וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקפה של נתניהו על עדי מדינה - מסר למקורבו דוד שמרון"

8.3.2018 / 19:10

גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי הסרטון שפרסם רה"מ נגד גיוס עדי מדינה בתיקים נגדו נבע מהחשש שאיש סודו החשוד בפרשת הצוללות יחתום על הסכם דומה. לדבריו, נתניהו מבקש "להקשות על החלטה שתיפול לרעתו שלו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (רביעי) נגד ריבוי עדי מדינה שאותם מגייסת המשטרה נגדו נועדו להעביר מסר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונבעו, כך מסתמן, מחששו מפני גיוסו של מקורבו וקרוב משפחתו עו"ד דוד שמרון.

"אנחנו מבינים שראש הממשלה מנהל בעצם קרב מאסף לא על עצם עדי המדינה שגויסו אלא בשל החשש שלו מעדי מדינה שיגויסו", אמר גורם במערכת אכיפת החוק. "ראש הממשלה יודע היטב שהוצע לדוד שמרון להגיע לעסקת עד מדינה בעבר. העניין פורסם והחשש שלו שהיועץ המשפטי יחתום בסופו של יום עם שמרון על עסקה כזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "מהלכים אימים על עדי מדינה; אומרים להם ללכלך עלי"
המינוי שייזכר בחיוך: כך תציל השרה שקד את נתניהו מהדחה
נתניהו באיפא"ק: "חייבים לעצור את איראן - ונעצור את איראן"

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שמרון יוצא מחקירתו במשרדי להב 433, ביולי/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

הגורם הוסיף כי "שמרון הוא אדם חכם, מחושב שמבין איפה הוא נמצא והוא מחשב את מהלכיו בצורה מאוד עניינית מבחינתו. הוא עושה את השיקולים שלו כל הזמן". לדבריו, "היו דברים על השולחן ונשארו עדיין על השולחן עד שהוא יחליט לפנות לכיוון הזה. הוא יודע למי לפנות, למי להרים טלפון".

עוד העריך הגורם כי "כרגע הדברים עדיין על השולחן" וכי אם שמרון יביע רצון להפוך לעד מדינה "יהיה אפשר להתגמש במשא ומתן על דברים כאלה ואחרים, אבל בראש ובראשונה צריך לבוא הרצון שלו לקבל את ההחלטה". הוא הוסיף כי "הדברים של נתניהו כוונו בדיוק לעניין הזה - להקשות על החלטה שתיפול לרעתו שלו".

ראש הממשלה על היחס לעדי מדינה: אומרים להם "לכלכו על נתניהו". אתר רשמי
מכוון להקשות על החלטה לרעתו. נתניהו/אתר רשמי

שמו של שמרון נקשר בפרשת הצוללות, המוכרת כתיק 3000, שבו נתניהו אינו חשוד באופן רשמי. בינואר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי עד המדינה בפרשה מיקי גנור, שהיה נציג התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" בישראל, טען כי שמרון הבטיח לנצל את קשריו עם נתניהו כדי לקדם את העסקה לרכישת צוללות נוספות עבור חיל הים. על פי אותו פרסום גנור העיד כי שכר את שירותיו של שמרון במסגרת המגעים עם התאגיד בשל קשריו עם ראש הממשלה.

עוד פורסם כי גנור טען שבשיחה עם שמרון על אודות התקדמות העסקה מול משרד הביטחון השיב האחרון כי ידבר עם "החבר" - שם קוד לכאורה לנתניהו עצמו. חוקרי המשטרה, כך דווח, פתחו בעקבות עדותו של גנור בבדיקת עדות לפיה שמרון ונתניהו נפגשו בקיסריה ודנו בנושא עסקת הצוללות וכי לאחר אותה פגישה עדכן שמרון את גנור בתוכנה.

פרקליטיו של עו"ד שמרון סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully