וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לשרת החוץ של האיחוד האירופי: "הכירו במדינה פלסטינית"

יו"ר הרשות אמר למוגריני במהלך פגישתם בבריסל כי מהלך שכזה לא יפגע בתהליך השלום עם ישראל. היא, מצדה, הביעה את תמיכת הגוש במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. זאת ברקע ההכרה האמריקנית בעיר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תום זואילי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש היום (שני) מהאיחוד האירופי להכיר במדינה פלסטינית וטען כי זה לא יפגע בתהליך השלום עם ישראל. בפגישה שקיים בבריסל עם שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, אמרה האחרונה כי הגוש מחויב להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית העתידית. זאת ברקע ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל.

מוגריני, במה שנראה כמו התייחסות מעורפלת להכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קראה לאלו המעורבים בתהליך לדבר ולפעול ב"חכמה" ובאחריות. בהמשך, ייפגש אבו מאזן עם יתר שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי.

מאז ההכרזה האמריקנית בחודש שעבר, שנמסרה חרף התנגדות האיחוד ומרבית הקהילה הבינלאומית, אמר אבו מאזן כי ארצות הברית אינה יכולה לשמש עוד מתווכת במשא ומתן בפתרון הסכסוך. הוא לא הייתחס לכך היום או לדבריו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, המבקר בישראל.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: ירושלים היא השער לשלום או למלחמה - על טראמפ לבחור
החגיגות בבלפור היו מוקדמות: זה מה שעלול לקרות ביום שאחרי אבו מאזן
נתניהו על נאום אבו מאזן: "אם לא ישנה עמדותיו - לא יהיה שלום"

אבו מאזן ופדריקה מוגריני במהלך ביקורו של הראיס בבריסל, בלגיה 22 בינאור 2018. רויטרס
פונה לאירופה. אבו מאזן ומוגריני, היום/רויטרס

הפלסטינים סירבו להיפגש עם פנס, שמבקר באזור והבטיח היום בנאומו בכנסת כי השגרירות בירושלים תיפתח עד לסוף השנה הבאה.

לפי כשבועיים, אמרו גורמים פלסטיניים כי אבו מאזן יבקש משרי החוץ של האיחוד להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים. זאת בטענה כי הכרה כזו תתניע מחדש את היוזמה לפתרון שתי המדינות ותסייע לפלסטינים להשיג חברות מלאה באו"ם.

לא ברור כיצד יגיבו בבריסל לבקשה הפלסטינית, אך בשנים האחרונות כבר הכירו כמה מדיניות אירופיות - בהן שבדיה - בפלסטין כמדינה עצמאית, אולם בשטח הייתה לכך מעט מאוד משמעות.

(עדכון ראשון: 00:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully