וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יוגב נגד פונדקאות ללהט"בים: "לא צריך להוביל סטיות בעולם"

חבר הכנסת מהבית היהודי אמר את הדברים בדיון בחוק הפונדקאות, במהלכו דרשו ח"כים וארגוני להט"ב לאפשר פונדקאות גם לזוגות חד מיניים. ח"כ בירן הטיחה: "הומופוב, העולם התקדם, הפסדתם בקרב". ח"כ יוגב השיב: "הסיכוי שלכם לגבור על העם היהודי - אפסי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא צריכים להוביל בסטיות". ח"כ יוגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) התבטא בחריפות הבוקר (שני) נגד אוכלוסיית הלהט"ב במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעת החוק הממשלתית, לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, הסובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון. במהלך הדיון, בו דרשו חברי כנסת ונציגי ארגוני להט"ב לאפשר לזוגות חד מיניים לבצע פונדקאות, אמר ח"כ יוגב כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, והיא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם".

ח"כ יוגב אמר את הדברים בתגובה לדבריו של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שאמר במהלך הדיון כי באחרונה היחס לאוכלוסיית הלהט"ב השתנה וכי יש לקיים דיון מעמיק בהצעת החוק בנושא. לדבריו הצטרף ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) שטען כי מדובר בסוגיה פוליטית, ולא ניתן היה לטפל בנושא במסגרת הצעת החוק המדוברת.

עוד בוואלה! NEWS:
"נלחמים על החופש שלנו כיהודים": הפנים מאחורי מחאת השבת באשדוד
בעקבות הפגנת הנכים: ייתכנו שיבושים בטיסות מנתב"ג
אבו מאזן ייפגש עם שרי החוץ של אירופה: "ידרוש הכרה בפלסטין"

מיכל בירן במליאת הכנסת בזמן דיוני התקציב, 17 יוני 2013. טלי מאייר
"הפסדתם בקרב". ח"כ בירן/טלי מאייר

מיד לאחר מכן הדיון בנושא התלהט והשניים קראו ליוגב לחזור בו מטענותיו. "גם בקואליציה הנוכחית נעשו מספר תהליכים לקידום זכויות הלהט"בים, ושרת המשפטים מהמפלגה שלך, מתוך אצילות וכבוד, לא התערבה ולא מנעה", הטיח בו ח"כ אלאלוף.

"אני מתנצל אם מישהו נפגע", אמר ח"כ יוגב בהמשך הדיון. "התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק. לכל ילד מגיע שיהיו לו גם אימא וגם אבא". ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) שלקחה אף היא חלק בדיון אמרה: "בתנ"ך היה אפשר לסקול אנשים באבנים; זה לא אומר שצריך לשכתב מה שהיה לפני אלפיים שנה. העולם מתקדם. ההכרה בזכויות הלהט"ב מגיעה לקונצנזוס רחב. אתה הומופוב, אתה מפלה חלק גדול מהעם בישראל. אם זה היה תלוי בך, לא הייתי יושבת בכנסת כי אני אישה. הפסדתם בקרב". ח"כ יוגב השיב לה בחיוך: "הסיכוי שלכם לגבור על העם היהודי הוא סיכוי אפסי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איציק שמולי בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בדיון בקשיי המחלימים ממחלות קשות, כנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"שיילך לפסיכולוג". ח"כ שמולי/נועם מושקוביץ

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף הודיע כי לבקשת משרד המשפטים, הדיון בהצעת החוק יידחה במספר שבועות לאור המשך בחינת הסוגיות המשפטיות בנושא. מאוחר יותר ניסה יוגב למתן את דבריו. "אין לי דבר נגד איש או אישה, אך פונדקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית", אמר. "מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל. המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל אפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות. כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בוודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו".

דבריו של ח"כ יוגב עוררו את זעמם של רבים במערכת הפוליטית. "הסטייה היחידה כאן היא שאדם עם עמדות חשוכות ומזוהמות כמו של האייתולות באיראן מכהן בכנסת", אמר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני). "מפחידה עוד יותר המחשבה שהצלחת להשפיע על בני נוער כמזכ"ל תנועת נוער. בדיוק כמו הרבנים הקיצוניים גם את המאבק הזה הפסדתם מזמן, שוויון זכויות הוא רק עניין של זמן. ‬תתמודד או לך לפסיכולוג". לדברים הצטרף גם ח"כ עפר שלח (יש עתיד) שעמד בעבר בראש השדולה הגאה בכנסת. "על הממשלה לקדם, מתוך דין רציפות, את הצעת החוק המאפשרת פונדקאות גם ללהט"בים, שהכינה יעל גרמן כשרת הבריאות ועברה בקריאה ראשונה ביוזמת יש עתיד בכנסת הקודמת".

חברת הכנסת יעל גרמן בהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב. אבי כהן
"מביעות שאט נפש". ח"כ גרמן/אבי כהן

חברות הכנסת מיכל רוזין, מרב מיכאלי, יעל גרמן, המכהנות כיו"ריות שותפות בשדולה הגאה בכנסת מתחו גם הן ביקורת על הדברים. "אנו מביעות שאט נפש מההתבטאות החשוכה של ח"כ יוגב", הצהירו. "מדובר באמירה שמייצגת בעיקר פחד ובורות. למרות כל הניסיונות ליפייף את המציאות ולהתחפש לליברלים - מפלגת 'הבית היהודי' הייתה ועודנה מפלגה להט"בופובית שבכל הזדמנות עומדת בצד המכוער ביותר של ההיסטוריה". חברות הכנסת הוסיפו: "נטייה מינית וזהות מגדרית באשר הן, מהוות את הנורמה החברתית והן נורמליות לחלוטין ולא הופכות את האדם לפחות טוב, פחות חכם או פחות מועיל לחברה. נטייה מינית וזהות מגדרית הן נורמליות לחלוטין ומי שחושב אחרת הוא הסוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully