וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא משכירים להומו": עלייה בפשעי שנאה נגד הקהילה הגאה בישראל

18.2.2018 / 14:33

לפי דוח מרכז ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה, בשנת 2017 נרשמה עלייה של 26% בדיווחי חברי הקהילה על אלימות נגדם. יותר משליש מהאירועים שדווחו - כוונו נגד הומואים. "השנאה צומחת גם בעזרת אישי ציבור ורבנים - ואין מי שיגנה או יוקיע"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ההחלטה מהחודש שעבר, שלפיה הומואים יוכלו לתרום דם בישראל)

בשנת 2017 נרשמה עלייה של 26% בכמות הפניות של חברי הקהילה הגאה בישראל שהתלוננו על אלימות נגדם - כך עולה מדוח מרכז ניר כץ, למאבק באלימות נגד קהילת הלהט"ב בישראל. לפי הדוח, 17% מהפניות בשנה החולפת התייחסו לאירועי אלימות חמורים, לרבות אלימות פיזית ומקרי תקיפה.

לפי נתוני הדוח, בשנת 2017 התקבלו 533 דיווחים על פשעי שנאה נגד להט"ב, וצוין כי בכל ארבע דקות עולה ברשת פרסום שנאה נגד הקהילה. הדוח יוצג בישיבה מיוחדת של השדולה הגאה בכנסת, בראשות חברות הכנסת מירב בן ארי, יעל גרמן, שרן השכל, מרב מיכאלי ומיכל רוזין.

הדוח, שהוגש לעיונם של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ושר הרווחה חיים כץ - חושף מקרים חמורים שדווחו במהלך 2017, כשביניהם ניתן למצוא סירוב של בעלי דירות להשכיר דירה ללהט"בים או דרישה להסיר דגל גאווה שנתלה בחזית בית; איומים ופגיעה ברכושן של זוג לסביות שפתחו מסעדה בירושלים; סירוב להעלות הומו לקרוא קדיש לזכר אביו בבית כנסת ועוד אירועים, שבחלקם כללו אלימות פיזית.

הפגנת קהילת הלהט"ב במחאה על עמדת המדינה לגבי אימוץ, תל אביב, 20 ביולי 2017. מגד גוזני
המאבק על הזכויות רחוק מסיום. הפגנת קהילת הלהט"ב לדין שווה באימוץ ילדים/מגד גוזני

אלדד, בן 37, ביקש לקרוא קדיש על אביו, שאותו שכל בשנה האחרונה. "כשעליתי לספר התורה על מנת להגיד קדיש, חבר ילדות שלי, שכתב עליי פוסטים פוגעניים לאחר יציאתי מהארון, מנע ממני זאת בכוח; הוא אמר שלא ייתן לי לברך, כיוון שזה נוגד את התורה. באותו רגע חשתי עלבון, כעס ופגיעה בכבודי, בעיקר משום שאני מגיע מבית מסורתי וזה היה לי חשוב".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חוליית טרור נגד שר הביטחון ליברמן
טראמפ תקף את ה-FBI: התמקדו ברוסיה ופספסו את היורה מפלורידה
שבע שנות מאסר למתחזה למהנדס שכיהן בתפקיד בכיר בעמידר

ישי שליסל במסע הרג במצעד הגאווה בירושלים 2015. Sebastian Scheiner, AP
השנאה עדיין כאן. רצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, 2015/AP, Sebastian Scheiner

ד"ר גיל פישהוף, מנהל מרכז ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה, אמר בהתייחסו לדוח: "ישנה עלייה דרמטית של 26% במספר הדיווחים מהשנה שעברה ואנחנו ממשיכים לראות תמונה מדאיגה של להט"בופוביה שהולכת ומחמירה". לדבריו, "לא ניתן להצביע על בעיה ספציפית אחת כיוון שלהט"בופוביה מקיפה את כל מעגלי החיים של הקהילה". ד"ר פישהוף הוסיף כי חרף מצוקת הקהילה, הוא אינו משוכנע שהמדינה יודעת לקרוא את "אות האזעקה שהדוח שלנו מציף".

יותר משליש ממקרי האלימות - נגד הומואים

"להט"בופוביה צומחת על כר פורה של התבטאויות חמורות שנשמעות מצד אנשי ציבור, רבנים, חברי כנסת - ואין מי שיגנה או יוקיע"

נתונים נוספים מהדוח, מעלים שכשליש ממקרי האלימות נגד הקהילה הגאה, מכוון כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית והג'נדרקווירית; 35% מהמקרים מכוונים כלפי גברים הומואים, 9% מופנים כלפי נשים לסביות וכרבע - כלפי הקהילה הלהט"בית כולה. נוסף על כל אלה, אותרו לאורך השנה כ- 133,507 ביטויי שנאה ולהט"בופוביה ברשת.

על פי פילוח גיאוגרפי, מרבית האירועים מתקיימים באזור תל אביב וגוש דן; כ-20% מהאירועים התרחשו ברשתות החברתיות וכ-12% מהאירועים שדווחו אירעו בירושלים.

חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, אמרה עם פרסום הדוח, כי "רבים מהדיווחים הם רק קצה הקרחון, כי מאחוריהם מסתתרים דיווחים נוספים שאינם מדווחים כלל - בין אם מפחד, בושה או אובדן אמון במערכות אכיפת החוק".

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"הלהט"בופיה מרימה ראש, ואין מי שיוקיע". משתתף במצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו

אריאלי הדגישה את "הקלות הבלתי נסבלת שבה להט"בופוביה מתורגמת לאיומים ואלימות, לצד אפליה מוחשית, המחייבת את כל רשויות החוק להתגייס ולהיאבק בה בכל הכוח. להט"בופוביה צומחת על כר פורה של התבטאויות חמורות שנשמעות בין היתר מצד אנשים ציבור, רבנים וחברי כנסת - ואין מי שיגנה או יוקיע את דבריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully