וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האישה הבינלאומי נחגג בכל רחבי העולם | צפו בתמונות

החג שהחל כיום לציון פוליטי, נחגג היום בעולם בצורות שונות. בחלק מהמדינות יצאו למחאות פמיניסטיות, ובחלק כיום שנועד להודות לנשים באשר הן. צפו במיטב התמונות מחגיגות יום האישה

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

שחייניות בנהר ינסיי לכבוד יום האישה הבינלאומי, רוסיה/רויטרס

יום האישה הבינלאומי, המצוין מדי שנה ב-8 במרץ, נחגג היום (חמישי) בכל רחבי העולם. היום שנקרא במקום "יום הפועלות הבינלאומי", צוין גם בישראל. האירוע, שהחל כאירוע פוליטי, השתלב בתרבות של מדינות רבות, בעיקר במזרח אירופה, משום שנקבע על ידי ברית המועצות כחג קומוניסטי. באזורים רבים היום הפך לאירוע שבו גברים מביעים את אהבתם לנשים, באופן הדומה לשילוב בין יום האם לבין יום ולנטיין.

באזורים אחרים, הגוון הפוליטי שנקבע על ידי האו"ם הוא הנותן את הטון, ומאבקי נשים ברחבי העולם נבחנים במטרה להעלות מודעות פוליטית וחברתית לזכויותיהן.

נשים בספרד פתחו היום בשביתה חסרת תקדים לרגל יום האישה, בדרישה לשווין מגדרי ולמיגור האפליה על רקע מיני. המחאה, שתימשך לאורך היום, אורגנה על ידי "ועידת 8 במרץ" וזוכה לתמיכת עשרה איגודים מקצועיים ולפוליטיקאיות בכירות - בהן ראשות עיריית מדריד הבירה וברצלונה. הארגון קורא ל"חברה חופשיה מדיכוי סקסיסטי, מניצול ומאלימות" ואומר כי הוא "לא יקבל הרעה בתנאי העבודה או קבלת משכורת נמוכה יותר משל גברים באותה עבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
לרגל יום האישה הבינלאומי: שביתת נשים חסרת תקדים בספרד
יום האישה 2018: חמישית מהנשים נזקקו לסיוע בשל מצבן הכלכלי
לרגל יום האשה יעלון מתחייב: במפלגתי החדשה - 50% נשים

  • עוד באותו נושא:
  • יום האישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully