וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע השנייה בפרשת בזק: עד המדינה חפץ עשוי לסגור את תיק 4000

5.3.2018 / 20:32

דבריו של פרקליט המדינה, שהזהיר עבריינים שלא לסמוך על שותפיהם, מהדהדים היום באוזני החשוד נתניהו, עם חתימת ההסכם עם מקורבו ונפילת אבן נוספת מהחומה שבנה סביבו. אחרי ההסכם עם פילבר, העד החדש יפנה את אצבעו מעלה - אל מי שעל פי החשד חילקו לו הוראות

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

"חתימת הסכמי עד מדינה מעבירה מסר חד משמעי: ידע כל מי שעומד לבצע עבירה - לעולם לא תוכלו לסמוך על איש משותפיכם, עוזריכם, או הקרובים לכם ביותר, שלא יסגירו אתכם באחד הימים. לא תוכלו לסמוך - לא על המזכירה האישית המלווה אתכם עשרות שנים, לא על הנהג הצמוד והנאמן, לא על העוזר האישי ובוודאי שלא על נותן השוחד או המתווך לשוחד. ברגע האמת, כל אדם שפשע יחד עמכם, או שהיה מודע למעשיכם - ותמיד יש אנשים כאלה - יכול להפוך לעד מדינה נגדכם, שכן תמיד, בעיניו, טובתו האישית והצלת עורו תקדם לטובתכם האישית ולהצלת עורכם".

הדברים האלה, שאמר לפני כחודשיים פרקליט המדינה שי ניצן, בוודאי מהדהדים בשבועות האחרונים באוזניו של החשוד בנימין נתניהו. ניצן, לפי אנשים שעבדו בצמוד אליו, הוא זה שיהיה מוכן בדרך כלל ללכת עוד צעד לקראת החשוד כדי לוודא שההסכם ייחתם. בוודאי כאשר מהצד השני עומד בכיר החשודים.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר מפילבר והרו: חפץ הוא "עד הזהב" שחוקרי נתניהו חיכו לו
פרקליט המדינה על פרשת המסרונים: "מקרה חריג אך לא פלילי"
החשוד הנוסף בפרשת בזק: מקורב לנתניהו שהיה ראש מטה במשרד התקשורת

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ בבית המשפט, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

חתימת הסכם עד מדינה אמש (ראשון) עם ניר חפץ, יועץ התקשורת שבמשך שנים היה אחד האנשים המקורבים ביותר לבני הזוג נתניהו, היא אבן נוספת שנופלת מחומת המקורבים שהקיפה את בני הזוג והפכה את עורה. קדמו לה ראש המטה לשעבר ארי הרו ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. כולם היו מקורבים מספיק כדי להיות, לכאורה, בתוככי הפעילות הפלילית. באופן טבעי, זה גם מה ששם אותם על הכוונת של אנשי הפרקליטות.

בתיק 4000, ההסכם עם חפץ אמור להיות הזרוע השנייה של ההסכם שכבר נחתם עם פילבר. האחרון חושף מה נתניהו נתן לכאורה לבעלי בזק, שאול אלוביץ': הטבות רגולטוריות שבמרכזן אישור עסקת בזק-יס, ולפי הפרקליטות הייתה שווה לאיש העסקים כמיליארד שקל. חפץ צפוי להעיד לגבי הצד השני - כיצד בתמורה לאותן הטבות זכו בני הזוג נתניהו לסיקור אוהד באתר וואלה! NEWS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
ההסכם שסלל את הדרך. פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

חפץ חשוד כמי שקישר בין משפחת נתניהו לבכירי וואלה!NEWS. העדויות שכבר נמצאות בידי המשטרה מצביעות על ההוראות שהגיעו מחפץ, והוא יוכל להפנות את האצבע מעלה - למי שעל פי החשד העביר אליו את אותן ההוראות. הוא גם ככל הנראה היה קרוב מספיק כדי לומר מדוע ותמורת מה ניתן הסיקור.

לפי דיווחים, חפץ צפוי להעיד גם בנוגע לפרשות נוספות. יועץ התקשורת חשוד בעצמו בפרשת "מינוי תמורת זיכוי", שבה בחן לכאורה אפשרות למנות את שופטת הילה גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה תמורת סגירת תיק המעונות של שרה נתניהו. לא מן הנמנע כי קרבתו הרבה לבני הזוג חשפה אותו למידע שרלוונטי גם לתיקים האחרים בהם חשוד ראש הממשלה - תיק המתנות, והעסקה שלכאורה ניסה ראש הממשלה לגבש מול מעסיקו של חפץ בעבר - מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

חשיבותו של עד מדינה היא שביכולתו לחבר את הנקודות שכבר נמצאות בידי החוקרים, ולהפוך תיק נסיבתי לתיק סגור. אם לפני החתימה החוקרים יכולים להראות כי ניתנה לאיש ציבור טובת הנאה, ואפילו שאותו איש ציבור פעל לטובת המשחד - עד המדינה הוא זה שיכול להעיד ממקור ראשון כי הדברים אכן נעשו זה בתמורה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully