וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת החייל על הטלפון מטראמפ: "השיחה רק גרמה לי לבכות יותר"

23.10.2017 / 18:25

מאישה ג'ונסון שבעלה לה-דיוויד נהרג החודש בחילופי אש עם לוחמי מיליציה המזוהה עם דאעש אמרה כי זעמה על כך שהנשיא התקשה להיזכר בשמו של בעלה. טראמפ דחה את דבריה: "הייתה שיחה מכובדת"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

"זה גרם לי לבכות, כעסתי מאוד על הטון שלו, ואיך שהוא אמר את זה. הוא לא היה יכול לזכור את השם של בעלי" - כך תיארה היום (שני) מאישה ג'ונסון, אלמנתו של לה-דיוויד ג'ונסון, חייל הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית שנהרג במארב בניז'ר לפני כשלושה שבועות, את השיחה שקיבלה לאחר מותו מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

בשבוע שעבר התגונן טראמפ מפני האשמות של פדריקה וילסון חברת קונגרס דמוקרטית מפלורידה שטענה כי הנשיא דיבר בחוסר רגישות לאלמנה. היום התראיינה לראשונה אלמנתו של ג'ונסון לרשת ABC, ואמרה כי "כל מה שהיא אמרה לא היה מזויף, מה שהיא אמרה היה מאה אחוז נכון. השיחה הייתה ברמקול, למה שנפברק משהו כזה".

ג'ונסון תיארה בריאיון את הנסיבות שבהן שוחחה עם טראמפ. "אני ומשפחתי היינו ברכב, בדרך לקבל את פני ארונו של בעלי, ואז הוא התקשר", סיפרה. "שמנו את השיחה על רמקול כדי שהדודים שלי יוכלו גם לשמוע. הנשיא אמר ש'הוא ידע למה הוא מצטרף, אבל זה כואב בכל מקרה', וזה גרם לי לבכות, כי כעסתי מאוד על הטון שלו, ואיך שהוא אמר את זה".

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
בזמן שידור: שדרנית ביקורתית לפוטין נדקרה בצווארה
הנקמה של דאעש: "טבח ב-128 אזרחים בעיירה סורית לפני שהובס"
דיווח: ארה"ב תחמש מפציצים גרעיניים שיהיו מוכנים לפעולה מידית

אלמנתו של החייל האמריקני דייוויד ג'ונסון, שנהרג בניז'ר, מנשקת את ארונו, אוקטובר 2017. רויטרס
ג'ונסון מנשקת את ארונו של בעלה/רויטרס

לדברי ג'ונסון, "הדרך היחידה שבזכותה הוא זכר את השם של בעלי, הוא אמר לי, היא כי הדו"ח היה מולו ורק אז הוא נקב בשמו, לה-דיוויד. שמעתי אותו נאבק בניסיון לזכור את השם, וזה מה שהכי הכאיב לי. כי אם בעלי נלחם למען המדינה וסיכן את חייו למען המדינה, למה אתה לא יכול לזכור את שמו? וזה רק גרם לי לבכות יותר. כי בעלי היה חייל נהדר, הוא השיג בשלוש שנים מה שחיילים בדרך כלל משיגים בחמש או שש. היו לו שאיפות גבוהות לגבי הקריירה הצבאית שלו".

כשנשאלה כיצד הגיבה לדבריו של הנשיא, השיבה כי: "לא אמרתי לו דבר, פשוט הקשבתי. מאוד כעסתי מהשיחה, זה גרם לי לבכות יותר". המראיין שאל אותה אם יש משהו שהיא רוצה לומר לנשיא וזו ענתה: "לא, אין לי שום דבר לומר לו". טראמפ מיהר להגיב לראיון בחשבון הטוויטר שלו. "הייתה לי שיחה מאוד מכובדת עם האלמנה של לה-דיוויד ג'ונסון, ואמרתי את שמו מן ההתחלה, ללא היסוס!", כתב.

עוד באותו נושא

גופה חסרה וחיפוי לקוי: המארב הקטלני שמכה גלים בצבא ארה"ב

לכתבה המלאה

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

ארבעה חיילים אמריקנים שנהרגו במארב בניז'ר, אוקטובר 2017. רויטרס
ארבעת החיילים שנהרגו בתקרית: דייוויד ג'ונסון, דאסטין רייט, בריאן בלק וג'רמיה ג'ונסון/רויטרס

במקביל, עדיין נותרו שאלות רבות ללא פתרון בנוגע למשימה שאליה נשלחו החיילים בניז'ר. תחילה דווח על שלושה הרוגים בתקרית, אולם 48 שעות לאחר מכן נתגלתה גם גופתו של ג'ונסון, אשר נשארה בשטח במשך יומיים. הפנטגון וה-FBI מבצעים בימים אלו תחקיר על הפרטים המבצעיים של המארב שהסתבך.

מאישה ג'ונסון התייחסה לכך בראיון ואמרה כי "השאלות שיש לי ועליהן אני צריכה תשובות הן מדוע לקחו 48 שעות עד שמצאו את בעלי? מדוע לא נתנו לי לראות את בעלי? אמרו לי שהוא נפגע קשות ושלא אוכל לראות אותו. אני צריכה לראות אותו כדי לדעת שזה הוא. לא הראו לי שום דבר, לא אצבע, לא שום דבר. אני לא יודעת מה יש שם בארון, זה יכול להיות ריק. לא ראיתי אותו מאז שהוא חזר".

לפי הפרסומים בכלי התקשורת בארצות הברית, ארבעת החיילים נהרגו בגבול ניז'ר-מאלי כשנקלעו למארב של מיליציה המזוהה עם דאעש. על כך אמרה ג'ונסון כי "אין לי תשובות למה שקרה שם, כשבאו אלי הביתה פשוט אמרו לי שהיה ירי מסיבי ושהוא נעדר מ-4 באוקטובר. לא ידעו היכן הוא. יומיים אחרי זה, אמרו לי שהוא כעת מוגדר כמי שנהרג בפעילות מבצעית. אני לא יודעת איך הוא נהרג. לא אמרו לי זאת. ואני מנסה עדיין לברר זאת מאז".

חיילים אמריקנים נושאים את ארונו של חייל שנהרג בניז'ר, 5 באוקטובר 2017. רויטרס
חיילים נושאים את ארונו של דאסטין רייט, אחד ההרוגים בתקרית, בבסיס חיל האוויר בדלוואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully