וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה להורג מטווח אפס: דאעש פרסם תיעוד של הרג חיילים אמריקנים בניז'ר

5.3.2018 / 16:41

הארגון חשף את רגעי המאבק הקטלני באוקטובר, שבו נהרגו ארבעה חיילים אמריקנים במארב מתוכנן היטב. בסרטון, שלא ברור מדוע פורסם רק עתה, נראים הלוחמים האמריקנים סופגים אש - מתוך מצלמת הקסדה של אחד מהם

עריכה: ניב מעוז

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם תיעוד שבו נראה המארב הקטלני שהציב לכוחות אמריקניים בניז'ר באוקטובר האחרון. התקרית, שבה נהרגו ארבעה חיילים אמריקנים, מיקדה את תשומת הלב בוושינגטון סביב הנוכחות האמריקנית באפריקה ופעילות ארגוני הטרור האסלאמיים ביבשת.

הסרטון, שהופץ אתמול (ראשון) בחשבונות המזוהים עם דאעש בטלגרם, כולל גם תיעוד שצולם ממצלמת הראש של אחד החיילים האמריקנים. לוחמי דאעש נראים כמה חמושים הולכים ורצים באזור מדברי, ובמקביל נראו החיילים נוסעים בכלי רכב לבן כשרימוני עשן אדומים סיפקו להם חיפוי.

לקריאה נוספת בנושא
רמטכ"ל צבא ארה"ב: חייבים הסברים למשפחות ההרוגים בניז'ר
אלמנת החייל על הטלפון מטראמפ: "השיחה רק גרמה לי לבכות יותר"

קרב בין חיילים אמריקנים ללוחמי דאעש בניז'ר, אוקטובר 2017. אתר רשמי
התקרית תועדה ממצלמת קסדה של אחד החיילים האמריקנים/אתר רשמי

אחרי שהסרטון נקטע, נראים החיילים האמריקנים בכלי רכב אחר - חייל אחד נסע ואילו השניים האחרים הלכו לצדו בעודם יורים לעבר לוחמי דאעש.

לאחר מכן, אחד החיילים נראה כשהוא צונח על הקרקע, והחייל שחבש על קסדתו מצלמה ניסה להרים אותו. החייל שנהג בכלי הרכב זינק כדי לסייע לחייל השני לגרור את החייל ההרוג למחסה, בטרם השניים רצו לסבך. בזמן הריצה, החייל שלבש את המצלמה נפל, ובסוף התיעוד נראים לוחמי דאעש מקיפים אותו ומוציאים אותו להורג ביריות.

עוד באותו נושא

גופה חסרה וחיפוי לקוי: המארב הקטלני שמכה גלים בצבא ארה"ב

לכתבה המלאה
ארבעה חיילים אמריקנים שנהרגו במארב בניז'ר, אוקטובר 2017. רויטרס
ארבעת החיילים שנהרגו בתקרית/רויטרס

לא ברור מדוע הסרטון פורסם רק עתה, חודשים רבים אחרי התקרית, אך הוא חלק ממכונת התעמולה של דאעש. הארגון, שאיבד את מאחזיו בעיראק ובסוריה, מנסה להתבסס באזורים חדשים, בהם מערב אפריקה. לצד פלג בארגון בוקו חראם הניגרי, שנשבע לו אמונים, הוא ממשיך לגייס ארגונים נוספים - בתחילת הסרטון, נראים לוחמי הארגון ג'מיעאת נוסרת אל-אסלאם ואל-מוסלמין, הפועלים באזור מערב אפריקה, נשבעים אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי.

התקרית גרמה לסערה בארצות הברית, אחרי שיחה שקיים הנשיא דונלד טראמפ עם אלמנת אחד החיילים. לפי חברת קונגרס דמוקרטית, שהייתה עדה לשיחה, טראמפ אמר לרעייתו של דייוויד ג'ונסון, שגופתו אותרה יומיים לאחר התקרית, כי "הוא ידע למה הוא נכנס" וכי הוא לא ידע בכלל את שמו. טראמפ דחה את התיאור של פרדריקה ווילסון הדמוקרטית ואמר כי הייתה זו "שיחה טובה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully