וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת העבירה את התקציב; "במקום בחירות - מביאים בשורות"

14.3.2018 / 22:17

רגע לפני סיום המושב, חברי הכנסת אישרו את תקציב המדינה לשנה הבאה, וכך באו לסופם שבועיים של אי ודאות בעקבות משבר הגיוס. בסוף ההצבעות יצאו חברי הכנסת לפגרה עד סוף אפריל

באדיבות ערוץ הכנסת

חברי הכנסת אישרו אתמול (רביעי) את הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2019. 62 חברי כנסת הצביעו בעד ו-54 התנגדו, ללא נמנעים. אישור התקציב מגיע לאחר שבועיים של אי ודאות בעקבות המשבר הפוליטי על חוק הגיוס שהגיע לסיומו שלשום בעקבות הסכמות בין השותפים הקואליציוניים. מסיום ההצבעה הכנסת יצאה לפגרה שתימשך כחודש וחצי. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא השתתף בהצבעות בשל מחלה.

"במקום בחירות - אנחנו מביאים בשורות", אמר שר האוצר משה כחלון בנאומו במליאה. "אחרי עבודה של חצי שנה קשה ומייגעת של אנשי האוצר, מנכ"ל אגף תקציבים, סגנים וראשי ועדות בכנסת וחברי כנסת, אני שמח להציג היום את תקציב המדינה. לפני שבוע אמרתי שבמידה שתקציב המדינה לא יעבור עד ליל הסדר אני אאלץ לעזוב את התפקיד. הערב אני שמח שאפשר כבר לומר שגם נשב ליל הסדר וגם אהיה בתפקיד ונמשיך לשרת את עם ישראל", הוסיף.

לדברי שר האוצר, "גם באופוזיציה וגם בקואליציה מבינים שזה התקציב הטוב ביותר שהיה אפשר להעביר. יש בו תוספות מדהימות בתחומים האזרחיים".

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות פתרון משבר הגיוס: אלו הצעות החוק שהחרדים יידרשו לבלום
ח"כ זועבי קראה לחיילים "רוצחים" - ותורחק לשבוע מהכנסת
לראשונה: הכנסת מנעה מח"כים טיסות במימון מארגוני BDS

משה כחלון באישור תקציב המליאה, 14 בפברואר 2018. ערוץ הכנסת, צילום מסך
כחלון נואם במליאה, אמש/צילום מסך, ערוץ הכנסת

"אני שמח שאנחנו יכולים להעביר תקציב מדינה חברתי, שיחזק את הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות", אמר השר כחלון. "חבריי יכולים להיות גאים בכלכלה שלנו וזה מגיע מעבודה קשה ואחריות. הודיתי לקואליציה ולאופוזיציה על העבודה הקשה. עשיתם עבודה למען עם ישראל, לאורך כל הדרך, כל הגילאים, כל הדתות, כל אדם שחי במדינת ישראל ייהנה מהתקציב הזה".

כחלון פנה לח"כ תמר זנדברג (מרצ) שמתחה ביקורת על התקציב, ואמר לה: "אמרת שבתקציב הזה אין רפורמות, אז יש רפורמות והרבה. או שלא קראת את ספר התקציב, או שקראת ספר אחר. ואם קראת ונשמטו מעינייך הרפורמות, אז אעביר לך תקציר: נטו משפחה, צהרונים, נטו חופשות, נטו תעשייה, נטו הוזלות, מעבר מבנק לבנק, קיצור שבוע העבודה, הסרת חסמים בייבוא אישי".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף בדבריו את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעניין הגיוס ואמר: "איפה לפיד מסר את הנפש - בבתי המרזח בתל אביב? בעיתון במחנה? שהוא יטיף לנו מוסר?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיקרי הסעיפים של תקציב המדינה לשנת 2019. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2019/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

התקציב, בסך של 497.6 מיליארד שקל, כולל את התקציבים הגדולים ביותר לביטחון (כ-73 מיליארד שקלים), חינוך (כ-64 מיליארד שקלים) ובריאות (כ-42 מיליארד שקלים).

מדובר בגידול של 4.3% לעומת תקציב 2018 וגידול של 24.9% ביחס לתקציב 2015, על פי נתוני מרכז המחקר של הכנסת. בנוסף, ההוצאה המותרת, המותנית בהכנסה תעמוד על 41.05 מיליארד שקלים וסך ההרשאה להתחייב יעמוד ב- 2019 על 134.7 מיליארד שקלים. הצמיחה החזויה ל- 2019 תעמוד על 3.1%.

בנוסף, המליאה צפויה לאשר צווים לבקשת ועדת הכספים, בהם צו הבלו על דלק והגז הטבעי. צו הצפוי להביא להפחתה משמעותית בשימוש בסולר ופחם להגביר את השימוש בגז טבעי, שיפחית משמעותית את זיהום האוויר בישראל.

שרת התרבות מירי רגב במהלך מליאת הכנסת 12 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מליאת הכנסת, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

את הרעיון לאשר את התקציב וחוק ההסדרים יותר מחצי שנה לפני המועד הנהוג ושנה לפני התאריך האחרון המותר בחוק העלה לראשונה ראש הממשלה יחד עם השר כחלון בחודש אוקטובר אשתקד. בסביבת נתניהו הסבירו אז כי המטרה היא להבטיח את יציבות הממשלה עד מועד הבחירות המתוכנן בנובמבר 2019, אך במערכת הפוליטית העריכו כי גם אישורו של התקציב הלילה אינו מעניק יציבות לממשלה אחרי המשבר האחרון.

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג (העבודה) אמר כי "לאשר תקציב במרץ שיתחיל בינואר שנה הבאה, לא היה כדבר הזה בתולדות מדינת ישראל. זה מראה על חוסר רצינות ובעצם אולי בחוסר אמונה של הממשלה בעצמה". עוד הוסיף הרצוג כי "הכל בא מגחמה פוליטית. מי שהיה חבר בממשלות יודע עד כמה זה מגוחך". ח"כ אורן חזן (הליכוד) שהורחק לאחרונה מדיוני הוועדות והמליאה בכנסת נעדר הלילה מההצבעות אף שלפי התקנון הוא יכול להצביע בלבד.



(עדכון ראשון: 21:20)

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מליאת הכנסת 12 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו במליאה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully