וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מתנגד לנוסח החדש של חוק הגיוס: לא יעמוד במבחן בג"ץ

12.3.2018 / 9:15

לוואלה! NEWS נודע כי חוות דעת שגיבש מנדלבליט קובעת כי הצעת החוק בנוסחה הנוכחי אינה חוקתית, ולא צפויה לעבור את מבחן בג"ץ, לאור העובדה שהיא לא כוללת יעדים מוגדרים לגיוס. עם זאת, הצעת החוק אמורה להשתנות לאחר הקריאה הטרומית, כך שהיועמ"ש יוכל לתמוך בה

צילום: אבי כהן, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

משבר הגיוס - עדכונים אחרונים:

- היועמ"ש יתנגד לנוסח החדש של חוק הגיוס
- הסעיף המרכזי בחוק: הממשלה תקבע יעד מתגייסים, שיעלה בכל שנה
- בנוסח החוק החדש: לא יוטלו סנקציות על חרדים שלא יתגייסו
- ההצעה צפויה לעבור שינוי לאחר אישורה בקריאה טרומית

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לנוסח חוק הגיוס שיובא היום (שני) לאישור ועדת השרים לחקיקה. לוואלה! NEWS נודע כי לפי חוות דעת שגיבש היועמ"ש, הצעת החוק בנוסחה הנוכחי אינה חוקתית, ולא צפויה לעבור את מבחן בג"ץ, כיוון שהחוק לא כולל יעדים מינימליים מוגדרים לגיוס, ואין בו סנקציות כלכליות או פליליות במקרה של אי עמידה ביעדי הגיוס.

לפי המתווה שהושג, הצעת החוק אמורה להשתנות לאחר הקריאה הטרומית, כך שהיועמ"ש יוכל להגן עליה בבג"ץ. בין היתר, בהמשך צפויה ההצעה לכלול את יעדי הגיוס המינימליים שעליהם המליצה ועדת שקד בכנסת הקודמת, וכן צפויות להתווסף לה סנקציות למקרה של אי עמידה ביעדים שייקבעו.

עוד בוואלה! NEWS:
בישראל ביתנו מאיימים: אישור חוק הגיוס יביא לפרישתנו מהממשלה
משבר חוק הגיוס טרם הסתיים - אבל החרדים כבר הפסידו בו
נציגי המפלגות החרדיות נפגשו עם נתניהו: "אין התקדמות משמעותית"

אביחי מנדלבליט באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, 15 בפברואר 2018. אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
מנדלבליט. מתנגד לחוק הגיוס/מערכת וואלה! NEWS, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

גם בישראל ביתנו דחו את הפשרה בחוק הגיוס שהושגה אמש בעקבות פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. גורמים במפלגה הצהירו כי יתנגדו לה והוסיפו כי "המתווה הזה לא מקובל עלינו".

עוד הוסיפו במפלגה כי "כפי שאמרנו בתחילת הדרך, לא נצביע בעד החוק כי גיוס לצה"ל הואל א נושא של פוליטיקה. ישראל ביתנו תצביע נגד החוק בוועדת השרים לחקיקה, תגיש ערר כדי לחסום את קידומו ואם החוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית נפרוש מהממשלה".

ח"כ עודד פורר, יו"ר הסיעה, אמר בריאיון לרשת ב' כי לקואליציה "יש רוב בלעדינו" וכי הם יוכלו לנסות להעביר את חוק הגיוס ללא תמיכת המפלגה. "אני לא יודע איך הם מתכננים להעביר חוק גיוס בסוף, אולי על קולות של חברי הכנסת הערבים. אם החוק הזה יעבור בקריאה שלישית נמשיך להילחם בו. אנחנו לא עובדים עם כיפופי ידיים בסוגיות ביטחון".

חבר הכנסת עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
ישראל ביתנו נגד החוק. ח"כ פורר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין

ועדת השרים לחקיקה צפויה להתכנס הבוקר כדי לאשר את "הצעת חוק שירות הביטחון" שיזמו המפלגות החרדיות. זאת, לאחר שהאדמו"רים במועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" נסוגו מהדרישה לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות קודם לאישור התקציב, וקיבלו את מתווה הפשרה. אולם, על פי הערכות הצבעה על החוק תידחה לסוף סדר היום בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת.

הנוסח החדש של חוק הגיוס. עיבוד תמונה
הנוסח החדש של חוק הגיוס/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully