וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום האישה הבינלאומי: שביתת נשים חסרת תקדים בספרד

מאות נשים צועדות בכ-200 מוקדים ברחבי המדינה במחאה על הפערים בשכר ועל האפליה המגדרית. "רוצים חברה נקיה מסקסיזם", הכריזו המארגנים. במפלגת השלטון השמרנית גינו זאת: "פעולה של האליטות הפמיניסטיות"

צילום: רויטרס

נשים בספרד פתחו היום (חמישי) בשביתה חסרת תקדים לרגל יום האישה, בדרישה לשווין מגדרי ולמיגור האפליה על רקע מיני. המחאה, שתימשך לאורך היום, אורגנה על ידי "ועידת 8 במרץ" וזוכה לתמיכת עשרה איגודים מקצועיים ולפוליטיקאיות בכירות - בהן ראשות עיריית מדריד הבירה וברצלונה. הארגון קורא ל"חברה חופשיה מדיכוי סקסיסטי, מניצול ומאלימות" ואומר כי הוא "לא יקבל הרעה בתנאי העבודה או קבלת משכורת נמוכה יותר משל גברים באותה עבודה".

מאות צועדות בכ-200 מוקדים ברחבי ספרד תחת הסיסמה "אם נעצור, העולם יעצור". משרד התחבורה הודיע כי בעקבות שביתת הנשים, כ-300 רכבות בוטלו וגם רשת הרכבת התחתית במדריד חווה שיבושי תנועה. לפי העיתון אל פאיס, מרבית המגזרים במשק יושפעו מהשביתה. סקר שפורסם בעיתון הראה כי 82% מ-1,500 נשאלים הביעו תמיכה בשביתה, כש-76% אמרו כי הם סבורים שחייהן של נשים בספרד קשים יותר משל גברים.

הפגנה במדריד כחלק משביתה ארצית בספרד ביום האישה הבינלאומי. רויטרס
גם ראשת העיר תומכת. צעדת הנשים במדריד/רויטרס

ארגונים פמיניסטיים רצו שרק נשים ישבתו, כדי להראות חשיבותן לכוח העבודה. ואולם, החוק בספרד אוסר על שביתות של מגדר אחד ולגברים ניתן להשתתף בשביתת המחאה.

מפלגת השלטון השמרנית הביעה את התנגדותה לשביתה, שטענה כי היא פעלה למען "האליטות הפמיניסטיות ולא עבור נשים אמתיות הסובלות מבעיות היומיום". עם זאת, שתיים מחמש השרות בממשלה הביעו תמיכה בצעדי המחאה.
לפי לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, נשות ספרד מרוויחות 13% ו-19% פחות בהשוואה לעמיתיהם במגזר הציבורי והפרטי בהתאמה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה במדריד כחלק משביתה ארצית בספרד ביום האישה הבינלאומי. רויטרס
הפגנה במדריד כחלק משביתה ארצית בספרד ביום האישה הבינלאומי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully