וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונהפוך הוא? רגב ניצלה "כנס הסברה" לצורכי פריימריז: "שימו את הפתק שלי"

4.3.2018 / 18:07

משתה הפורים שערכה השרה לפעילים הוגדר ככנס הסברה, והתקצוב שלו אושר על ידי הכנסת כחלק מהוצאות קשר לבוחר. אלא שרגב, ניצלה את הבמה לקרוא לליכודניקים לתמוך בה בבחירות המקדימות. רגב בתגובה: פעלתי על פי הכללים ובאישור הגורמים הרלוונטיים בכנסת

צלמים זמניים מורשים

שרת התרבות והספורט מירי רגב סיפקה אתמול (שבת) לא מעט כותרות מסעירות באירוע משתה החג שערכה לפעילים בראשון לציון. בין איומים על השותפות בקואליציה לבין השתלחויות בשומרי הסף, רגב גם ניצלה את הבמה כדי לקרוא לליכודניקים לתמוך בה בבחירות המקדימות: "יש עוד מערכה פנימית שלנו - פריימריז - אני צריכה את התמיכה של כל אחת ואחד כאן... תשימו את השם שלי בכל פתק".

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי האירוע - שהוגדר ככנס הסברה - אושר על ידי חשבות הכנסת כחלק מתקציב הקשר לבוחר, אך קריאותיה המפורשות של רגב להצביע לה בפריימריז מנוגדות לתקנון הכנסת, שקובע כי אסור לחבר הכנסת להשתמש בתקציב הקשר לבוחר לצורכי התמודדות בבחירות מקדימות.

עוד בוואלה! NEWS
המשטרה קבעה: אירוע הדריסה בעכו - פיגוע על רקע לאומני
מייסד חברת צ'ק פוינט גיל שויד הוא חתן פרס ישראל הראשון בהייטק
פרקליטה לשעבר על אמה של תאיר ראדה: "מטורפת וחולת פרסום"

שרת התרבות מירי רגב במשתה פורים, ראשון לציון, 3 במרץ 2018. אלי סבתי, מערכת וואלה! NEWS
ונהפוך הוא? כנס ההסברה הפך לאירוע גיוס תמיכה בפריימריז. רגב באירוע/מערכת וואלה! NEWS, אלי סבתי

לכל חבר כנסת ישנו תקציב שנתי בגובה 93,700 שקלים שהוא זכאי לו - המשמש לכיסוי הוצאות הכרוכות במילוי תפקידו ולשם שמירה על הקשר עם ציבור הבוחרים. במסגרת התקציב, שמפוקח על ידי חשבות הכנסת ומוצג מדי שנה לציבור, הח"כים רשאים לממן הדפסות ופרסומים, הוצאות דואר וטלפון נייד, יועצים חיצוניים, פעילות פרלמנטרית ואירועים המוגדרים ככנסי הסברה.

בתקנון הכנסת נכתב בבירור כי חבר הכנסת רשאי להשתמש בתקציב השנתי "לשם מיליוי תפקידו כנבחר ציבור, ולתכלית זו בלבד", וכי "לא ישתמש בו לצורכי מפלגתו או לצורכי התמודדותו בבחירות מקדימות". ואולם, בכנס ההסברה של רגב אתמול רגב הקדישה חלק ניכר מנאומה כדי לגייס תמיכה פוליטית בפריימריז הבאים. "אל תאמרו 'היא פופולרית, היא חזקה'. אני רוצה להמשיך לעשות למענכם ולמען המדינה ובשביל זה אני צריכה את הקולות שלכם... תנו לי את הכוח להמשיך לשנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בכיר בליכוד: "אמורה לדבר על פעילותה - בטח לא לקרוא בפירוש להצביע לה"

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי רגב פנתה לגורמים המשפטיים בכנסת ולחשבות הכנסת וקיבלה אישור לקיום כנס ההסברה ולמימונו מתקציב הקשר לבוחר. גורמים בסביבתה של רגב אמרו לוואלה! NEWS כי לאירוע ההסברה לא היה שום קשר לפריימריז וכי אין כרגע מועד לבחירות, גם לא מקדימות. ולכן לא נכון לפרש את דבריה כסותרים את התקנון. עם זאת, בכיר בליכוד התייחס להתנהגותה של רגב בכנס, ואמר כי "חברי כנסת מהלכים על חבל מאוד דק בכל הנוגע לאירועים שמתוקצבים מהקשר לבוחר". לדברי הבכיר במפלגתה של שרת התרבות והספורט, בכנסים מסוג זה "אתה אמור לדבר על הפעילות הציבורית שלך ולא על פוליטיקה, ובטח לא לקרוא באופן מפורש להצביע בפריימריז".

בלשכתה של רגב וגם בכנסת מסרו בתגובה לפניית וואלה! NEWS שכנס ההסברה אושר על ידי חשבות הכנסת כמקובל, ושמדובר במנהג מקובל בתקופות חגים. רגב מסרה כי "רובו המכריע של הנאום עסק בפעילות אותה קידמתי ובה עסקתי בנושאי התרבות והספורט. לא יכולתי להימנע מהתעסקות בנושא הבחירות שהיתה על סדר היום הציבורי והתקשורתי. בשולי הדברים שלי אכן התייחסתי גם לסוגיית הבחירות והפריימריז - אם וכאשר יהיו. בעקבות פנייתך, נעשתה פנייה ליועצים המשפטיים של הכנסת שלא מצאו כל פגם בהתנהלותי והודיעו לי כי פעלתי על פי כל הכללים המקובלים".

שרת התרבות מירי רגב במשתה פורים, ראשון לציון, 3 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
בכיר במפלגתה ביקר את התנהלותה באירוע. רגב בכנס/מערכת וואלה! NEWS, --

בדוברות הכנסת מסרו כי: "תקופת פריימריז" היא מונח הקבוע בחוק ואין אנו נמצאים בתקופת פריימריז וכאלה גם לא הוכרזו. כנסי הסברה מסוג זה, לא פעם, נערכים בחגים וככול שאיננו נמצאים בתקופת בחירות פנימיות או כלליות, הדבר מקובל", אך לא התייחסו לשאלת וואלה! NEWS בדבר הקריאות המפורשות של רגב בכנס לגייס תמיכה בפריימריז.

כך או כך, משתה הפורים של רגב צפוי להגיע לפתחה של ועדת האתיקה של הכנסת, בעקבות תלונה שהגיש הבוקר יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון, ובה ביקש להטיל סנקציות על רגב ומה שכינה "נאום ההסתה", שבו תקפה את שומרי הסף והשוותה אותם לבגתן ותרש ממגילת אסתר. "התבטאיותיה של רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל. חוקרים, יועצים משפטיים ואנשי שלטון החוק אינם אויבים או בוגדים, ובטח שאינם שותפים לקנוניה להפיל ראש ממשלה מכהן", כתב חסון במכתב.

רגב עצמה פרסמה היום הבהרה לדברים ואמרה כי "פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול". לדבריה, "לא קראתי לפגוע באף אחד, להיפך, כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully