וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באיפא"ק: "חייבים לעצור את איראן - ונעצור את איראן"

6.3.2018 / 17:40

בפתח נאומו בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית במסגרת ביקורו בוושינגטון הודה נתניהו לנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים. בהמשך התגאה בהישגי המודיעין וההיי-טק של ישראל, ודרש את הפסקת התמיכה בטרור מצד הרשות

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נאום נתניהו בוועידת איפא"ק - כל הפרטים

- נתניהו נאם בוועידה השנתית של איפא"ק בוושינגטון
- בפתח נאומו הודה לנשיא טראמפ על העברת השגרירות לירושלים
- ראש הממשלה הציג את תמונותיהם של מטוסי האדיר ושל מערכת כיפת ברזל והתגה בהישגי המודיעין הישראלי
- על המו"מ עם הפלסטינים: "אבו מאזן חייב לתמוך בשלום ולהפסיק לתמוך בטרור"
- על איראן: "הכוח מאחורי כל כך הרבה מהרוע בעולם הוא המשטר בטהראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בכנס השנתי של ועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית, מול 18 אלף באי הוועידה. נתניהו, שהתקבל בתשואות רמות, פתח את נאומו בתודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההעברה הצפויה של השגרירות האמריקנית לירושלים. "תמיד טוב להיות פה, אבל כמו שאמרתי לנשיא טראמפ, טוב בעיקר להיות בבירה האמריקנית לאחר שהכירה בירושלים כבירת ישראל. תודה לך הנשיא טראמפ, על החלטה היסטורית זו", אמר נתניהו.

"אתם מכירים את הסרט 'הטוב, הרע והמכוער?'", שאל נתניהו את הקהל. "אני רוצה לדבר איתכם על 'הטוב, הרע והיפה'. כל הדברים הטובים שאנחנו עושים בישראל ועוזרים להפוך את ישראל למקום טוב יותר. הרע זה כל הדברים הרעים שאיראן מנסה לעשות לעולם, והיפה - את זה אשאיר לסוף".

נתניהו הציג בפני הקהל בוועידה את תמונותיהם של מטוסי ה-F-35 ושל מערכת כיפת ברזל. "זו מערכת שפיתחנו בשיתוף פעולה עם האמריקנים", אמר נתניהו. "תודה אמריקה, תודה לממשלים קודמים, תודה לקונגרס - דמוקרטים ורפובליקנים כאחד".

נתניהו התייחס בדבריו גם למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "ישראל נותרת מחויבת להשיג שלום עם כל שכנינו, כולל הפלסטינים. טראמפ הבהיר שהוא מחויב לשלום, אני הבהרתי שאני מחויב לשלום. אבל כדי להשיג שלום, אבו מאזן חייב לתמוך בשלום ולהפסיק לתמוך בטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
פנס: אם הסכם הגרעין לא יתוקן בקרוב - ארה"ב תיסוג ממנו
טראמפ ונתניהו נועדו בבית הלבן: "ייתכן שאגיע לחנוכת השגרירות"
בין החבר טראמפ לעד חפץ - כאוס משבר הגיוס עדיין מחכה לנתניהו

נאום ראש הממשלה בועידת איפא"ק, וושינגטון, ארה"ב, 6 במרץ 2018. רויטרס, צילום מסך
נתניהו בנאומו בוושינגטון, היום/צילום מסך, רויטרס

בשונה מנאומים אחרים שנשא, ראש הממשלה עזב את דוכן הנאומים ונע על הבמה בחופשיות כשהוא משתמש במיקרופון שעל צווארו. "אתם יודעים, בשנים האחרונות המודיעין הנהדר של ישראל מנע מתקפות טרור רבות מסביב לעולם", אמר. "המודיעין הישראלי מציל חיים מסביב לעולם, ואנחנו יכולים לעשות את כל זה בגלל החיילים היוצאים מן הכלל של צה"ל - נשים וגברים כאחד. שחורים ולבנים, דתיים וחילונים, הם באים מרקעים שונים".

נתניהו התייחס גם לנושא האיראני ואמר כי "הכוח מאחורי כל כך הרבה מהרוע בעולם הוא המשטר בטהראן. אם יש לי עבורכם מסר אחד היום - הוא פשוט: אנחנו חייבים לעצור את איראן, ואנחנו נעצור את איראן.

"הזהרתי שהסרת הסנקציות מאיראן לא תגרום לה להיות יותר שוחרת שלום, אלא יותר מסוכנת. גבירותיי ורבותיי, זה בדיוק מה שקרה", אמר. "הם איימו אז ומאיימים כעת. הנשיא טראמפ הבהיר היטב שהממשל שלו לא יקבל את התוקפנות האיראנית באזור. הוא הבהיר שגם הוא לא יקבל איראן חמושה בנשק גרעיני, ואני מצדיע לו על זה".

נאום ראש הממשלה בועידת איפא"ק, וושינגטון, ארה"ב, 6 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
נתניהו, היום/רויטרס, רויטרס
פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. AP
נתניהו עם טראמפ/AP

גם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נאם הלילה בוועידה ואמר כי "אם הסכם הגרעין לא יתוקן בקרוב, ארצות הברית תיסוג ממנו". פנס הוסיף כי "ארצות הברית עומדת לצד ישראל - היום, מחר ותמיד. אנחנו עומדים לצד ישראל כי ערכיה הם ערכינו. מטרותיה הן מטרותינו. הנשיא עמד במחויבותו לבעלת בריתנו הקרובה".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, התקבלה בתשואות רמות וממושכות הלילה ואמרה: "כשאני באה לאיפא"ק, אני נמצאת עם חברים. באו"ם, לא תמיד יש לנו חברים". לדברי היילי, היא נבחרה חודש אחרי שהחלטה 2334 עברה, שלדבריה הייתה "בושה לארצות הברית". היא הוסיפה: "ביום הראשון בתפקיד הבטחתי כי במשמרת שלי זה לעולם לא יקרה יותר. לעמוד ליד חבריך זה קריטי".

בנוסף אליהם, גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר נאם בפני הוועידה הלילה ואמר כי ההתנחלויות אינן מכשול לשלום, ובנוסף הביע תמיכה בהפסקת סיוע החוץ לרשות הפלסטינית עד שתפסיק לשלם משכורות למשפחות מחבלים.

מהפגישה עם טראמפ, לאיפא"ק - ומשם לניו יורק

ביום ראשון נתניהו המריא לביקור בארצות הברית שמהווה לדבריו, "ביקור חשוב". עוד באותו הערב הוא הגיע עם רעייתו שרה לבית הלבן לפגישה עם טראמפ, שבירך אותו ואף ציין כי ייתכן ויגיע לירושלים לחנוכת בניין השגרירות. "אני יודע שהעולם מעריך את ירושלים ולכן זו ההחלטה שהייתי צריך לקבל", אמר טראמפ בפגישה. "דיברנו על העברת השגרירות אך מעולם לא הצלחנו לעשות זאת. אני חושב שכעת זה צעד שמעריכים אותו".

ביקורו של נתניהו בארצות הברית נערך גם בצל פרשות משפטיות שבהן מעורבים שני המנהיגים. נתניהו המריא לפגישה כ-36 שעות אחרי שנחקר בתיק 4000, ושבועות ספורים לאחר הגשת המלצות המשטרה בתיקי 1000 ו-2000. במקביל, אתמול נחתם הסכם עד מדינה עם ניר חפץ, שהיה יועצו של נתניהו.

אינפו - לו"ז ביקור רה"מ בארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
לו"ז ביקור נתניהו בארצות הברית/מערכת וואלה! NEWS, -

מחר נתניהו צפוי לנאום בפני הפורום הכלכלי של ארצות הברית בוושינגטון הבירה. לאחר מכן הוא ימריא לניו יורק, שם ישתתף באירוע הוקרה ליו"ר הסוכנת היהודית נתן שרנסקי במלאת 30 שנה לשחרורו מהכלא הסובייטי. באירוע ישתתף גם הנשיא ה-43 של ארצות הברית, ג'ורג' בוש הבן, שאף העניק לו את מדליית החירות הנשיאותית בשנת 2006. ביום חמישי יבקר נתניהו בתערוכה בנושא ירושלים בבניין האו"ם ובשעות הערב ימריא חזרה ארצה.

(עדכון ראשון 15:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully