וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חוליית טרור נגד שר הביטחון ליברמן

18.2.2018 / 10:41

החולייה תכננה להניח מטען חבלה בציר הנסיעה של ליברמן, ואף קיבלה מימון לכך מידי גורמי טרור ברצועה. ואולם, חברי החוליה נרתעו מהאבטחה הכבדה בסביבתו של השר והפיגוע סוכל בשלב מוקדם של תכנונו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בשבועות האחרונים נחשפה שתי חוליות טרור של ג'יהאד אסלאמי, שתכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מתנחלים ונגד שר הביטחון אביגדור ליברמן - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. גם בשנת 2014 נעצרה חוליית טרור, אז מטעם חמאס, שתכננה לתקוף את השיירה של ליברמן, עוד בטרם היה שר ביטחון.

במסגרת חקירת השב"כ נעצרו שישה פעילים, ובהם חברי חוליה שבראשה עמד עווד אל-עסאכרה, בן 25, שהוחזק במעצר מנהלי בשנתיים האחרונות בגלל תכנון פיגוע; מחמוד אל-עסאכרה, בן 32, פעיל גיאהד אסלאמי שהיה כלוא פעמיים על רקע מעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע נגד כוחות צה"ל.

החוליה פעלה לרכישת חומרי נפץ לייצור מטען שיונח במתווה הדרך של שר הביטחון, ואף פנתה לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע. משלא הצליחו חברי החוליה לרכוש חומרים לייצור המטען, החליטו לייצר מטען "דמה" על מנת שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים. מטען זה הוסגר במהלך מעצרם.

לקריאה נוספת בנושא
הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חמאס נגד ליברמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בחלמיש, 22 ביולי 2017. אריאל חרמוני/משרד הביטחון, משרד הביטחון
ליברמן בסיור בחלמיש, יולי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/משרד הביטחון

עוד עלה במסגרת החקירה, כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת קצבאות אסירים מארגון ג'יהאד האלסאמי.

במסגרת חקירותיהם, עלה כי חברי החוליה היו מודעים לניסיונות שלא צלחו ולכן חשבו שאולי ינחלו הצלחה אם יניחו מטען על ציר הנסיעה של השר. לצד זאת, במסגרת החקירה עלה כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. לפי שב"כ, איתור וסיכול חברי החוליה התבצעו בשלבים מוקדמים מאוד של פעילותה.

"כוונות פיגוע אלה משקפות את מאמצים גוברים של הג'יהאד האסלאמי וארגוני הטרור ברצועה להסלים את הפעילות בתקופה האחרונה באמצעות פעילים ביהודה ושומרון", נמסר משב"כ. "כוונות החוליה בשטח לפנות לסיוע מגורמי טרור ברצועה הינה חלק ממגמה מתמשכת של גורמי טרור ביהודה ושומרון לנסות להשיג סיוע במימון, באמצעי לחימה, בהדרכה ובחסות, באמצעות פנייה לגורמי טרור מחוץ לשטח.

עוד נמסר: "מערכת הביטחון תמשיך לפעול בנחישות לסכל פעילות זו ומזהירה הן את החמאס והן את הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה מהשלכות מימוש פיגועים ביהודה ושומרון בהכוונת או מעורבות גורמי טרור מרצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully