וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל צבא ארה"ב: חייבים הסברים למשפחות ההרוגים בניז'ר

23.10.2017 / 23:44

יו"ר המטות המשולבים דנפורד הודה כי נותרו שאלות רבות סביב התקרית הקטלנית, שבה נהרגו ארבעה חיילים. לדבריו, לא ברור אם היה מספיק מודיעין ואם הכוח שפעל במדינה המערב אפריקנית היה מצויד כהלכה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

רמטכ"ל צבא ארצות הברית אמר הערב (שני) כי לאזרחי ארצות הברית, כולל משפחות החיילים ההרוגים בניז'ר, מגיעות תשובות לגבי המארב הקטלני במדינה המערב-אפריקנית, מבלי לספק את רובן בעצמו.

שלושה שבועות אחרי המתקפה שבוצעה לפי ההערכות על תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אמר גנרל ג'וזף דנפורד אמר כי כמה סוגיות טרם נפתרו. הן כוללות את המודיעין שקדם לפעולה ואת הציוד שנעשה בו שימוש, ומדוע נדרש זמן כה רב כדי להשיב את ארבע הגופות.

דנפורד אמר כי ארבעת החיילים נהרגו ב-4 באוקטובר במה שהחל כ"מצב סבוך", שהוביל ל"קרב קשה". במסיבת עיתונאים שכינס בפנטגון, הוא ניסה להסביר מה ידוע לצבא עד כה.

הוא אמר כי כוח של 12 חיילים אמריקנים, שלווה ב-30 חיילים ניז'רים, פעל ב-3 באוקטובר באזור הנמצא כ-85 ק"מ מצפון לבירה. יום למחרת, כשהם רצו לשוב, הם נתקלו בכ-50 חמושים, שנסעו בכלי רכב, כשהם נושאים כלי נשק קלים ומשגרי רקטות נ"ט.

בתוך שעה מתחילת חילופי האש, החיילים ביקשו סיוע. כעבור שעה, כלי טיס בלתי-מאויש הגיע לאזור. בהמשך, מטוסי קרב צרפתיים פינו חיילים אמריקנים פצועים אל מקום מבטחים. הגופות של שלושה חיילים הועברו מהזירה, אך אחת - של סמל לה דייוויד ג'ונסון - אותרה רק כעבור ימיים.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ אמר לאלמנתו של חייל שנהרג: 'הוא ידע למה הוא מצטרף'"
אלמנת החייל על הטלפון מטראמפ: "השיחה רק גרמה לי לבכות יותר"
גופה חסרה וחיפוי לקוי: המארב הקטלני שמכה גלים בצבא ארה"ב

מפקד המטות המשולבים של צבא ארצות הברית ג'וזף דנפורד, אוקטובר 2017. רויטרס
התקשה לתת תשובות. דנפורד/רויטרס

פרט לחקירת הצבא, המסע הכאוב שעבר ג'ונסון הפך למחלוקת פוליטית של ממש בארצות הברית, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ לקח קרדיט על כך שהוא עשה יותר כדי לכבד את זכרם של החללים ולנחם את המשפחות בהשוואה לקודמיו בתפקיד.

בעקבות זאת, דודתו של ג'ונסון אמרה כי טראמפ הפגין "חוסר כבוד" כלפי המשפחה במהלך שיחת הטלפון שערך עמה. בתדרוך יוצא דופן בבית הלבן, תקף ג'ון קלי, גנרל לשעבר וראש הסגל של טראמפ, את מבקריו של הנשיא. טראמפ, מצדו, המשיך לתקוף את מבקריו בימים האחרונים.

חברי קונגרס דורשים תשובות כמעט שלוש שבועות אחרי המארב שבוצע באזור נידח בניז'ר, מדינה שאליה מגיעים מעט אזרחים אמריקנים. בשבוע שעבר איים ג'ון מקיין, הסנאטור הרפובליקני שעומד בראשות ועדת השירותים המזוינים, לזמן לשימוע גורמים בכירים כדי לקבל מידע נוסף מהממשל.

דנפורד הגן על הפעילות בניז'ר, שלדבריו תימשך, ואמר כי כוחות אמריקניים פועלים לסירוגין במדינה במשך יותר משני עשורים. כ-800 חיילים אמריקנים תומכים במבצע הצרפתי להביס את ארגוני הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש), אל-קאעדה ובוקו חראם במערב אפריקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלמנתו של החייל האמריקני דייוויד ג'ונסון, שנהרג בניז'ר, מנשקת את ארונו, אוקטובר 2017. רויטרס
המשפחה נקלעה לעימות עם טראמפ. אלמנתו של ג'ונסון מנשקת את ארונו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully