וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מתקן חולות: חצי מהשוהים ישוחררו - החצי השני יישלח לכלא

6.3.2018 / 20:42

רשות ההגירה והאוכלוסין מתחילה בתוכנית שחרור הדרגתי של מחצית השוהים במתקן חולות לקראת סגירתו. המשוחררים יקבלו אשרת שהייה זמנית עם הגבלה שתמנע מהם להתגורר בערים עם ריכוז גבוה של זרים

צלמים זמניים מורשים

על פי התכנית להוצאת המסתננים של מדינת ישראל ורשות ההגירה והאוכלוסין, מתחם חולות, הקולט בתוכו כ-800 אזרחים זרים מאפריקה, צפוי להיסגר בעוד כשבעה ימים, עובדה שמעלה את השאלה לגבי גורלם של השוהים בתוכו.

על פי הנתונים שהגיעו היום (שלישי) לידי וואלה!NEWS, כמעט מחצית השוהים במתקן צפויים להשתחרר ממנו. אתמול שוחררו 50 נתינים זרים ומחר צפויים להשתחרר 50 נוספים.

מדובר בשוהים שהגישו בקשות מקלט עד ה-31 לדצמבר וטרם קיבלו תשובה. כל שאר השוהים במתקן שהגישו בקשת מקלט ונדחו, וכן אלה שהגישו בקשה החל מתחילת חודש ינואר, יצטרכו להחליט אם יעזבו מרצון או יכלאו. חציים השני של השוהים ייכלא במתקן סהרונים.

עוד בוואלה!NEWS:
תיק 117: חפץ פתח חזית ביטחונית שעשויה להצמיח פרשה חדשה
ח"כ לוי-אבקסיס הכריזה רשמית על הקמת מפלגה חדשה: "תתחילו לפחד"
"אני כבר ניצחתי": הצעירה לקוית השמיעה שלא ויתרה על החלום לשיר

הפגנת תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש 24 בפברואר 2018. דרום תל אביב נגד הגירוש, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט בת"א, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דרום תל אביב נגד הגירוש
מבקשי מקלט במתקן חולות.. המוקד לפליטים ומהגרים, מערכת וואלה! NEWS
מבקשי מקלט במתקן חולות, בשנת 2015/מערכת וואלה! NEWS, המוקד לפליטים ומהגרים

ההחלטה לשחרר חצי משוהי מתקן חולות מגיעה בעקבות ההנחה ברשות האוכלוסין כי כרגע לא יודעים הגורמים מה יקרה במידה ומתקן סהרונים יתמלא עד אפס מקום וכיצד יפעלו במקרה שכזה. לצד החלטה זו, קיבלו ברשות החלטה נוספת כי המשוחררים יקבלו אשרת שהייה זמנית עם הגבלה גיאוגרפית שתמנע מהם לגור או לעבוד בשבע ערים: תל אביב, ירושלים, אשדוד, פתח תקווה, בני ברק, נתניה ואילת. אלו הערים שבהם יש את הריכוזים הכי גדולים של נתינים זרים מאפריקה.

לפני שבועיים הועברו שבעה נתינים זרים לכליאה בכלא סהרונים לאחר שקיבלו את מכתבי ההתראה ליציאה מרצון מהארץ ובחרו בכליאה. על פי הנתונים כיום, 455 נתינים זרים שהוגדרו כמסתננים, עזבו מרצון מאז ה-1 בינואר 2018, תאריך תחילת המבצע ליציאה מרצון של המסתננים. מתוכם 401 אריתראים ו-54 סודנים. עד כה נמסרו 1,200 מכתבי התראה של יציאה מהארץ, והחלו להתבצע כ-400 שימועים לאלו שקיבלו את המכתבים.

הפגנת תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש 24 בפברואר 2018. דרום תל אביב נגד הגירוש, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט בת"א, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דרום תל אביב נגד הגירוש

רשות ההגירה והאוכלוסין מגייסת מאה פקחים נוספים שיוכשרו כדי לתגבר את המבצע שיצא לדרך בתחילת השנה. הפקחים אמורים להיקלט עד סוף החודש, וב-1 באפריל אמור להתחיל באופן אופרטיבי מבצע ההרחקה. אז, מסבירים ברשות, לא תיעשה פעולה מעשית של גירוש מהרחובות, אך אנשים שיעוכבו ברחוב או במקומות תעסוקה ויתברר כי הם נכללים בקטגוריית המורחקים, יידרשו להחליט אם ייצאו מהארץ למדינת מוצאם, עוזבים למדינה שלישית, או נכלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully