וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 117: ניר חפץ פתח חזית ביטחונית שעשויה להצמיח פרשה חדשה

6.3.2018 / 18:52

לפי הפרסומים עומד עד המדינה החדש למסור מידע על התערבותם של בני משפחת נתניהו בהחלטות ביטחוניות. אם אכן קרה הדבר, מדובר בעבירה שעונשה עד שלוש שנות מאסר, ושמחייבת את היועמ"ש להיכנס לעובי הקורה

צילום: מתוך הפייסבוק של מכללת 'ספיר', עריכה: יאיר דניאל

לכאורה, ניר חפץ הוא רק שמו של אדם מסוים, אך למעשה מדובר במותג, המסמל את דוברם של בנימין ושרה נתניהו, ללא קשר לזהותו של ממלא התפקיד ברגע נתון. כמו "סי", כינויו של ראש שירות הביון הבריטי MI6, העובר מראש לראש, עשרות שנים לאחר פרישתו של ראשון המשתמשים בו.

תמציתה של ה"נירחפציות" היא תגובה מרפרפת, גובלת באמת - לא תמיד ברור מאיזה צד - ומיועדת להשתיק את השואל או המפרסם באופן שיסיט את הדיון ממשפחת נתניהו ואף ילבה קטטה שתשכיח את תכלית השיח.

למשל, כשאחד העיתונים הפנה לחפץ בספטמבר אשתקד שאלה כלשהי על יאיר נתניהו, התקבלה התגובה הבאה בשם בנו של ראש הממשלה: "על הכתבה הזאת תוכלו לקבל את פרס פוליצר לפייק ניוז. יחד עם זאת, אני מעדיף שהעיתון ימשיך להשקיע משאבים בלהכפיש אותי ואת משפחתי. ככה לפחות יתפנה מעיסוקו הקבוע בלהכפיש את חיילי צה"ל ומדינת ישראל".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
עד מדינה שלישי נגד נתניהו: חתימת חפץ מסמנת דרך ברורה לפרקליטות
ניר חפץ יעיד: רה"מ פעל באירועים ביטחוניים בהשפעת רעייתו ובנו
הזרוע השנייה בפרשת בזק: עד המדינה חפץ עשוי לסגור את תיק 4000

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. רויטרס
לא איש, מותג. ניר חפץ בבית המשפט/רויטרס

פטריוט לתפארת, המסוכך בגופו על צה"ל והמדינה, בהקרבה שלבסוף התישה גם את הדובר המשפחתי, כי יותר ויותר דחקו אותו יאיר וחבריו מתנועת נוער נתניהו, עד שבאוקטובר נשבר. והנה, במצוקתו, העדיף את טובתו האישית על זו של מעסיקו לשעבר, והתברר ש"הנירחפציות" חיה וקיימת גם בלעדיו, ואף נגדו. לשמע הדיווח על התערבותם של שרה ויאיר נתניהו בענייני ביטחון ומדיניות, נמסר מטעמו של נתניהו כי "כבר למעלה משבע שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני ומקבלת החלטות בתחומים אלה".

זהו תרגיל מרהיב באחיזת עיניים, שלא היה מבייש גם את ניר חפץ בשיאו, כי ההכחשה המדומה אינה מתייחסת כלל לטענות חפץ. הנוסח הנכון צריך להיות: "כבר למעלה משבע שנים/מאז ומעולם ממודרים שרה ויאיר נתניהו לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני". זאת הרי ליבת הסיפור - חוצפתם של קרובי ראש הממשלה, המעזים להתערב בענייני הממלכה, ורפיסותו של נתניהו, הנכנע להם ובכך מועל בחובתו. לנתניהו הייתה הזדמנות להכחיש שהחלטותיו הושפעו מרעייתו ומבנו. הוא ניצל אותה רק על דרך השלילה - כדי להסיח את הדעת מהם ומעצמו אל חפץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 בפברואר 2018. רויטרס
ה"נירחפציות" ממשיכה להתקיים גם בלי ניר חפץ. נתניהו/רויטרס

נתניהו נלחם על חייו ואינו מדקדק בקטנות. תגובתו על עריקת חפץ מגוחכת כמו הטענות נגד המשטרה על שגייסה שלושה עדי מדינה. מה קרה למשחק ההוגן, מתמרמרים חסידי נתניהו. מדוע המשטרה אינה מצליחה להוכיח עבירות - שנתניהו טוען שלא היו - בלי סיוע של שותפים להן (המסגירים כחלקם בעסקה גם עבירות נוספות, בל נודעו). ובכן, אם תומכי נתניהו רוצים לשחק בשוטרים וגנבים לפי התקנון הרגיל, עליהם ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה לאשר גם האזנות סתר לנתניהו וחיפושים במחשביו, במשרדו ובמעונו.

עדי המדינה שחסרו בתיקי אביגדור ליברמן, ושיקוליהם עמם, גרמו ליועמ"ש הוקדם יהודה וינשטיין לסגור את תיקו. זו תכונה אנושית: לפעמים שתיקה שווה לא רק זהב, אלא גם בריאות. אגף החקירות והמודיעין ויחידת להב 433 למדו את הלקח. החוקרים הרי מוכרחים לדלג על משוכת היועץ, כדי להגיע עם כתבי אישום לבית המשפט.

ניר חפץ בלשכתו של ביבי נתניהו בירושלים 15/09/2009. ראובן קסטרו
התרגילים שבישל מופנים כעת אליו. חפץ/ראובן קסטרו

כתוספת לעדויותיו בתיקים הקיימים פתח חפץ חזית חדשה - ביטחונית. אם הוא יכול להוכיח את טענותיו, מזדקר כאן תיק 117, על שם סעיף 117 בחוק העונשין, האוסר על עובד ציבור למסור ללא סמכות מידע שהגיע אליו מתוקף תפקידו לאדם שלא היה מוסמך לקבלו. העונש: שלוש שנות מאסר.

נתניהו אינו מוסמך לשתף את בני משפחתו במידע שהגיע אליו מתוקף תפקידו כעובד ציבור ושהם אינם מוסמכים לקבלו. הם לא עברו הליך של זיכוי ביטחוני, הנחוץ לקבלת סיווג. בשם הדמוקרטיה, השב"כ אינו משעבד להליך כזה שרים וחברי כנסת. זאת פרצה משוועת, שהגורם האחראי על אבטחת המידע, שב"כ, העדיף עד כה להתעלם ממנה - אך לא יוכל להמשיך בכך במצפון מקצועי נקי בעקבות דברי חפץ בחקירתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה למטוס לקראת פגישתו עם טראמפ. חיים צח / לע"מ,
נתניהו לא מוסמך לשתף את בני משפחתו במידע. ראש הממשלה ורעייתו/חיים צח / לע"מ

התערבות בני משפחה במינויים ממלכתיים ובמהלכים מדיניים וביטחוניים היא הזניה של תהליכי העבודה בדרג הבכיר. היועמ"ש אביחי מנדלבליט יהיה שותף למגמה זו, אם יעצום עין למראה הדברים - בהנחה שזה חידוש מרעיש לו, למרות שנותיו כמזכיר ממשלת נתניהו והיחשפותו לשתלטנות המשפחה ולהשפעתה על ראש הממשלה.

כידוע, נוהגים להשמיץ את הקיסר הרומי קליגולה, ללא ראיות מפלילות (כי לא היו עדי מדינה), כאילו העניק לסוסו האהוב אינקיטטוס דרגת קונסול. לא קונסול כבוד, כמו רני רהב והרופא המשפחתי הרמן ברקוביץ', אלא קונסול ממש. גם אם יש ממש באגדה, ראוי לומר להגנתה של אותה בהמה שהיא הסתפקה בתואר, ולא התערבה במינויים ובמבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully