וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הוארכה השעייתו של ראש העיר אשקלון החשוד בשוחד

7.3.2018 / 1:00

בג"ץ קיבל את עתירתו של היועמ"ש והורה להאריך את השעייתו של איתמר שמעוני לאחר שבשל טעות טכנית הוא היה צפוי לשוב לתפקיד למשך יממה. זאת, בשל פקיעת תוקף השעייתו בטרם כינוס הוועדה להשעיית ראשי ערים ביום חמישי

עריכה: שמרית גולדשטיין

ברגע האחרון נמנעה חזרתו הטכנית לתפקיד של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני החשוד בשוחד. בגלל לוח זמנים שגוי, השעייתו של שמעוני הייתה אמורה לפוג הלילה (רביעי) בחצות ומבחינה רשמית הוא יכל לשוב לתפקידו. אולם, עקבות עתירה דחופה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה בג"ץ להאריך את השעייתו של שמעוני עד לקיום הדיון בוועדה להשעיית ראשי ערים ביום חמישי.

הטעות הטכנית הייתה עלולה לגרום למצב שבו סמכויותיו של ראש העיר בפועל תומר גלאם ישללו ויוחזרו לשמעוני. מצב שבו לדברי גורמים משפטיים, חברי מליאת המועצה היו נדרשים לבחור בו שוב לראש העיר בפועל.

בטרם הוגשה עתירתו של היועמ"ש מסר שמעוני בתגובה להשעייתו כי "לא ניתנה לי זכות להגיב לוועדה, אז בפעם הקודמת הייתה הסכמה. עכשיו אני לא בטוח שתהיה הסכמה על השעייה מחודשת". עוד הוסיף שמעוני כי "לי חשובה רק טובת העיר, לא נראה לי שאלך ללשכת ראש העיר מחר".

עוד בוואלה!NEWS:
ליצמן: "נתניהו רוצה בחירות"; מקורבי רה"מ: "הוא מעוניין בפתרון"
אלשיך אחרי ההסכם עם חפץ: "עדי מדינה - אחד הכלים החשובים בחקירות"
סגירת מתקן חולות: חצי מהשוהים ישוחררו - החצי השני יישלח לכלא

צו עיכוב יציאה מהארץ הוטל על ראש העיר אשקלון, שהואשם בשוחד והפרת אמונים. מערכת וואלה! NEWS
"שוקל להתמודד בבחירות המוניציפליות שוב", איתמר שמעוני/מערכת וואלה! NEWS

היועמ"ש מנדלבליט הגיש שלשום לוועדה בקשה להאריך את השעייתו של שמעוני. כמו כן ביקש מנדלבליט להאריך את המגבלות שהוטלו על שמעוני בהחלטה הקודמת של הוועדה מהחודש שעבר, לתקופה של שנה נוספת.

שמעוני, שנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים ונחקר בחשד לעבירות מין, אמר בחודש שעבר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא "שוקל לחזור להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות". לדבריו, הוא "שוקל את העניין בכובד ראש".

"לא מדובר בעניין פשוט", אמר. "היום כל כולי במשפט, מצד שני אני ער לרחשי הציבור באשקלון". בדצמבר האחרון סגרה פרקליטות מחוז תל אביב את תיק עבירות המין נגד שמעוני מחוסר ראיות. נגד שמעוני מתנהלים הליכים נוספים, והוא מואשם בשורה של עבירות שחיתות - הנוגעות לתשלום שהעביר לנשים שהתלוננו נגדו.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
איתמר שמעוני בביה"ש המחוזי בחודש שעבר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully