וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ישיבת רמת גן: "המדינה נהיית להט"ביסטן, החולי מתפשט"

7.3.2018 / 9:17

הרב יהושע שפירא התבטא בחריפות נגד הקהילה הגאה בוועידת דת ומדינה של מפלגת האיחוד הלאומי. "אנחנו לא הומופובים, אנחנו צריכים בעוז להילחם על המשפחה, על השבת ועל הרבנות"

צילום: הלל מאיר

"אנחנו לא הומופובים, אנחנו מאמינים שיש חולי במדינה שהולך ומשתלט, המדינה נהיית להט"ביסטן", כך אמר אמש (שני) הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, בוועידת דת ומדינה של מפלגת האיחוד הלאומי. עוד הוסיף הרב שפירא כי "אנחנו לא הומופובים, אנחנו בכלל לא פובים".

"אנחנו אנשים אמיצים, גיבורים ארצישראליים, ואנחנו לא נכנסים לפחד מתופעת הלהט"ביסטן", אמר הרב. "מי שאומר משהו על משפחה אמונית ובריאה נחשב לאדם עם פוביות. לא שיש לו פוביות - הוא הפוביה".

"הוא קיצוני, ועל מה?", תמה הרב, "על שהביע דעה שהיוותה את הבסיס לכל האנושות ושל כל התורה? זה חוסר שפיות לראות בזה את הבעיה התדמיתית של הציונות הדתית. כשיש אווירת להט"ביסטן אנחנו לא שייכים ושונאים אותנו על השפיות, אבל אנחנו צריכים בעוז להילחם על המשפחה, על השבת, על הרבנות ועל הכשרות הממלכתית".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני שנה אישרה ברמודה נישואי להט"ב. עכשיו, היא הראשונה בעולם לבטל זאת
"לא משכירים להומו": עלייה בפשעי שנאה נגד הקהילה הגאה בישראל
אחרי סערות האימוץ: פרויקט ייחודי להרצת להט"בים לרשויות המקומיות

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן ומהרבנים הבולטים בציונות הדתית בועידת דת ומדינה של מפלגת האיחוד הלאומי. הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
הרב שפירא. "להט"ביסטן" (צילום: הלל מאיר)/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר

ח"כ יאיר לפיד הגיב לדבריו של שפירא ואמר כי "רב שקורא ללהט"בים 'חולי הולך ומתפשט' לא יכול לעמוד בראש ישיבת הסדר. משרד הביטחון צריך לדרוש את פיטוריו. החולי היחיד שהולך ומתפשט זו השנאה לאחר. רבנים כמו הרב שפירא מרמת גן לא ראויים לחנך תלמידים".

האירוע בו דיבר הרב התקיים במלון קראון פלזה בירושלים, שמטרתו השקת תכנית "ישראל יהודית" של מפלגת האיחוד הלאומי, תחת הכותרת "הדתה זה אנחנו". התכנית עוסקת במגוון נושאים: הרבנות, הכותל, שבת, שירות צבאי, שירות לאומי-אזרחי, הכשרות, יהדות התפוצות, ושאר סוגיות. בכנס נשאו דברים חברי המפלגת האיחוד הלאומי והבית היהודי ורבני המגזר הדתי.

באירוע התייחסו גם השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' למתיחות בין האיחוד הלאומי לבית היהודי. סמוטריץ' עקץ ואמר כי "המשבר בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי הוא פייק משבר ואם בנט רוצה הוא פותר את זה בעשר דקות", אותם דברים שאמר בנט נגד נתניהו במשבר הגיוס.

עוד באותו נושא

ח"כ יוגב נגד פונדקאות ללהט"בים: "לא צריך להוביל סטיות בעולם"

לכתבה המלאה

בחודש שעבר התבטא בחריפות נגד הקהילה הלהט"בית גם חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעת חוק ממשלתית, לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, הסובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון.

במהלך הדיון, בו דרשו חברי כנסת ונציגי ארגוני להט"ב לאפשר לזוגות חד מיניים לבצע פונדקאות, אמר ח"כ יוגב כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, והיא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם".

ח"כ יוגב אמר את הדברים בתגובה לדבריו של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שאמר במהלך הדיון כי באחרונה היחס לאוכלוסיית הלהט"ב השתנה וכי יש לקיים דיון מעמיק בהצעת החוק בנושא. לדבריו הצטרף ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) שטען כי מדובר בסוגיה פוליטית, ולא ניתן היה לטפל בנושא במסגרת הצעת החוק המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully