וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנות מאסר למתחזה למהנדס שכיהן בתפקיד בכיר בעמידר

18.2.2018 / 8:49

יזהר הבר שימש מנהל מרחב חיפה והצפון בחברת השיכון הממשלתית במשך חמש שנים, על אף שמעולם לא למד לתארי הנדסה הדרושים לתפקיד. במהלך משפטו ניסה להתחזות ללוקה בדמנציה, ובמקביל ניגש למכרזים נוספים כמהנדס. סנגורו: נגיש ערעור

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
הבר פיקח על פעילות עמידר בצפון במשך חמש שנים. אילוסטרציה/ShutterStock, שאטרסטוק

בית משפט השלום בחיפה שלח ביום חמישי האחרון לשבע שנות מאסר את יזהר הבר, תושב נשר בן 64. הבר, המכונה "זליג", כיהן בעבר כמהנדס מרחב חיפה והצפון בחברת "עמידר". אבל, מהנדס הוא לא. הוא נוכל.

ברוב תעוזתו זכה הבר בשנת 2007 במכרז לתפקיד הבכיר שבו כיהן עד ל-2012. במהלך התקופה הזו הוא פיקח על כל פעילות הבנייה והאחזקה בצפון של החברה הממשלתית ובמספר רב של הזדמנויות מסר עדויות בבית משפט ונתן חוות דעת מקצועיות, חלקן צוטטו אחר כך בעיתונות. השופטים היו בטוחים כי בפניהם מתייצב מהנדס מדופלם, למרות העובדה כי יש לו עבר פלילי עשיר וכי צבר עשר הרשעות בעבירות אלימות, הטרדה, חבלה ברכב, הפרעה לשוטר וכן מירמה וזיוף מסמכים.

בעברו אף נשלח הבר ל-18 חודשי מאסר, בהם שישה בפועל. אולם, הוא לא למד את הלקח. להיפך - הוא השתכלל. את ההתחזות עשה תוך שזייף תעודות של גורמים שונים - בהן תואר ראשון ותואר שני של הטכניון בהנדסה אזרחית ותעודות מזויפות של רישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים. הבר מעולם לא למד הנדסה אזרחית או לימודים אחרים בטכניון ואין לו כל השכלה אקדמית בהנדסת בניין או בהנדסה אזרחית, ולמרות זאת לא רק עמידר נפלו בפח.

הטכניון בחיפה. ShutterStock
זייף תעודות תארים שלא למד מעולם. הטכניון/ShutterStock

אחרי חמש שנים בחברה עבר הבר לתפקיד "ראש תחום אחזקה במנהלת מרחב התפר" אחרי שבמכרז משרד הביטחון הוא הציג את עצמו כמי ששירת כמפקד יחידת בינוי ושוחרר מצה"ל בדרגת סגן-אלוף. במציאות הגיע הבר לדרגת טוראי בלבד. הוא פוטר, אבל זה לא הפריע לו לקבל תפקיד מפקח אצל קבלן פרויקט רכבת העמק, שם פיקח על עבודות הקבלן בהקמת התשתית להנחת המסילה בין עפולה לבית שאן.

בהמשך זייף הבר תעודות הנדסאי בניין ותואר ראשון בהנדסה אזרחית גם עבור בנו והחברה הקבלנית העסיקה גם את הבן, תמורת עשרות אלפי שקלים נוספים בכל חודש. בסך הכל בהונאות שביצע קיבל הבר עבור עבודתו ועבודת בנו שכר של יותר משלושה מיליון שקלים.

יחידת ההונאות במחוז חוף עלתה על הבר בסופו של דבר ואז הגיע המשפט. ההתחזות לא הפסיקה גם שם, רק קיבלה תפנית. הוא הציג את עצמו בפני סניגוריו כחולה שאינו מסוגל לתקשר, העמיד פנים בפני רופאים שונים כאילו הוא אינו מסוגל לדאוג לצרכיו ונמנע בכל דרך מלהתייצב בפני הפסיכיאטר המחוזי, אף במחיר של אשפוז למשך 11 יום במחלקה הנוירולוגית של בית חולים רמב"ם, שגם שם העמיד פנים שאינו מודע לנעשה סביבו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
התחזה למהנדס בעמידר, ייזהר ?זליג? הבר, מתוך תיק החקירה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בעל עבר פלילי עשיר. הבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

התחזה לחולה במשפט - וניגש למכרזים כמהנדס

לבית המשפט הובא הבר כשהוא שכוב על אלונקה, בלוויית פרמדיקים, למען יתרשמו בית המשפט והפרקליטת ממצבו האומלל, כביכול. הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לעיכוב הליכים וכשזה דחה את בקשתו קבלו עורכי הדין שלו וזעקו כיצד ייתכן שהמערכת "מטרטרת" אדם במצבו. במשך שנתיים ימים היתל זליג-הבר במערכת המשפט ובמערכת הבריאות לסירוגין והציג את עצמו כמי שאינו מתקשר, צועק ללא סיבה, מניע את הידיים והרגליים בתנועות בלתי רצוניות, אינו מגיב לדיבור אליו לגירוי של כאב, דמנטי ומצוי במצב סיעודי מוחלט.

"ביד אחת הגיש הנאשם לבית המשפט חוות דעת כמהנדס וביד השנייה עשה כל שיכול היה כדי לשכנע את בית המשפט שהוא דמנטי וכל ניהול ההליך המשפטי נגדו הוא בבחינת עיוות דין", קבעה השופטת טל תדמור זמיר.

"הוא עשה הכל כדי לשכנע את בית המשפט שהוא דמנטי וכל ההליך המשפטי נגדו הוא עיוות דין"

במקביל, חשפו חוקרי יחידת ההונאות של מחוז חוף, בד בבד עם מצגי השווא לבית המשפט, כי הבר המשיך להגיש מועמדות לשורה של תפקידים, תוך שהוא מתחזה כמהנדס בפני לא פחות מחמישה קורבנות שונים. כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו כלל 14 אישומים שבהם הודה הבר במסגרת עסקת טיעון עם הפרקליטות. השופטת תדמור זמיר קבעה שמדובר בעבירות שבוצעו בתחכום, בשיטתיות ובחוסר מורא וגזרה על הבר שבע שנות מאסר בפועל. בנוסף נגזרו עליו עונשי מאסר על תנאי בני עשרה ושישה חודשים למשך שלוש שנים וכן קנס על סך 150 אלף שקל.

עו"ד מוטי לוי שייצג את הלא-מהנדס הבר מטעם הסניגוריה הציבורית סבור כי בית המשפט החמיר מאוד עמו והתעלם מנסיבות מקלות רבות: "לרבות גילו המבוגר, מצבו הרפואי ונתונים נוספים", כפי שהגדיר זאת בשיחה עם וואלה! NEWS. לדברי לוי, "נפעל להגשת ערעור ונקווה שהתוצאה תשתנה בבית המשפט המחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully