמלי הזה ופתאום שבאים להורים ומורידים את הסיבות האלה לא מסיבות ענייניות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מחאת ההורים השכולים: "הודיעו לנו שלא נוכל להופיע בטקס חגיגות ה-70". צילום מסך
"החזירו אותנו לטקס". הפוסט שהפיץ שלו בפייסבוק/צילום מסך

שלו לא מציין מיהו לדעתו הארגון שהפעיל את הלחצים כדי לבטל את ההופעה, אך רמז כי מדובר ב"יד לבנים" - הארגון הגדול בארץ העוסק בענייני המשפחות השכולות. לדבריו, בשל סיבות פוליטיות ומאבקים בין ארגונים נוספים, פעל הארגון לביטול ההופעה. "איזה עוד ארגון בארץ מתעסק בשכול?", תהה. "המטרה שלנו והרצון שלנו לא לנגח אף אחד אלא להחזיר את המקהלה שתופיע באותו יום, אני סבור שבנושא הזה לא צריכה להיות פוליטיקה בין ארגונים אבל התבדיתי. הרצון היחידי שיש לי שמי שמארגן את הטקס, דהיינו משרד התרבות ומשרד ההסברה יחזיר אותנו לטקס".

שלו העלה פוסט לפייסבוק וצירף פנייה לשרת התרבות מירי רגב כדי שתחזיר את הופעת ההורים לטקס. "אני פונה לכל מי שיקרא את הפוסט להפיצו בין חברים ולפעול ביחד איתנו כדי להחזיר את הופעת ההורים בטקס. זו תהיה מחווה קטנה, סמלית, אך חשובה כל כך להורים ולעם כולו".

טקס לזכר חללי צה"ל בקרית שאול, ירושלים 1 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"המשפחות ויתרו על התייחדות עם זכר בניהם ביום הזיכרון לטובת הטקס"/נועם מושקוביץ

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, מסר בתגובה: "אני לא יודע על מה מדובר. אני לא יודע שהם צריכים להופיע, ולא יודע איזו הופעה יש להם. הבטיחו גם לארגון האלמנות וגם לנו שנופיע בחגיגות ה-70. לנו אמרו שהמקהלות יופיעו באירועים מסוימים, אבל אינני יודע באיזה מהם. אנחנו לא הפעלנו שום לחצים, אנחנו חושבים שכולם צריכים להופיע בכל האירועים, אנחנו לא מתערבים בזה, יש אנשים מקצועיים שמחליטים מי מופיע ואיפה שיגידו לנו נופיע".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully