וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "הציבור לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות מיותרות"

השר התייחס למשבר הגיוס, אמר כי הוא "משוכנע שהמשבר פתיר", ואף הבהיר כי "אפשר לפתור אותו באופן מיידי". בנט: "ראשי כל המפלגות מעוניינים למנוע בחירות שיבזבזו מיליארדים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

משבר הגיוס - עדכונים אחרונים

- דרעי: "הציבור לא יסלח למי שיוביל לבחירות מיותרות"
- בנט: "ראשי כל המפלגות מעוניינים למנוע היגררות לבחירות"
- גפני: "כפי הנראה, מישהו לא מעוניין בפתרון המשבר"
- השר ליצמן הבהיר אתמול: "דבקים בעמדתנו"

השר אריה דרעי התייחס היום (רביעי) למשבר חוק הגיוס, ואמר כי "בשיחות שאני מקיים עם השותפות הקואליציוניות, אני משוכנע שהמשבר פתיר. אפשר לפתור אותו באופן מיידי. הציבור לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות מיותרות ויפרק את ממשלת הימין החברתית ביותר שכיהנה בישראל".

מוקדם יותר התייחס למשבר השר נפתלי בנט, שאמר כי סיעות הקואליציה מעוניינות לפתור את משבר חוק הגיוס, זאת כדי להימנע מפירוק הממשלה ומהקדמת הבחירות. "ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל", אמר בנט. "לכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים".

"אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה", אמר בנט.

עוד בוואלה! NEWS:
פולין הגיבה להצהרת בנט: לא יהיה שום ביקור שלו במדינה
מייסד חברת צ'ק פוינט גיל שויד הוא חתן פרס ישראל הראשון בהייטק
בנט בעקבות ההתפתחויות בתיק 4000: "ממשיכים לנהל את המדינה כרגיל"

ישיבת הממשלה 25 בפברואר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"רוצים להימנע מבחירות מיותרות". בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), התייחס גם הוא למשבר, וטען כי המשבר שהתגלע לאחרונה - פתיר. "אין שום סיבה שלא ימצא פתרון", טען גפני. "אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך. אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לסיימו. אנחנו מאמינים שלומדי תורה - כל מי ש'תורתו אומנתו' - צריכים דחייה. תמיד אמרנו את זה, אך בג"ץ פסל. צריך להכין את התיקון לחוק וזה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק".

"אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה", אמר גפני שאף ציין כי אנשי סיעתו או יו"ר ש"ס אריה דרעי, שותפם למאבק על החוק, לא קיבלו הצעה כלשהי לפתרון המשבר.

"אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה", אמר גפנים, שציין כי אנשי סיעתו או יו"ר ש"ס אריה דרעי, שותפם למאבק על החוק, לא קיבלו הצעה כלשהי לפתרון המשבר.

דברים דומים אמר אתמול סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנוקט קו תקיף יותר בסוגייה. "אנו דבקים בעמדתנו כהוראת מועצת גדולי-התורה ודורשים את העברת חוק הגיוס לפני ההצבעה על התקציב בכל קריאותיו - עוד קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה", ", צוטט ליצמן בעיתון החרדי "המודיע".

"מאז עלה הנושא על סדר היום הציבורי, לא קיימו עמנו בליכוד כל מגעים בעניין, ודומה הדבר כי יש מי שאינם מבינים שמדובר בנושא שעבורנו הוא קיומי ונוגע בציפור נפשנו ממש".

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"המשבר פתיר", ח"כ גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

ההצעה הרצינית ביותר שעומדת על הפרק היא טיוטה שמגבשת שרת המשפטים איילת שקד יחד עם ראשי הסיעות החרדיות, זאת בהתבסס על הצעת החוק שנפסלה בבג"ץ. בסביבת שקד אמרו כי אם זה יהיה הנוסח המוסכם - החוק יובא לאישור וועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. בקואליציה העריכו כי החוק יאושר גם בקריאה טרומית תוך התחייבות להמשיך לעבוד עליו במהלך פגרת הקיץ הקרובה.

בינתיים, ניכרת המתיחות בתוך יהדות התורה סביב המשבר הנוכחי. בעוד גפני ודרעי מוכנים לפשרה כך שהחוק לא יאושר במושב הנוכחי בשלוש קריאות, ליצמן ממשיך להתבצר בעמדתו. גם שר האוצר משה כחלון לא יתמוך בחוק אם שר הביטחון אביגדור ליברמן וסיעתו יצביעו נגד. במצב כזה לא יהיה רוב לקואליציה בהצבעה. במערכת הפוליטית ממתינים לשובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורמים בסביבת ראש הממשלה: "נתניהו מעוניין הפתרון ארוך טווח"

גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו אתמול כי הוא מעוניין ב"פתרון טווח ארוך" בלבד והדגישו את העובדה כי הוא אינו מעוניין בבחירות

אתמול שר האוצר משה כחלון החריף את הטון בעניין המשבר ואיים כי יפרוש מהממשלה, אם תקציב המדינה לא יאושר עד לחג הפסח, זאת לאחר שהחרדים התנו זאת בהעברת החוק. "עם ישראל יישב לליל הסדר או עם תקציב או בלי שר אוצר", אמר כחלון במסיבת עתונאים לרגל הרפורמה במכון התקנים. "לא אוכל להמשיך לכהן כשר אוצר אם התקציב לא יעבור. אם נעצור את אישור התקציב אנחנו פוגעים באוכלוסיות גדולות של קשישים ומשפחות שלא צריכות להיות חלק מהויכוח".

"הויכוח על הגיוס הוא ויכוח פוליטי. אם לפני פסח התקציב לא יעבור, אמליץ לחברי לפרוש מהממשלה", אמר כחלון.

(עדכון ראשון 10:28)

ח"כ מוזס לא סומך על הממשלה ועומד מאחורי דחיית התקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully