וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הופלל בשימוש בסמים - וזוכה בזכות בדיקות מעבדה

8.3.2018 / 15:12

מצ"ח הגישה כתב אישום נגד א' בעקבות עדותו של חייל אחר שהודה בעצמו כי עישן סמים. בבדיקות הסמים שבוצעו לשני החיילים התברר שכתב האישום הוגש נגד מי שלא נמצאו בגופו עקבות סם וכתב האישום בוטל

אילוסטרציה. שרון בוקוב, שרון בוקוב
א' הופלל בעישון מהבאנג על ידי חייל אחר שהיה עמו/שרון בוקוב, שרון בוקוב

הפרקליטות הצבאית ביטלה לאחרונה כתב אישום נגד חייל בגין עבירות סמים. החייל, א', שהה במקלחות בבסיס עם שני חיילים נוספים ונגד שנכנס תפס במקום באנג. א' הופלל בעישון מהבאנג על ידי חייל אחר שהיה עמו, ש', שנחקר בחשד לצריכת סמים.

"ראיתי אותו מוציא עשן", סיפר ש' בחקירתו. במצ"ח החליטו להגיש כתב אישום נגד א', תוך התעלמות מכך שעדותו של החייל המפליל הייתה בעייתית ומכך שהודה בעצמו כי עישן סמים בסיטואציה אחרת. רק לאחר שנבדקו בדיקות הסמים שבוצעו לשני החיילים התברר שכתב האישום הוגש דווקא נגד מי שלא נמצאו בגופו עקבות סמים.

בחקירה שנערכה בחודש מאי האחרון הטיחה חוקרת מצ"ח בש': "בלי ללכת סחור סחור, אני רוצה לדעת באמת, חאלס. אתה לא השתמשת, אני צריכה שתגיד לי מי כן. אני רוצה לדעת שמות". למרות שלחצה, הדרך להשגת המידע לא הייתה קלה. "אתה מערבב אותי כבר שעתיים, אני רוצה לדעת מה קרה. אני לא בלנדר", התעקשה החוקרת.

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו: "מהלכים אימים על עדי מדינה; אומרים להם ללכלך עלי"
דיווח: מסתערבים עצרו את יו"ר מועצת הסטודנטים ברמאללה; צפו בתיעוד
הצרות של אבי גבאי: המפלגה שהכי פחות מעוניינת בבחירות

שוטר צבאי בכלא צבאי. דובר צה"ל
במצ"ח החליטו להגיש כתב אישום תוך התעלמות מכך שעדותו של החייל המפליל הייתה בעייתית/דובר צה"ל

ש', שכלל לא הודה שראה את א' מעשן, השיב: "א' השתמש לפי מה שראיתי".

ש': "נכנסו לחדר בדיוק כשהוא הוציא עשן".
חוקרת: "הוא הוציא עשן פשוט מהבאנג, ואז מה קרה?"
ש': "לא. בדיוק אחרי, כנראה הוא החביא אותו, הוא הוציא עשן".
חוקרת: "איפה הבאנג היה, פיזית, ביד שלו?"
ש': "אם אני לא טועה הוא בדיוק חזר מהאזור של נייר הטואלט".

בניגוד לעדותו, דווקא ש' היה מי שהחביא את הבאנג לאחר שהנגד נכנס למקלחות. "שני המטומטמים האלו קמו מהספסל ואני הייתי האחרון שנשאר עליו", הסביר בחקירתו. "לא יכולתי להשאיר את זה שם, זה היה מפליל אותי. לא הייתה לי ברירה אלא להחביא את זה מאחורי נייר הטואלט (הייתה ליד הספסל ערימה של גלילים - אל"ס)".

חוקרת מצ"ח ביקשה לוודא שש' אכן לא השתמש בעצמו בבאנג. ש', מצדו, הביע לאורך כל החקירה חשש מבדיקת השתן שהוא עצמו עבר. "ייקחו את זה למעבדה ואני אוכל זין", אמר, ורמז לכך שייתכן שעישן בסיטואציה אזרחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"התיק היה עלול להסתיים בהרשעה לא מוצדקת"

ש' סירב בתחילה למסור מידע על מי שעישן את הבאנג, לדבריו, והסביר ש"אין תקווה למלשינים" ושהוא "לא ילשין לעולם". אולם בסופו של דבר, ואולי מתוך תקווה עמומה להצליח לחלץ את עצמו מבדיקת השתן, שהוא צפה כי תצא שלילית, מסר את המידע. ואכן, החקירה נגד ש' נסגרה, אולם אז נכנסה הסניגוריה הצבאית לתמונה, ופנתה בבקשה לקבל את ממצאי בדיקת השתן של החייל המפליל. אז התברר כי דווקא בשתן שמסר נמצאו דגימות סם מפלילות, ואילו בדיקתו של א' יצאה נקייה. בעקבות כך ובעקבות עדותו הבעייתית של ש', בוטל כתב האישום.

רס"ן עו"ד חגי בן דב, שייצג את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסר: "התיק עלול היה חלילה להסתיים בהרשעה לא מוצדקת שגוררת רישום פלילי ומאסר בפועל. לאחר עיון בתיק פנינו לתביעה על מנת לקבל חומרי חקירה מהותיים להגנת החייל. נדהמנו לגלות שדווקא דגימת השתן של החייל שהפליל את הנאשם נמצאה כמכילה שיירי סם. לאור ממצאינו והתמיהות הרבות שהצבענו עליהן ביחס לגרסה המפלילה, פנינו לתביעה הצבאית על מנת שתבטל את כתב האישום, ולשמחתנו, התביעה אכן הורתה על ביטול האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully