וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת היועמ"ש: בוטל דיון בכנסת בעניין שאול אלוביץ' בפרשת בזק

יו"ר הוועדה שלי יחימוביץ' ציינה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט הציג "טיעונים משכנעים" שהובילו לקבלת ההחלטה. "הכנסת לא יכולה להתעלם מהאירועים בחיי המדינה", אמרה ח"כ יחימוביץ'

(בווידאו: הארכת מעצר למעורבים בפרשת בזק בשבוע שעבר)

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הודיעה הערב (ראשון) כי היא מבטלת את ישיבת הוועדה בעניין מחזיק השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ', שהייתה אמורה להתקיים מחר. החלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה אליה וביקש זאת ממנה.

"אני סבורה כי הכנסת היא בימת הדיון הציבורי החשובה ביותר והיא אינה יכולה להתעלם מהאירועים המרכזיים בחיי המדינה והישיבה תוכננה כך שלא תפגע בחקירה", אמרה יחימוביץ'. "היועץ, בכובעו כתובע הכללי, נתן לי סיבות מספיק טובות ומשכנעות כדי שאחליט על ביטולו של הדיון".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
גרסת נתניהו בתיק בזק: שיחותיי עם אלוביץ' היו על רקע אידאולוגי
בית המשפט דחה את הערעור: אלוביץ' וחפץ יישארו במעצר

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
נתן ליחימוביץ' סיבות טובות לבטל את הדיון. היועמ"ש מנדלבליט/ראובן קסטרו

הדיון מחר היה אמור לעסוק בדוח החמור של מבקר המדינה מיולי 2017 על הפרשה שבהמשך זכתה לכינוי תיק 4000. בשבוע שעבר קיימה יחימוביץ' בוועדה דיון על דוח המבקר בנושא חוק מילצ'ן שבו השתתפו מנהל רשות המיסים ובכירים רבים אחרים, ישיבה שלא לוותה בבקשה דומה של היועץ המשפטי לממשלה.

בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר למעצר בית למשך עשרה ימים את אלוביץ', ואת יועץ התקשורת ניר חפץ, שנעצרו לפני כשבועיים במסגרת חקירת הפרשה. על השניים נאסר ליצור קשר עם מעורבים בפרשה, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, למשך 90 יום. בנוסף ביקשו נציגי המשטרה כי השניים יפקידו את דרכונם וכי יוצא להם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 80 ימים.

עוד באותו נושא

אלוביץ' וחפץ שוחררו למעצר בית; לא יורשו ליצור קשר עם נתניהו

לכתבה המלאה
שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"נתן לי סיבות טובות לביטול הדיון"./ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

השניים, החשודים בעבירות שוחד, הגיעו לדיון לאחר שביום שישי נחקרו במקביל לבני הזוג נתניהו, לרעייתו של אלוביץ' ולבכיר נוסף לשעבר במשרד התקשורת - כולם במקביל ובחדרים נפרדים.

"אני לא רואה מקום להמשיך ולהחזיק אדם כבן 70 במעצר", אמר אתמול עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן. "נראה שהמטרה שלהם זה לשבור אותו כדי שיודה, אך הוא מתעקש כי לא ביצע עבירה".

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully