וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימוד שפה, אוכל וכנסי הסברה: שיאני הח"כים בהוצאות "הקשר עם הציבור"

8.3.2018 / 14:28

הכנסת פרסמה את נתוני הוצאות התקציב של הח"כים, הכוללים הוצאות תקשורת, שכירת לשכות ואפילו דואר. בראש הטבלה ניצבת ח"כ שאשא ביטון מכולנו עם הוצאה של כ-136 אלף שקל. ח"כ בגין מהליכוד נמצא בפעם השנייה ברציפות בתחתית הרשימה כשהוציא כ-800 שקל בלבד במהלך השנה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) היא שיאנית ההוצאות השנה במסגרת תקציב "הקשר עם הציבור". מהנתונים שפרסמה היום (חמישי) הכנסת הוציאה שאשא ביטון 136,267 שקלים, אם כי היא לא חרגה מהמכסה המגיעה לה ונותר לה 118 שקלים לניצול. מתוך הסכום הוציאה שאשא ביטון
71,225 שקל על "אתר אינטרנט ורשתות חברתיות", 17,894 שקל על "ייעוץ מקצועי" וכ-15 אלף שקל על "כנס הסברה". במקום השני ממוקם ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) שניצל את כל תקציבו בסך 118,798 אלף שקלים, מתוכם 23,500 שקל על "דואר ומבקרים" וכ-77 אלף שקל על "רשתות חברתיות".

תקציב הוצאות "קשר עם הציבור" של חברי הכנסת מורכב ממשתנים רבים, הקובעים את סכום התקציב לכל חבר הכנסת בנפרד: התקציב הבסיסי, תוספת בגין לשכה פרלמנטרית חיצונית, התפקיד שבו הוא נושא (שר, סגן שר), משך כהונתו במהלך השנה והעברת עודפי תקציב שלא נוצל משנה קודמת. בשל כך, טוענים בכנסת כי "כל השוואה לדירוג המתבסס על גובה ההוצאה אינו הגיוני ומעוות את המסקנות מהנתונים".

עוד בוואלה! NEWS:
בחיל האוויר מתקרבים להכרעה: להתחמש ב-F-15 או F-35?
"עינה, התעלל והתאכזר": תושב רחובות תועד בועט בראשה של כלבתו
מחשש לתקיפת בזק של ישראל: "חיזבאללה הכריז על כוננות שיא"

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
כ-70 אלף שקל על רשתות חברתיות ואתר אינטרנט. ח"כ שאשא ביטון/יותם רונן

הוצאותיהם של שרי הממשלה במסגרת "הקשר עם הציבור" נמוכות, כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון אביגדור ליברמן לא הוציאו ממנו שקל, שכן מרביתם נהנים גם מתקציבים גבוהים של משרדי הממשלה שבראשם הם עומדים. בשנים קודמות תקציב "הקשר עם הציבור" היה שקוף יותר, כך שהיה ניתן לראות את ההוצאות המדויקות של חברי הכנסת אך בשנים האחרונות התקציב מחולק לפי קטגוריות בודדות, בהן "כיבוד קל", "הוצאות תקשורת", "מחשב", "סלולרי" ועוד.

חבר הכנסת הצנוע ביותר ברשימת ההוצאות של שנת 2017 הוא ח"כ בני בגין שניצל רק 787 שקלים מתוך 105 אלף השקלים שעמדו לרשותו, זאת לצורך "הוצאות תקשורת". זו הפעם השניה ברציפות שבגין מגיע לתחתית הרשימה. 15 מהח"כים הוציאו מעל 100 אלף שקל בשנה החולפת, זאת בעוד שב-2016 רק שני ח"כים הוציאו מעל סכום זה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בני בגין במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ניצל סכום זעום מתוך התקציב שהוקצה לו. בגין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הסכומים הגדולים אצל מרבית חברי הכנסת הוצאו לצורך "אתר אינטרנט ורשתות חברתיות". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הוציאה על כך כמעט 28 אלף שקלים, ח"כ איציק שמולי כ-30 אלף שקלים וח"כ ישראל אייכלר שאינו מחזיק בדף פייסבוק, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת הוציא כחמשת אלפים שקלים על כך. חלק מחברי הכנסת הוציאו גם סכומים גדולים לצורך כנסי הסברה. יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הוציא על כנס כ-14 אלף שקל, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם כ-13 אלף שקל ועבדאללה אבו מערוף 160 שקלים בלבד. האחרון הוציא בשנה האחרונה כ-28,213 אלף שקל לצורך שכירות לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ניצל 72 אלף שקל מתוך 111 אלף שעמדו לרשותו, מתוכם על "קטעי עיתונות" בסך של כ-54 אלף שקלים ומחשב ב-6,400 שקלים, כמו כן הוא שילם חמש וחצי אלף שקלים על "תרגומים". חברת מפלגתו ח"כ עליזה לביא הוציאה 4,618 שקל על "לימודי שפה", ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הוציא באותה עילה סכום נמוך בהרבה בסך 289 שקלים. ח"כ עמר בר לב הוציא כ-29 אלף שקל על "ייעוץ מקצועי" וח"כ אורן חזן מהליכוד הוציא כמעט 20 אלף שקלים על "הדפסות ופרסומים".

ח"כ שאשא ביטון מסרה בתגובה כי "התקציב מומש לצורך מה שייעד אותו החוק. הדבר מעיד על שמילאתי את חובתי לציבור - לנהוג בשקיפות מולו ולפרוס בפניו את פעילותי בכנסת, לשתף אותו בהחלטות ובסיכומי הדיונים של הוועדה שאני עומדת בראשה וכן להנגיש עבורו מידע. אני גאה בכך שרוב התקציב הוקדש להסברה בנושאים הקשורים למוגנות ילדים ובטיחותם, זכויותיהם, שמירה על בריאותם, והיווה חלק מהמאמץ הכולל להעלאת המודעות לסוגיות אלה וסוגיות נוספות שהן בבחינת דיני נפשות בכל הקשור להגנה על ילדינו. אין שימוש ראוי מכך ומבחינתי מילאתי את חובתי כלפי הציבור".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully