וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה עם טראמפ ונאום באיפא"ק: נתניהו ימריא לביקור נוסף בארה"ב

בצל החקירות, ייצא נתניהו לחמישה ימים שבהם ייפגש עם הנשיא האמריקני בפעם החמישית מאז כניסת האחרון לתפקיד. בכנס השדולה הפרו-ישראלית ינאמו לצד נתניהו גם השגרירה באו"ם היילי וסגן הנשיא פנס

צילום: רוני כנפו, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא לפנות בוקר (ראשון) לביקור בן חמישה ימים בארצות הברית, במהלכו ייפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וינאם בפני באי הוועידה השנתית של הלובי הפרו ישראלי איפא"ק. הוא גם יבקר בתערוכה על ירושלים במטה האו"ם בניו יורק וישתתף באירוע הוקרה ליושב ראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

לקראת צאתו אמר נתניהו כי מדובר "ביקור חשוב, שם אפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואנאם בפני הוועידה של איפאק. בשיחה עם הנשיא אודה לו בשם עם ישראל על העברת השגרירות האמריקנית, לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. "אדון עם הנשיא באיראן, בייחוד לקראת ההחלטה על תכנית הגרעין. אנו נדון בתוקפנות האירנית באזורנו, ובפרט ביחס לתכנית הגרעין האיראנית", הוסיף נתניהו, שהודיע כי השניים ידונו גם בקידום השלום.

עוד בנושא
קושנר הסתבך: האשמת ישראל בבחישה בבית הלבן עשויה להרתיח את טראמפ
עוד טלטלה בבית הלבן: מנהלת התקשורת של טראמפ ומקורבתו מתפטרת
דיפלו-בלוף: מה עומד מאחורי מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפתח פגישתם בניו יורק. רויטרס
טראמפ ונתניהו בפתח פגישתם בניו יורק, ספטמבר/רויטרס

במרכז הביקור תעמוד פגישתו של ראש הממשלה ושל הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זו תהיה פגישתם החמישית של שני המנהיגים מאז נכנס טראמפ לתפקידו בשנה שעברה. נתניהו צפוי להעלות בפני טראמפ את סוגיית ההתבססות האיראנית בסוריה. ביום חמישי האחרון נחשפו ברשת "פוקס ניוז" צילומי לוויין המעידים על בסיס חדש שהקים כוח קודס של משמרות המהפכה בסמוך לבירה דמשק, ולא מן הנמנע כי נתניהו יציין זאת בפגישתו עם הנשיא.

מנגד, בבית הלבן הבהירו בכמה הזדמנויות כי טראמפ לא ויתר על תכנית השלום שלו, וכי זו תוצג בקרוב. בלוחות הזמנים הנוכחיים של הפגישה לא נקבעה מסיבת עיתונאים משותפת לשני המנהיגים כפי כשהיה בשנה שעברה, ולפיכך ההזדמנות הטובה ביותר לשמוע התייחסות ישירה מטראמפ לנושא תהיה בהצהרות המנהיגים למצלמות בפתח הפגישה.

בשבוע שעבר התייחסה לכך שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, ואמרה כי "זו תהיה תכנית ששני הצדדים לא יאהבו ולא ישנאו". לפני שבועיים, כשהבית הלבן הוציא הודעה חריגה שסתרה את דברי נתניהו באשר לדיונים לכאורה בנוגע לסיפוח שטחי הגדה המערבית, הובהר כי טראמפ עדיין מעוניין להציג את התכנית. בפגישה צפוי נתניהו להודות לטראמפ על ההחלטה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, וייתכן ונתניהו יזמין את הנשיא להשתתף בחנוכת השגרירות ב-14 במאי. בנוסף, יפגוש ראש הממשלה את ההנהגה של שני בתי הקונגרס.


פגישתם של השניים תיערך גם בצל פרשות משפטיות בהן מעורבים שני המנהיגים. נתניהו ימריא לפגישה כ-36 שעות לאחר שנחקר בתיק 4000, ושבועות ספורים לאחר המלצות המשטרה בתיקי 1000 ו-2000.

בסביבת ראש הממשלה דחו את הטענות על פגיעה בתפקודו של ראש הממשלה בגלל החקירות, ואמרו כי "הפגישה חשובה לראש הממשלה, הוא מצפה לפגישה והוא נחוש להמשיך ולקדם את הביטחון והשלום".

טראמפ, מן הצד השני, טרוד מאוד מהחקירה שמנהל החוקר המיוחד רוברט מולר בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות, שהעיבה על השנה הראשונה לכהונתו. נגד מנהל הקמפיין שלו פול מנפורט ונגד כמה יועצים נוספים הוגשו בשבועות האחרונים כתבי אישום. בשבוע האחרון פורסם כי מולר בודק את עסקיו של טראמפ לפני תקופת הבחירות, והנשיא מתח שוב ביקורת פומבית על התנהלותו של שר המשפטים ג'ף סשנז. כזכור, החלטתו של סשנז לפסול את עצמו מטיפול בחקירת ההתערבות הרוסית סללה את הדרך למינוי החוקר המיוחד מולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו נואם בוועידת איפא"ק – וושינגטון, 2 במרץ 2015. GettyImages
נתניהו בנאום בוועידת איפא"ק, לפני שלוש שנים/GettyImages

גם הפעם, בדומה לפעם הקודמת שבה הגיע נתניהו לבית הלבן, בפברואר 2017, מצוי הממשל בחוסר יציבות ועומד בפני תחלופה של יועצים בכירים. אז היה זה היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין שנאלץ להתפטר מתפקידו יום אחד לפני הפגישה הראשונה של השניים, וכעת מתרבים הדיווחים כי מחליפו של פלין, הגנרל הרברט מקמסטר, עומד גם הוא להודיע על עזיבה. בין לבין, איבד טראמפ גם את מנהלת התקשורת בבית הלבן, הופ היקס, שנחשבת אחת הדמויות המקורבות ביותר לנשיא.

במקביל, בשבוע שעבר הוריד ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, את הסיווג של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא והאיש האמון על המאמצים לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. כעת, קושנר לא יכול להיחשף למידע המסווג "סודי ביותר", מה שהגביר מאוד את המתיחות בין בני הזוג קושנר ואיוונקה טראמפ לבין ראש הסגל קלי. כל אלו, בתוספת אירועים נוספים כמו המתיחות המתמשכת של טראמפ מול סשנז, הפכו את השבוע האחרון לאחד הטעונים בבית הלבן.

ביום שלישי, כאמור, ינאם ראש הממשלה בפני ועידת איפא"ק. הנואמים המרכזיים בוועידה השנה, לצד נתניהו, יהיו סגן הנשיא מייק פנס והשגרירה באו"ם היילי. אחרי נאומו של ראש הממשלה ינאם גם שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן. בנוסף, ינאמו בוועידה גם 12 חברי קונגרס בכירים משתי המפלגות, וכן פוליטיקאים בכירים מישראל.

ביום רביעי ינאם נתניהו בפני הפורום הכלכלי של ארצות הברית בוושינגטון הבירה. לאחר מכן, הוא ימריא לניו יורק, שם ישתתף באירוע הוקרה ליושב ראש הסוכנות היהודית שרנסקי במלאת 30 שנה לשחרורו מן הכלא הסובייטי. באירוע ישתתף גם הנשיא ה-43 של ארצות הברית, ג'ורג' בוש הבן, שסיפר בהזדמנויות רבות כיצד ספרו של שרנסקי, "יתרון הדמוקרטיה", השפיע על תפיסת עולמו. בשנת 2006 אף העניק בוש לשרנסקי את מדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר באמריקה. ביקורו של נתניהו יינעל ביום חמישי, אז יבקר ראש הממשלה בתערוכה בנושא ירושלים בבניין האו"ם, ולאחר מכן בשעות הערב ימריא חזרה ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully