וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהאקדמאים אינם עובדים בתחום שקשור לתואר הראשון שלמדו

7.3.2018 / 17:36

על פי סקר של מכון סמית, בתחומים הפרה-רפואי, עבודה סוציאלית, מדעים ומחשבים 70% לומדים בתחום שלמדו. עוד עולה מהסקר כי 44% היו בוחרים בדיעבד תחום לימוד אחר וכי השיקול העיקרי בבחירת מקצוע הוא מידת העניין בתחום

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
40% ציינו שבדיעבד היו מוספים חוג לימוד נוסף/ראובן קסטרו

49% מהאקדמאים עובדים בתחום שאינו קשור לתואר הראשון שלמדו - כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור אוניברסיטת חיפה. בסקר השתתפו 400 בוגרי תואר ראשון במגוון של תחומים פופולריים - מדעי החברה, מדעי הרוח, לימודים פרה-רפואיים, הנדסה ומחשבים - שסיימו את הלימודים בעשר השנים האחרונות. בסקר נמצא שרק כמחצית מהם עובדים בתחום אותו למדו, 44% היו בוחרים תחום לימוד אחר ו-40% ציינו שבדיעבד, היו מוספים חוג לימוד נוסף.

בהתפלגות לפי תחומים, 70% מקרב בעלי תואר ראשון בתחומים הפרה-רפואי, עבודה סוציאלית, מדעים ומחשבים ציינו שהם עובדים במקצוע אותו למדו. פחות מ-40% בקרב בעלי תואר ראשון בתחומי התקשורת, מדעי המדינה ומדעי הרוח עובדים בתואר אותו למדו. יותר ממחצית מהמחזיקים בתואר בתקשורת, במדעי המדינה ובכלכלה וניהול היו בוחרים ללמוד תחום אחר. לעומת זאת, 70% מקרב אלו המחזיקים בתואר בעבודה סוציאלית, במדעים ובהנדסה וטכנולוגיה היו בוחרים ללמוד את אותו התחום, לו היו נדרשים לבחור תחום לימוד כיום. מכלל הנשאלים, רק כמחצית ציינו שהיו בוחרים את אותו התחום שוב.

עוד בוואלה! NEWS
הצרות של אבי גבאי: המפלגה שהכי פחות מעוניינת בבחירות
בשיתוף היועמ"ש ושרת המשפטים: גובש מתווה חדש לחוק הגיוס
59% מהציבור הערבי: לא מכירים בזכות הקיום של מדינה יהודית

פתיחת שנת הלימודים האקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, 22 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים האקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, 22 באוקטובר 2017/ראובן קסטרו

עוד עולה מהסקר כי מידת העניין מהווה פקטור משמעותי בבחירת תחום הלימוד בתואר ראשון (74% ציינו את הקריטריון הזה כראשון במערכת השיקולים שלהם). באופן מפתיע, שיקול התעסוקה העתידית לא מהווה שיקול משמעותי בקרב רוב הנשאלים, ועומד על 17% בלבד. גם גובה המשכורת והמלצה מפי חברים/משפחה זוכה באחוז נמוך של חשיבות מצד הנשאלים (13%-12%), ולאחר מכן מגיעים יתר השיקולים כמו קרבה לבית ועלות הלימודים.

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה: "האתגר שלנו הוא לאמן אנשים בשביל תפקידים שעדיין לא קיימים, לפתור בעיות שעדיין לא נוצרו, על-ידי שימוש בטכנולוגיה שעדיין לא הומצאה. לשם כך, והנתונים שהתקבלו מהסקר מחזקים זאת, יש לשים דגש על שילובים בעולם העכשווי והעתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully