וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הכלכלי של טראמפ התפטר בשל מחלוקת על הטלת מכסים

7.3.2018 / 3:15

גארי כהן, הנחשב לתומך סחר חופשי, הודיע על התפטרותו ברקע הצהרת טראמפ על כוונתו להטיל מכס על ייבוא פלדה ואלומיניום אל ארה"ב. שעות ספורות לפני הודעתו טען טראמפ בטוויטר: "אין כאוס בבית הלבן"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

שעות ספורות אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אין כאוס בבית הלבן" - יועצו הכלכלי גארי כהן הודיע הלילה (רביעי) על התפטרותו. כהן, שכיהן ב-14 החודשים האחרונים בתור היועץ הכלכלי הבכיר בממשל, שימש בעבר בתפקידים בכירים בבנק ההשקעות "גולדמן זאקס", ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות בבית הלבן. עזיבתו מגיעה על רקע הודעתו השנויה במחלוקת של הנשיא טראמפ בשבוע שעבר כי בכוונתו להטיל מכסים על ייבוא אלומיניום ופלדה במטרה להגן על התוצרת המקומית.

מדובר בעזיבה המשמעותית השנייה תוך שבוע, אחרי שגם הופ היקס, מנהלת התקשורת בבית הלבן, הודיעה כי תסיים את תפקידה בשבועות הקרובים. דיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית מצביעים על כך שגם היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרברט מקמסטר שוקל את המשך דרכו בממשל.

לקריאה נוספת:
יועץ לשעבר לטראמפ: לא אשתף פעולה עם חקירת קשרי רוסיה
הכאוס נמשך: "טראמפ שוקל להדיח את בתו וחתנו מהבית הלבן"

גארי כהן היועץ הכלכלי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, ספטמבר 2017. אי-פי, AP
שקל להתפטר באוגוסט בעקבות מהומות שארלוטסוויל. כהן/AP, אי-פי

כהן עסק בנושאי מסים, תשתיות, אנרגיה וסביבה, פיתוח כלכלי בינלאומי, פנסיות ואבטחת סייבר. הוא נחשב לתומך בסחר חופשי ולאחת הדמויות המתונות בממשל. הוא יעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים. כהן שקל להתפטר גם בחודש באוגוסט 2017, לאחר המהומות האלימות בשרלוטסוויל, אחרי האמרה של הנשיא טראמפ כי "ישנה אשמה בשני הצדדים ואין לי ספק בכך".

עוד באותו נושא

עוד טלטלה בבית הלבן: מנהלת התקשורת של טראמפ ומקורבתו מתפטרת

לכתבה המלאה

לפני הודעתו של כהן צייץ טראמפ: "אין כאוס בבית הלבן"

מוקדם יותר אתמול כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו: "הנרטיב השקרי החדש, הוא כי יש כאוס בבית הלבן. לא נכון! אנשים תמיד יבואו וילכו, ואני רוצה דיונים משמעותיים לפני קבלת החלטות. עדיין יש כמה אנשים שאני רוצה להחליף, תמיד מחפש שלמות. אין כאוס, רק אנרגיות נהדרות!".

בדיעבד, נראה כי טראמפ כבר ידע בעת ניסוח הציוץ שיועצו בדרך החוצה מן הממשל. דיווחים על עזיבתו האפשרית של כהן נפוצו בסוף השבוע האחרון, מיד לאחר החלטתו של טראמפ בנוגע למכס על ייבוא מתכות. שעמדו בניגוד מוחלט לתפיסתו של כהן.

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

הלילה כתב טראמפ: "גארי היה היועץ הכלכלי הבכיר שלי, ועשה עבודה נהדרת בקידום האג'נדה שלנו, הוא עזר להוציא לפועל את קיצוצי המס ההיסטוריים. הוא כישרון נדיר, ואני מודה לו על השירות שעשה למען העם האמריקני".

כהן עצמו מסר: "זה היה כבוד לשרת את ארצי ולקדם מדיניות שתגביר את הצמיחה לטובת העם האמריקני, במיוחד בהעברת קיצוצי המס. אני אסיר תודה לנשיא טראמפ על שנתן לי את ההזדמנות ומאחל לממשל הצלחה בעתיד".

כשעה לאחר הודעת הבית הלבן על התפטרותו של כהן כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי יקבל את ההחלטה על מינוי יועץ כלכלי חדש בקרוב. "אנשים רבים רוצים את התפקיד - אבחר בחוכמה!", הוסיף.

(עדכון ראשון: 2:15)

פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. רויטרס
הודה לכהן על שירותו. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully