וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערות האימוץ: פרויקט ייחודי להרצת להט"בים לרשויות המקומיות

16.1.2018 / 14:05

האגודה למען הלהט"ב השיקה פרויקט שמכשיר ומעודד את חברי הקהילה הגאה לרוץ למועצות העירוניות. זאת, חצי שנה אחרי המחאה הגדולה של חברי הקהילה נגד מדיניות משרד הרווחה ביחס לאימוץ על ידי להט"בים. יו"ר האגודה: "אנחנו צריכים לתפוס את עמדות הכוח בעצמנו"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פרויקט ראשון מסוגו של האגודה למען הלהט"ב הוקם לפני כחודשיים כדי לעודד ולהכשיר אנשים מקרב הקהילה הגאה להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות השנה. הפרויקט, תחת השם "רצות למועצות", צפוי להסתיים באפריל - עת יתקיימו הבחירות העירוניות ברחבי הארץ.

הפרויקט הוקם בעקבות התעוררות שחלה בקהילה הגאה אחרי שמשרד הרווחה סירב לאשר לזוג הורים חד מיניים לאמץ ילדים ביולי שנה שעברה. הסערה הוציאה אלפים לרחובות וגרמה לשינוי מחשבתי בקרב פעילים להט"בים גאים.

"חברי הקהילה הבינו כי עליהם להפסיק לחכות שאחרים יקדמו רעיונות וחוקים שקשורים לחייהם האישיים", אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב ויוזמת הפרויקט, חן אראילי. "הייתה תחושה שזה לא מספיק לקבל טובות וזכויות אלא צריך לתפוס את עמדות הכוח בעצמנו".

עוד בוואלה! NEWS:
החגיגות בבלפור היו מוקדמות: זה מה שעלול לקרות ביום שאחרי אבו מאזן
"הם הורגים אותנו": הסרטון הדרמטי של הטייס המורד בוונצואלה
גפני משיב אש: "הפכנו לרוסיה; שהעיתונאים יחפשו את החברים שלהם"

הפגנהשל אגודת הלהט"ב להפגנה נגד מדניות האימוץ 20 ביולי 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה!
ההפגנה נגד התבטאות משרד הרווחה על אימוץ בידי להט"ב, לפני כחצי שנה/מערכת וואלה!, מגד גוזני

בקורס יקחו חלק 24 אנשים מכל רחבי הארץ במגוון ערים בהן אשקלון, לוד, בת ים, כרכור, ירושלים ותל אביב. המשתתפים מגיעים מכל קצוות הקשת הפוליטית. "המטרה היא לא רק להיכנס לנרטיב להט"בי, אלא גם להתחבר למאבקים נוספים בעיר, שמקדמים שיוויון וליברזלים, כדי להשפיע על החברה הישראלית מתוך השטח ולא רק במסדרונות הגבוהים", אמרה אריאלי.

הקורס נותן כלים לחברי קהילה שרוצים לרוץ בשלטוון המקומי על ידי למידת חוקי הבחירות המקומיות, מימון בחירות, בניית קמפיין, תמיכה בצוות התקשורת ודוברות פוליטית, והענקת כלים של עמידה מול קהל ויצירת קהילה מקומית לצד בניית קואלציות של מאבקים שונים. "המטרה היא למפות את המאבקים שקורים בעיר שבהם הם רצים ולראות מה יכול להיות התיק שהם רצים עליו שהוא לא רק הקהילה הגאה, אנחנו לא רוצים ליצור גטו להטבי. היום יש להט"בים בכל עיר, כפר ויישוב, וצריך לייצר מענים גם מחוץ למדינת תל אביב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ND האגודה למען הלהט"ב תכשיר מועמדים לרוץ בשלטון המקומי. אתר רשמי
"לייצר מענה ללהט"בים גם מחוץ לתל אביב". חן אריאלי בהפגנה נגד מדיניות משרד הרווחה, לפני כחצי שנה/אתר רשמי

הפעימה השנייה של הקורס תכלול ליווי של כל אחד מהמתמודדים בקמפיין שלו והצגת החזון שלו לקראת יום הבחירות. יוקם אף מטה מיוחד שיעודד חברי וחברות הקהילה להצביע עם הצגה של המתמודדים מטעם האגודה. זאת, במקביל לקמפיין ארצי.

החזון של אריאלי הוא שבינואר 2019 יהיה שיתוף פעולה בין המתמודדים שייבחרו מקבוצת "רצות למועצות". "כל מי שנבחר ישב בשולחן עגול וישרטט תוכנית עבודה ביחד וילך ליישם אותה בעיר בה הוא נבחר כדי לייצר שינוי מהשטח", הסבירה אריאלי.

לטענתה, הבחירות המוניציפליות לא מהוות תחליף לנציגות גאה גם בבית הנבחרים. "אני מעודדת להטבים לרוץ בכנסת", אמרה. "אני לקחתי תחת טיפולי את הטיפול בשלטון המקומי, כי הזנחנו את הזירה הזו במאבק הלהט"בי של 40 השנים האחרונות וצריך לחזור ולפעול בזירות האלה".

לנה טוראל מועמדת לרוץ בשלטון המקומי (לאייטם ירקצי). -, מערכת וואלה! NEWS
"רצוי וכדאי שיתנהגו אלינו כשווים". לנה טוראל/מערכת וואלה! NEWS, -

אחת ממשתתפות הפיילוט של האגודה היא לנה טוראל, בת 41, מכרכור, שיחד עם בת זוגה מגדלת את שלושת ילדיהן. לפני שנתיים הן עזבו את תל אביב ועברו אל המושבה.

"מאז ומעולם פוליטיקה הייתה בדמי", סיפרה טוראל. "כשהגעתי לכאן חשבתי על איך להיכנס למועצה ואז ראיתי את הפרסום של האגודה והוא פשוט התאים לי ולאג'נדות שלי ומאפשר לי לקבל את כל הידע שהיה חסר לי, כי לא באמת ידעתי למה אני נכנסת".

טוראל הסכימה עם אריאלי ואמרה כי סערת האימוץ עוררה את הפן הפוליטי בקרב חברי הקהילה. התעורר בנו הרצון לשלוט בעתיד שלנו כקהילה ופחות להיות נחמדים ולקבל את מה שאומרים לנו, אמרה. "אנחנו נלחמים כל הזמן בבתי משפט, יוצאים לרחובות וכעת אנחנו מבינים שגם עמדות המפתח הן סופר חשובות. חשוב שיהיה ייצוג שלנו כי שאמא הולכת לטיפת חלב לא משנה באיזה עיר ועושים לה פרצוף של 'אהה את לא האמא האמיתית' זה משהו שצריך לשנות אותו מבפנים דרך הסברה והדרכות. אנחנו נמצאים בכל מקום ורצוי וכדאי שיתנהגו אלינו כשווים וגם שיבינו את המקום שלנו".

עידן דקל. -, מערכת וואלה! NEWS
"הכוח האמיתי הוא בשלטון המקומי". עידן דקל/מערכת וואלה! NEWS, -

עו"ד עידן דקל, בן 30, מתגורר בבת ים ומשמש כמנהל אקסלרטור ליוזמות חברתיות בהסתדרות הציונית העולמית ומתכוון לרוץ למועצה העירונית בעירו. "הכוח האמיתי הוא בשלטון המקומי, כוח שלא היינו מודעים אליו כל כך", אמר דקל. "אם בת ים תרצה למשוך אליה יותר צעירים אין סיבה שהיא לא תלמד להכיל מגוון רחב יותר ממה שקיים. לא סתם בת ים נשכחת מאחור ויש הגירה שלילית, במועצה נכון להיום אין דיבור יותר מדי על הנושא ולכן צרך להתחיל עורר שם שיח ומודעות בקרב חברי המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully