וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית ירושלים נעצר בחשד לשוחד ולקבלת טובות הנאה

מאיר תורג'מן נעצר יחד עם חמישה חשודים נוספים, בחשד למעורבות בעבירות שחיתות. המשטרה פשטה על בתיהם ומשרדיהם של החשודים, מעצרם הוארך בארבעה ימים עד ליום חמישי בבית המשפט בראשון לציון. עיריית ירושלים: "לא מכירים את פרטי הפרשה, נשתף פעולה באופן מלא"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

שישה חשודים, בהם סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן, נעצרו הבוקר (שני) בחשד למעורבות בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, וגם בשימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות מס. החקירה מנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של המשטרה, בשיתוף עם חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית. גל המעצרים הבוקר מגיע לאחר תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

לפי החשד, תורג'מן קיבל טובות הנאה בתמורה לקידום תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק. עם מעצר החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם. הם הובאו לחקירה, ובשעות הצהריים בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם בארבעה ימים עד ליום חמישי.

עוד בוואלה! NEWS:
גם אחרי 20 שנות הבטחות: מרכז העסקים של מזרח ירושלים תקוע
המשבר המדומה הוכיח: נתניהו לא רוצה בחירות - רק שריון בתפקיד רה"מ
אסון אחרי מסיבת הרווקות: שמונה צעירות מטורקיה נספו בהתרסקות מטוס

יו"ר ועדת הביקורת בעיריית ירושלים, מאיר תורג'מן. מערכת וואלה!,
מאיר תורג'מן/מערכת וואלה!

מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור להגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

מעיירית ירושלים נמסר כי היא "אינה מכירה את פרטי החקירה, אך כמובן תשתף פעולה באופן מלא וגורף עם משטרת ישראל ורשויות החוק ככל שתתבקש, כדי להגיע לחקר האמת ולמגר כל שחיתות ציבורית באם ישנה כזו ללא פשרות". 

חברת הכנסת רחל עזריה, שהייתה סגנית ראש עיריית ירושלים, אמרה כי "הגיע הזמן לנקות אורוות. כבר היו בעבר פרשות חמורות מאוד, כמו הולילנד, וחברי מועצה לשעבר מוועדת תכנון ובנייה יושבים היום בכלא על שחיתות. ראש שהעיר והמשטרה צריכים לשים לזה סוף".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בניין עיריית ירושלים מכיוון החומות. צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0, מערכת וואלה! NEWS
עיריית ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך ויקיפדיה, Adriana Lobba @ CC BY-SA 3.0

יוסי חביליו, שהיה היועץ המשפטי לעירייה אמר כי "בתשע שנות שלטונו של ניר ברקת, שוב ושוב מתגלות תופעות שחיתות בעירייה, בתחום התכנון והבנייה בכלל. עיריית ירושלים הפכה לעירייה למקורבים, ומי שלא מקורב מתקשה לקבל את מה שמגיע לו. המקורבים מקבלים פעם אחר פעם גם את מה שלא מגיע להם, תוך פגיעה קשה בציבור. ירושלים ראויה למנהיגות שתציל אותה מסבך השחיתות אליו נכנסה בתקופת ניר ברקת".

לורה ורטון, יו"ר סיעת מרצ במועצת עיריית ירושלים, אמרה כי "המערך של תכנון ובנייה כנראה רווי שחיתות ואנו רואים כעת את קצה הקרחון. הגיע הזמן לחשוף את הכול ולטפל בעניין. צר לי על העובדים המסורים שנלכדו במצב הזה, אך הרבה יותר על התושבים שסובלים מדי יום מההפקרות הזו ועל העיר כולה שנמצאת עכשיו תחת מתקפה של תכניות גרנדיוזיות ולא ראויות".


(עדכון ראשון 08:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully